|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Veto ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 19-December-2007 kl. 20:30 |
hej Jeg er i gang med at få noget mediecenter op og køre. Det virker fint nok, det eneste problem er at jeg ikke kan få TV. Jeg er temmelig lost omkring hvad vi skal gøre. Redigeret af Veto - 20-December-2007 kl. 19:25 |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Kan man overhoved optage TV uden et rigtigt mediecenter?
Ja med en videomaskine, dvd optager eller lign. Det vigtigeste er at den indeholder en TV-Tuner. Kan man sætte et kort i computeren så man kan se TV på den? Ja, en tv tuner kort. Der findes mange modeller og mærker. Søg evt her på forumet. Kan man tage det signal fra tv'et og overføre til computeren eller xboxen? Nej du kan ikke overføre noget signal fra tv'et. Der skal et tv kort til. Redigeret af BeLLe - 19-December-2007 kl. 21:10 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Det er ikke helt nemt at hjælpe med så få oplysninger, men generelt kan dette siges: En rimelig ny PC med et rimeligt nyt grafikkort kan bruges Hvis du vil optage og gemme TV udsendelser skal du have en forholdsvis stor harddisk, 3-500 Gb Det kan anbefales at du har mindst 2 gb ram Så skal du have et TV Tunerkort. Hvad du skal vælge er afhængig om dit nuværende TV signal er Antenne, kabel eller parabol. En god og populær leverandør af TV kort er f.eks. Hauppauge Så skal der et operativsystem til. Det kan være Win XP, Windows Media Center 2005 eller Windows Vista Vælger du XP er der ikke noget program til at vise/optage TV, så det skal du ud og hente/købe. Det er en forholdsvis svær teknisk opgave at installere. Der er en del at vælge i mellem. Søg f.eks. på MediaPortal eller DVBViewer. Med Hauppauges TV kort følger der også en form for MediaCenter med, men det er for simpelt til de fleste. Vælger du Windows MediaCenter 2005 får du en rigtig god og nem løsning, men desværre kan du ikke se undertekster hvis du benytter antennesignal og den ny digitale standard (DVB-T). Benytter du antenne og vælger den "gammeldags" analoge løsning, så er der ingen problemer, men det signal forsvinder i 2009 og kan være plaget af de gode gamle problemer med dårligt billede, afhængit af dit antennesignal. Vælger du Vista så skal du vælge den rigtige Vista for at få Media Center med. Det skal være Home Premium eller Ultimate. Flere informationer her Vista Media Center har de samme begrænsninger med undertekster som Media Center 2005 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Veto ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Jeg har Intel E4500 (Dual-Core 2,2 Ghz) NVidia Geforce 7900 GT 4 GB RAM og Windows Vista Finder lige ud af hvilket antenne signal jeg har |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Hardwaren er helt perfekt Hvilken Vista? Hvor stor harddisk? Hvilket fjernsyn Plasma/LCD eller gammeldags TV? hvilke indgange er der i fjernsynet? |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
Vista Home Premium 32bit 300 GB Harddisk Det her LCD TV http://www.hitachidigitalmedia.com/product_techspec.do?pt=17 &pg=71&proid=497 Du burde kunne se indgangene i linket Redigeret af Veto - 20-December-2007 kl. 19:28 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja der er HDMI, så mangler du bare indgangssignalet (antenne, kabel eller parabol)
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Og Vistaen samt harddisken er som det skal være
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er Kabel (TDC)
|
|
![]() |
|
![]() |
Så må jeg nok stå af her. Kabel har jeg intet forstand på, men det er der masser af andre entusiaster herinde der har. God vind |
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Der kan du anvende en kabel tuner som floppyDTV, men det er ikke nødvendigt, en analog tuner som hauppauge PVR 150 eller 500(dual analog tuner kort), virker også fint. analog tuner fungere fint, dog er billedkvaliteten ikke så god som digital. FloppyDTV virker fint, dog kan der mangle undertekster på kanaler, da DVB undertekster ikke er understøttet af Win MCE. nogen kanaler kan også have lyd i flere sprog samtidig. og Mpeg 4 kanaler (nogen af de få HD kanaler der er) er ikke understøttet af Win MCE. Du kunne jo prøve med et hauppauge PVR150, det kan fås rimelig billigt, også kan du altid skifte til et FloppyDTV senere.. |
|
![]() |
|
![]() |
Så det bedste ville være FloppyDTV, men Hauppauge er bedst til nybegyndere? Er et TV kort det samme som grafikkort? Altså bliver jeg nød til at tage mit grafikkort ud for at få sat et TV Kort I? Redigeret af Veto - 21-December-2007 kl. 08:17 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |