|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
hasse78 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() Sendt: 23-Januar-2008 kl. 02:45 |
Hej Alle, jeg er desværre efter flere nattes forgæves søgen nødsaget til, at kaste det berømte håndklæde i ringen, krybe til korset etc. Jeg har tre krav til bundkortene:
Ting der ikke er vigtige:
Her kan de to systemer ses – det første med AMD teknologi og det andet med Intel teknologi! Mangler kort til begge systemer.
J
Hasse
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Den problemstilling, du opstiller, er et dumt problem... Der er 2 skærme og 2 lydsystemer... I den opsætning du ønsker er det måske mere et krav om swap af konfigurering af en enkelt lyd- og skærmenhed...
En anden måde at løse problemet på, kunne være at betragte løsningen som en netværksopsætning med anvendelse af mediaextender, f.eks. til musik, og måske noget klient/server opsætning. PS. Du bliver sikkert skuffet over det analoge TV-kort til en flot skærm og projektor..
Redigeret af avh - 23-Januar-2008 kl. 10:35 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
hasse78 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() |
Hej avh, tak for opsummeringen og linket til Patriarkens næsten færdige program - det lyder som en lækker features.... Der var desværre ikke meget hjælp, at hente vedr. bundkort til hverken det ene eller andet setup!
Modificeret krav til bundkortene:
Ting der ikke er vigtige:
De to systemer/htpc´er.
Inputs modtages meget gerne, idet jeg kun mangler et bundkort til færdiggørelse af htpc! /Hasse |
|
![]() |
|
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
![]() |
Kan stærkt anbefale et Asrock 1333 full HD bundkort (http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388738)t il intel systemet, har det selv til min htpc og det æder fint HD materiale uden problemer, har købt et dvi -> hdmi kabel fra av connection og det smider lyd + video igennem på én gang til mit pana plasma. |
|
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700 HTPC Xbmc: Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx. FilServer/ xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
I nogle andre tråde pt. i dette forum er #pizzabager i gang med en større udredning og omtaler af 2 asus motherboard (intel og amd) med onboard grafik, som måske kunne være sagen... http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34455& PN=1 http://www.projecthtpc.co.uk/forum/viewtopic.php?t=99&po stdays=0&postorder=asc&start=15 Begge MB har jo spdif... Men uanset om der fysisk er stik til det, skal du have fundet en løsning på dit problem med skift mellem 2 skærm- og lydenheder... Måske var det også en mulighed at satse på en eller anden form for fælles fjernbetjening-enhed til at lave en omskiftning mellem enheder med... (fælles for de 3 anvendelses-setup) Eks. Imon (soundgraf.com) |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Problemet er ikke at skifte imellem forskellige Skærm/lydsetups, det er tiden det tager at programmere det ift Vista's lydimplementering, UAC og sidst men ikke mindst gøre det brugervenligt til folk der ikke har teknisk indsigt..
Problem: Der skal manipuleres med dele af registry som kun "Trusted Installer" har adgang til.... Problem: Skiftes der lydinstillinger skal en given applikation potentielt (oftest)genstartes Problem: Skiftes der skærmindstillinger under EVR/VMR Fullscreen crasher den aktive applikation. |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for inputs. Troede faktisk ikke, at det var så svært, at få to lyd udgange på et bundkort..... Selv den billigste dvd-afspiller idag er jo forsynet med hdmi og optisk udgang, hvorfor F... kan man ikke overflytte noget af den teknologi til pc-verdenen? Jeg har indset, at jeg formentlig ikke kan få billede og lyd på både tv og projektor med begge dele tilkoble samtidigt Men kan det virkelig passe, at følgende ikke kan lade sig gøre:
Hvordan er jeres andre Htpc - tv - reciever opsat? I ser vel ikke alle Nyhederne i 5,1 / 7,1, ligesom I formentlig ikke ser f.eks. L.o.t.R i stereo?
Til M-P-A,
jeg har også kigget på Asrock 1333 full HD, men mere ikke at det har optisk udgang? Hvis det har en optisk udgang, og du er i besiddelse af en reciever med optisk indgang kunne du så ikke prøve om du kan få lyd ud af dine højtalere?
Til Patriarken,
jeg har kigget lidt på dit program / løsning på siden (HiFi & Musik), kunne det ikke være en løsning for mig - hvornår forvente du at programmet er færdigt?
/Hasse |
|
![]() |
|
![]() |
Det er jo muligt at sætte flere lydsystemer i PC, altså flere lydkort eller f.eks. også USB-lydenheder. |
|
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Nu er jeg ikke meget inde i det med digital lyd(det er vel Spdif?? ) på min HTPC har jeg kun DVI fra HTPC til TV, så der har jeg trukket lyden seperat. men da jeg også skulle bruge lyden til mit anlæg satte jeg bare en lille deler på nede ved HTPC udgangen så lyden blev delt i 2. 1 til tv og en til anlæg, og der er lyd i begge 2. Om det kan lade sig gøre når man bruger SpDIF udgangen skal jeg ikke kunne sige, har aldrig prøvet det, men det fungere fint på den almindelige udgang.. EDIT: hvis Spdif er en optisk udgang som jeg lige læser noget om, så virker det naturligvis ikke.. Beklager. Redigeret af Pizzabager - 23-Januar-2008 kl. 22:29 |
|
![]() |
|
![]() |
Det er rigtigt, at det kan lade sig gøre med coax-kabel, men ikke med optisk signal! Kan du få DTS via din coax tilslutning eller hører du kun stereo? Det kan bare ikke passe, at man ikke kan få billede/lyd til Tv f.eks via hdmi +/-coax, og efterfølgende høre musik via reciever med optisk/spdif connection! Det kan godt passe, at man ikke kan se/høre Tv, samtidig med man høre musik, men det må da kunne lade sig hver for sig! Er jeg virkelig den eneste der har det problem, at en Htpc både skal kunne bruges til Tv og musik??? Eller køre i andre hele signalet over i jeres reciever og derfra deler signalet op? /Hasse
|
|
![]() |
|
![]() |
En PC kan godt køre gøre ting samtidigt... Hvis du har to lyd-systemer kan det ene afspille gennem TV-et, mens det andet afspiller gennem din forstærker samtidigt!!! Tag udgangspunkt i, hvordan en PC er bygget op... Det er vilkåret for, hvordan en løsning kan sammensættes, det er ikke noget med en PC ikke kan dit eller dat.. Det var derfor jeg foreslog at tænke i netværksløsninger, hvis du vil have separate helt uafhængige anvendelser.... Eller for den sags skyld køre flere programmer samtidigt på en PC med et passende mix af hardware/software... Redigeret af avh - 23-Januar-2008 kl. 23:19 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok, jeg hører hvad du siger avh. Men måske jeg ikke udtrykker mig klart nok! Opsætning 1: Afspiller (Htpc m. Floppy) <Nyheder stereo> billedkilde (42px70) Lad os antage, at jeg skal se nyheder via Htpc´en (digitalt signal) på mit Tv, og derfor vil bruge den bedste billedeoverførelse (læs: hdmi). Idet dette kun er almindelig tv kiggeri, så vil jeg gerne bruge Tv´ets højtalere i stereo. Derfor skal lyden enten følge hdmi kablet eller kobles til Tv´et på anden måde f.eks via en analog forbindelse. Kan dette lade sig gøre - og hvordan? Opsætning 2: Afspiller (Htpc) < film (LOTR 5.1/DTS) > billedkilde (Sanyo Z5) Problemkilde: Marantz 7500 Dagen efter skal jeg se en film med 5.1/dts lyd, f.eks LOTR, så vil jeg igen gerne bruge den bedste billedeoverførelse (læs: hdmi), hvilket sagtens kan lade sig gøre! Men i dette tilfælde dur det ikke, at lyden komme ud via hdmi kablet, idet projekteren kun et forsynet med en 5 watts højtaler! Det dur heller ikke, at bliver sendt analogt til recieveren! Derfor vil jeg gerne "flytte" lyden fra hdmi kablet til enten den optiske eller coaxiale udgang (begge digitale) og videre til recieveren! Kan dette lade sig gøre - og hvordan? Findes der et bundkort, som kan klare dette - hvilket? /Hasse
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |