recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt  Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Media Center

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Typhoon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Media Center
    Sendt: 04-December-2007 kl. 19:32
Jeg er ved at lave et nyt MS Media Center men er i tvivl om hvilket TV-tuner kort jeg skal installere. Grunden til min tvivl er at jeg har Stofa kabel TV som nu er gået digitalt (Zaptor) og måske derfor skal vælge noget DVB-C kort. Jeg kan læse mig til de små problemer der er med diverse DVB-C kort så man skal måske vente og så installere et analogt kort (hauppauge). Hvad siger I ?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 22:22

Kommer mest af alt an på, hvor hysterisk du er med billedkvaliteten, og hvor meget HD kanalerne betyder for dig. Sidstnævnt er ikke muligt at se overhovedet, uden et digitalt tvkort.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 23:55
Jeg har hørt at FireDTV skull være cremen, men jeg har ikke prøvet det da jeg har DVB-S med Technotrend
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Typhoon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 07:44

Man vil jo gerne have den bedst mulige kvalitet men ikke for en hver pris. Mit Panasonic 42" plasma er desværre ikke HD-ready og har ej heller HDMI indgang så det er måske spild at begynde med digital signaler da jeg alligevel ikke kan se HD kanaler. Men når der kommer flere HD kanaler bliver man jo nok nødsaget til at skifte Panasonic'en ud. 

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 08:32

Det er bestemt ikke spildt at bruge digitale signaler på dit "gamle" TV

Har selv et ældre 42" Philips der kører 848 * 480 og det ser væsentligt bedre ud ved en digital signalkilde end ved en analog. Når jeg ser HD kanaler er der en yderligere forbedring, både i billede og lyd (lyden køres over mit DD 5.1 anlæg)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Typhoon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 09:50
Er det så FloppyDTV/FireDTV jeg skal gå efter ? På trods af problemer med undertekster og flerkanals lyd.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 11:06

HTPC software og hardware skal passe til hinanden...

Det er ikke hardwaren, der håndterer undertekster og flerkanals lyd.

Det giver ingen mening at klantre et bestemt stykke hardware for at mangle disse funktioner... 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Typhoon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 11:10

Jeg er klar over at det er ikke er hardwaren der er problemet men MS Media Center. Mon der kan forventes bedre support for DVB-C i Media Center så undertekster og lyd kommer til at virke korrekt.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 11:58

Jeg synes det er meget usikkert om MCE kommer med disse forbedringer og hvornår...

Derfor kunne mit forslag være at prøve at se på alternativerne, f.eks. DVBviewer og MediaPortal, så får man funktionaliteten og den gode billede-kvalitet. (og lyd, og HDTV)

Hvis MCE kommer med noget, kunne man så senere gå over til det...

Ganske vist er der forskel på brugerinterfacet mellem de forskellige HTPC-programmer, men nok ikke mere end det er til omstille sig....

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Det giver ingen mening at klantre et bestemt stykke hardware for at mangle disse funktioner... 

Bingo! Endelig en der har forstået, hvordan en HTPC skal gribes an. Det er først og fremmest softwaren som man skal gå ud fra.

Ufattelig mange herinde (og på andre forums), kunne undgå en masse unødige bekymringer, hvis deres udgangspunkt ligger i softwaren og ikke altid med fokus på hardwaren.
Det er groft sagt ingen sag at få en HTPC til at køre, hvis man tager udgangspunkt i softwaren.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Typhoon Typhoon skrev:

Jeg er klar over at det er ikke er hardwaren der er problemet men MS Media Center. Mon der kan forventes bedre support for DVB-C i Media Center så undertekster og lyd kommer til at virke korrekt.

Hvis du køber en Vista Home Premium, så har du MCE med, uanset om du bruger den eller ej.
Så kan du fokusere på andet software, indtil MS får no*** sig sammen til at lave deres software ordentligt. Jeg tvivler desværre stærkt på, at vi ser nogen DVB understøttelse i Vista foreløbig.

Du kan også skrue en HTPC sammen, som tager udgangspunkt i MCE. Dvs. der er nogle kompromiser som skal indgås. (Enten i form af mangler, hvis du vælger DVB, eller i form af ringere billedkvalitet, hvis du vælger analog tvkort). Når du har gjort disse ting op, så kan du komme videre.

Til top
Typhoon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 18:51
Tak for alle de gode svar. Vista Home Premium er indkøbt og så bliver det FloppyDTV og Media Portal til at begynde med, så må vi se om MicroSoft får taget sig sammen med hensyn til Media Center.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu