recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar til konfirmant
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBærbar til konfirmant

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Emne: Bærbar til konfirmant
    Sendt: 31-Marts-2008 kl. 08:37
Noget der har et bud på et god tilbud på en bærbar pc til omkring 4.000,- til 5.000,- kr til en konfirmant?
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 09:29

Jeg ville snuppe sådan en Acer her til 5.600 kr.

http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=154949

Core 2 Duo T5450 CPU, 2Gb RAM, Kanon grafikkort Geforce 8600M-GT, 250Gb Harddisk, og webcam.

Det virker som et ret godt tilbud, det er ganskevist lidt over budgettet, men hvis konfirmanden også vil spille lidt spil, er det pengene værd IMO.

/Letten

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 10:34
ja - det er jo altid svært at finde ud af hvor man skal stoppe - skal det kun være en "studie" pc eller skal den også kunne anvendes til spil osv. - den anviste Acer lyder interessandt, men lige præcist denne model er kun meget kort beskrevet på Happii´s hjemmeside - hvad medfølger af brænder, netkort, software osv. men der er måske en mere eller mindre standard på dette område.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 10:52

Tja, kan godt se det er sparsomt med info, vil tro det er standard, prøv at ringe til dem og hør.

En søgning på edbpriser.dk, viser at du normalt skal betale noget mere for at få en maskine med GeForce 8600M GT hvis det samtidig skal være med Intel CPU og 250Gb harddisk.

Du skal dog sikre dig at det er inkl. operativ system, det er formegentlig Vista Home Premium.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 13:46
Har søgt lidt på Acer på nettet og det er da utroligt hvor mange forskelllige Acer modeller der findes - ikke nemt at sammenligne pris fra sted til sted.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:17
Det er nok hurtigere at ringe og høre happii om hvad den indeholder så det er nemmere at sammenligne i det hele taget.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Jeg ville snuppe sådan en Acer her til 5.600 kr.

http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=154949

Core 2 Duo T5450 CPU, 2Gb RAM, Kanon grafikkort Geforce 8600M-GT, 250Gb Harddisk, og webcam.

Det virker som et ret godt tilbud, det er ganskevist lidt over budgettet, men hvis konfirmanden også vil spille lidt spil, er det pengene værd IMO.

/Letten

Har nu siddet og læst diverse beskrivelser og er blevet i tvivl om hvorvidt processoren som er en 1,66Ghz core 2 duo er ok eller forældet?

Til top
eudlek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juni-2006
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 21:13

Oprindeligt skrevet af Figaro01 Figaro01 skrev:

Noget der har et bud på et god tilbud på en bærbar pc til omkring 4.000,- til 5.000,- kr til en konfirmant?

Hvis du vil have et seriøst svar, bliver du nød til at præcisere hvad computeren skal bruges til. Det er desuden relevant hvor stor skærmstørrelse man kigger efter, samt om vægten på notebooken har nogen betydning.

Min personlige holdning er at man ikke får særlig meget bærbar for 4000-5000 kr. Man får i hvert fald ikke en bærbar som kan spille de nyeste spil. Det giver derfor heller ikke megen mening at putte et super grafikkort i en bærbar til 5500 kr., især ikke når processoren er på 1,66 GHz. Så heller købe en bærbar med integreret grafikkort.

Mht. til processoren er 1,66 GHz fint hvis computeren skal bruges til Office programmer, surfe på nettet samt se film og hører musik. Jeg vil dog tro du kan få en bærbar med en smule hurtigere processor hvis du vælger et integreret grafikkort.

Hvad jeg syntes er vigtigt for en god bærbar:

Intel Core 2 duo processor (ikke AMD eller Intel Celeron)

2 GB RAM

Resten (dvs. processorhastighed, skærmstørrelse, grafikkort, vægt, harddisk osv.) afhænger af hvad computeren skal bruges til.

Redigeret af eudlek - 31-Marts-2008 kl. 21:33
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 23:05

tak for input - som udgangspunkt skal pcén kun bruges til diverse office programmer samt surfe på nettet (formoder jeg, men der er tale om en gave hvor ønsket ikke er nærmere specificeret). Min oprindelige tanke var at skærmen skulle være omkring 15,4" men jo mere jeg læser jo mere bliver jeg i tvivl netop pga. af vægten (og den skulle jo gerne være bærbar).

Den tidligere foreslået Acer tiltalte mig netop pga af grafikkorten men såfremt processoren ikke kan følge med kan det vel være lige meget?

Hvad menes i øvrigt med integreret grafikkort?

Lige nu overvejer "vi" en Dell Inspiron 1525 i en eller anden smart farve - nogen der har kendskab til denne i billigste udgave?

Til top
larsoslo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-April-2008
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 01:14
min kammerart har anbefalet mig denne pc måske du skulle kikke på den
Toshiba L40-17H - 15.4'' - Vista Home Basic
Pentium Dual Core T2330 / 1.6 GH...
- RAM 2 GB
- HDD 160 GB
- DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM
- GMA X3100 Dynamic Video Memory T...
     Model: PSL4BE-00T00YN5
4.879,00        
midtdata.dk
Hilsen
lars
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 14:01

Oprindeligt skrevet af larsoslo larsoslo skrev:

min kammerart har anbefalet mig denne pc måske du skulle kikke på den
Toshiba L40-17H - 15.4'' - Vista Home Basic
Pentium Dual Core T2330 / 1.6 GH...
- RAM 2 GB
- HDD 160 GB
- DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM
- GMA X3100 Dynamic Video Memory T...
     Model: PSL4BE-00T00YN5
4.879,00        
midtdata.dk

Den har Happii til 4.179,-

Til top
larsoslo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-April-2008
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 18:43
ja ok det var så ikk lige prisen jeg tænkte så meget på for min kammerart har fundet den til 3600 eller 3700 et eller andet sted hvor han handler og kunne skaffe den til mig men ved ikk hvor der er .
tænkte mere på pcén at den skulle være et ok køb
Hilsen
lars
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu