recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Batch kommando efter standby?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBatch kommando efter standby?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Emne: Batch kommando efter standby?
    Sendt: 26-November-2007 kl. 19:26

Er der nogen der kan fortælle mig om det kan lade sig gøre at køre en batch kommando når man forlader standby automatisk?

Det er til at starte min mediaportal tvserver som som er i stuen. Men når jeg så tænder en af de andre klient pcerne vil jeg gerne have dem til at vække tvserveren så jeg ikke skal helt ind i stuen for at tænde den manuelt.

Jeg har fået strikket en batchkommando sammen der kan tænde med wake on lan.

Stefan

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 20:44

Er det ikke sådan at denne TVserver efterlades kørende, når den serverPC-en sættes til standby?

Altså når den vækkes vil den så ikke bare køre "videre"...

Har ikke kunne finde noget i regedit, der skulle kunne bruges, der er ganske vist en opsætning af programmer, som skal startes ved windows opstart...

Ellers skal du have fat i en eller anden utillity, der kan udføre opgaven, f.eks. Hibernator, som udføre en bestemt program "on resume"..

Bruger recording service i DVBviewer. Denne kører som en windows service og kører derfor uden videre, når PC-en vækkes...

Er der nogen principielt forskel på om program efterlades kørende eller det er en windows-service?

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 20:47

Jeg kan da bekræfte, at hvis TVServeren ellers er sat korrekt op, så starter den selv op efter standby. Envidere tænder den selv for PC'en hvis der skal optages et program.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 07:44

Måske har jeg udtrykt mig lidt forkert. Det er slet ikke tvserveren der er problemet. Den kører perfekt og kan selv starte op og det hele.

Problemet er at hvis jeg vil se tv på en af de andre pcer kræver det jo at min server startes op først feks via wake on lan.

Så det det gik på var at når nu feks at pcen på kontoret står i standby ville jeg gerne have den til at vække serveren i stuen når kontor pcen forlader standby. Sådan at jeg ikke først skal ind i stuen og tænde tvserveren manuelt hver gang.

Håber det var en lidt bedre forklaring..

Stefan

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 10:11

Skal lige være helt med....

Et eksempel.
Din kontorPC står i standby.
Du ønsker at bruge den til at se et eller andet enten live eller optaget Tv fra TV-serveren. Altså TVserveren skal køre, for at det kan lade sig gøre...

1) Du vækker kontorPC-en manuelt. (via remote eller tastatur)
2) Sender en Wake onLan kommando ud og TV-serveren vågner.

Wake onLan forstod jeg du havde fået til at virke, altså du er i stand til tænde TV-serveren i stuen ved hjælp af en kommando, du sender fra kontorPC-en.
Er det ikke bare et spørgsmål om at få lavet en batch-fil, der indholder denne WakeOnlan kommando, sammen med start af klientappliaktionen på kontor-Pc-en?

Jeg ser dog et problem mere, hvordan sættes TV-serveren i standby igen, når den er vækket via WakeOnlan efter endt brug?

Redigeret af avh - 27-November-2007 kl. 10:13
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 10:15

Om det kan virke på din server ved jeg ikke, men du kan få de fleste PC'ere til at lave WOL. Det skal sikkert enables i BIOS og sikkert også i enhedshåndtering for dit netkort.

På min laptop er der et faneblad under netkortet, der hedder 'Power Management'. Derunder er der en valgmulighed, der hedder 'Allow this device to bring the computer out of standby.'

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 18:52

Tyder på at der er lidt forvirring i tråden. Har jeg ret i at dit problem er at du vil køre en batch fil på klienten, når denne vågner fra standby, hvorefter denne batch fil sender en WOL kommando til Serveren?

Og at det eneste du mangler er at finde ud af hvordan denne batch fil kan starte når du vækker pc'en fra standby?

Jeg har ikke personlige erfaringer med TVserver endnu, men har du søgt på deres forum? Jeg nægter at tro på at du er den første med dette problem, da Server/klient-opsætningen jo er deres målsætning.

Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 13:12
jonaskp:

""Tyder på at der er lidt forvirring i tråden. Har jeg ret i at dit problem er at du vil køre en batch fil på klienten, når denne vågner fra standby, hvorefter denne batch fil sender en WOL kommando til Serveren? Og at det eneste du mangler er at finde ud af hvordan denne batch fil kan starte når du vækker pc'en fra standby?""

Ja det er korekt at dette er det eneste jeg mangler at finde ud af. Jeg kan sagtens tænde tvserveren manuelt med en batch fil fra kontor pcen, men mangler bare at få den til det automatisk nå den forlader standby.

avh:

""Er det ikke bare et spørgsmål om at få lavet en batch-fil, der indholder denne WakeOnlan kommando, sammen med start af klientappliaktionen på kontor-Pc-en? Jeg ser dog et problem mere, hvordan sættes TV-serveren i standby igen, når den er vækket via WakeOnlan efter endt brug?""

Tvserveren går selv i standby hvis der ingen aktivitet er i et givent antal minutter så det er ikke noget problem.

Det med en batch fil der gør begge dele mener jeg ikke er en løsning da jeg ikke er interesseret i at få MP startet op hver gang jeg tænder kontor pcen, men vil gerne have startet tvserveren op hver gang da den også fungerer som data server.

Desuden har jeg installeret et plugin der gør at MP starter op når jeg trykker på den grønne knap på mce remoten, men hvis ikke tvserveren kører inden så fryser det hele fordi den ikke kan komme i kontakt med tvserveren.

Tak for hjælpen indtil videre

Redigeret af stefanb - 28-November-2007 kl. 13:14
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 15:07

Jeg ved ikke om det hjælper dig stort, men her er mit eget setup:

Server:

1. Kører en lokal version af MP og TV server
  2. Er koblet til mit TV
  3. Er sat til at gå i standby efter 5 minutter, hvis ikke MP kører lokalt
  4. Starter op, hvis der er en PC på netværket, som beder om adgang til et share eller til TV serveren (altså WOL)

Klient:

1. Kører en lokal MP installation
  2. Der er sat en forsinkelse på 4 sekunder ind via MP konfigurations GUI'en
  3. Bruger Serveren som kilde
  4. Hvis MP starter op på en klient, så starter Serveren (og dermed TVServeren)
  5. Hvis en klient forsøger at få adgang til et share på Serveren, starter denne op automatisk

Dette virker uden batchfiler eller andet, fungerer blot ud af boxen.

Jeg har dog ikke nogen faste tilknytninger til shares på Serveren, da jeg ikke vil ha' den til at starte op, hver gang jeg tænder en klient.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 15:28

Det lyder lige som det jeg står og vil have min til, men jeg forstår ikke hvordan du har fået klienten til at tænde serveren.. Altså at få serveren til at starte op hvis en klient forsøger at få adgang til et share på Serveren eller hvis mediaportal førsøger at komme kontakt med tvserveren.

Jeg kan kun få min server til at starte ved at sende en "Magic packet" som det hedder fra klienten.

MVH Stefan

Redigeret af stefanb - 28-November-2007 kl. 15:28
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 17:43

Har du været inde i Device Manager - Network adapters - Properties - Power Management og sætte kryds i 'Allow this device to bring the computer out of standby'?

Det og så samme indstilling i BIOS er det eneste jeg har gjort for at få det til at virke.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 21:30

Ja nu har jeg og det virker..

Det i bios havde ikke rigtig nogen indvirkning, men det i enhedshåndtering havde.  Mange tak for det

Så har jeg lige et spørgsmål mere...

Jeg har fået min gamle pc sat op i soveværelset som klient, men når jeg sætter den standby bliver strømforsyningen ved med at køre selvom alt det andet lukker ned. (cpu blæser, hdd osv.)

Er det fordi at det er gammel strømforsyning der måske ikke understøtter standby ordenligt? (Bundkortet skulle gerne understøtte S3 standby har jeg læst i manualen) Jeg synes jeg har prøvet at stille på alt i windows og i bios, men strømforsyningen bliver ved med at snurre i standby.

MVH Stefan

Redigeret af stefanb - 28-November-2007 kl. 21:34
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu