|
Projektor i biograf. |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
niepe
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
Emne: Projektor i biograf. Sendt: 23-Marts-2008 kl. 11:24 |
Hej, Jeg har i påskeferien været i biograf for første gang i 5-6 år og jeg besøgte stenløse bio.. Det undre mig bare at filmen blev vist via en sanyo projektor og ikke en alm filmfremviser som jeg var vant til.. Er dette standarden i mindre biografer i dagens DK eller hva? Synes ihvertfald at en alm fremviser burde være at finde i en rigtig bio!! Kvaliteten af billedet kunne også have været bedre Redigeret af niepe - 23-Marts-2008 kl. 11:24 |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 23-Marts-2008 kl. 11:34 |
Ahvafforenfisk? Hvilken film var dét? |
|
niepe
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
Sendt: 23-Marts-2008 kl. 11:38 |
Det var tempelriddernes skat III (for børnes skyld, men håbede jeg kunne holde det hemmeligt... :-)
Redigeret af niepe - 23-Marts-2008 kl. 11:39 |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 23-Marts-2008 kl. 11:40 |
Hvor sikker er du på at det ikke kun var reklamerne der blev vist på Sanyo'en? Dansk Reklame Film er skiftet til digital fremvisning af reklamer i mange biografer. |
|
niepe
Sendt: 23-Marts-2008 kl. 12:02 |
Tjaa.. Det kan jeg desværre ikke svare på da jeg faldt i søvn ca 5 minutter inde i filmen. Derfor ringede jeg lige til biografen men det vidste personen der tog telefonen desværre ikke.. så jeg tjekker næste gang jeg besøger denne bio!! Takker for responce..
|
|
Otto J
Sendt: 23-Marts-2008 kl. 12:15 |
Så vil jeg indtil videre påstå at det er dét der har været tilfældet. Jeg tror ikke på at der har været digital fremvisning af denne film i Stenløse bio, og da slet ikke på en Sanyo. Det er en Nordisk Film produktion, og den slipper næppe ud i digital form uden en DCI licens, og det har Sanyo ikke nogen projektorer der kan håndtere. DCI er en digital biograf-standard, med rimeligt heftig kopisikring, og DCI encodede film kan kun vises på projektorer med DCI licens.
Redigeret af AV Precision - 23-Marts-2008 kl. 12:17 |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
Sendt: 23-Marts-2008 kl. 12:51 |
Jeg tror nu ikke filmen blev fremvist på Sanyo'en. I min lokale biograf's store sal hænger der også en Sanyo projektor. Uden at være sikker ligner det denne: http://www.sanyo-lcdp.com/english/product/plv80plv75/plv80pl v75.html Den bliver bliver dog kun brugt til reklamerne, og slukkes når filmen går igang. |
|
Oulaa
Junior bruger Oprettet: 02-November-2007 Status: Offline Point: 24 |
Sendt: 23-Marts-2008 kl. 19:16 |
Jeg ved faktisk ikke om nogle biografer i DK kører digitalt endnu, men jeg at nærmest alle biografer kører med gode gamle kinomaskiner med store lækre filmruller ;) Jeg arbejder selv en smule i den lokale bio som operatør engang imellem, og ejeren er ikke igang med at skifte noget af udstyret ud lige pt ! Dog snakker han self om at det nok bliver fremtiden, men vi er nok et godt stykke ude i fremtiden. |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 23-Marts-2008 kl. 19:26 |
Der er sikkert nogen som savner udfordringer nu hvor BD+ er lagt i graven... |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Sendt: 23-Marts-2008 kl. 21:12 |
Der er selvfølgelig en håndfuld. Cinecity i Århus og et par stykker i København gør, i hvert fald. |
|
Vinkender
Bruger Oprettet: 19-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
Sendt: 23-Marts-2008 kl. 21:25 |
Er tit i Stenøse bio, og det er kun reklamerne der vises via Sanoy projektoren. Filmen vises via de gamle kinomaskiner/spoler. Har selv set tempelriddernes skat III, men syntes nu kvaliteten var helt fin |
|
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Sendt: 24-Marts-2008 kl. 00:03 |
Jeg var offer for dette i en mindre biograf. Mener det var Biocity i Taastrup. Jeg var virkeligt overrasket over hvor ubehageligt billedet var at se på. Det var ekstremt lyst og f.eks i en køkkenreklame var personen nærmest hvid i hovedet og de hvide køkken låger gik ud i et. Det virkede som et rigtigt dårligt TV hvor kontrasten var skruet helt op for at få noget lys på.
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |