Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Scubaghost
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Sted: Norsjælland
Status: Offline
Point: 1178
|
Emne: PS3 mediecenter Sendt: 23-Juni-2008 kl. 18:36 |
Hej igen
Har lige fået en PS3 og kan hente mine videoer, som ligger på min PC. Bl. a. har jeg lagt lidt koncertdvd´er ind på pc´en. Nu er det jo smart, at man kan hente og se dem via PS3, men jeg kom i tanke om 1 ting som også irriterer mig på PC´en.
Kan man ikke lægge kapitler ind, da min PS3 kun vil spole ved 1.5 x hastighed uden at få error. Der er lidt langt til slutningen af en koncert. Kan man lægge kapitler ind, - enten pr. nummer,- eller bare et par stykker man kunne hoppe til istedet for spol??
Kan det evt. lægges på harddisken med fungerende menu og det hele?
Redigeret af Scubaghost - 23-Juni-2008 kl. 19:29
|
 |
DarkHelmet
Guld medlem
Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 508
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 13:25 |
Scubaghost skrev:
Hej igen
Har lige fået en PS3 og kan hente mine videoer, som ligger på min PC. Bl. a. har jeg lagt lidt koncertdvd´er ind på pc´en. Nu er det jo smart, at man kan hente og se dem via PS3, men jeg kom i tanke om 1 ting som også irriterer mig på PC´en.
Kan man ikke lægge kapitler ind, da min PS3 kun vil spole ved 1.5 x hastighed uden at få error. Der er lidt langt til slutningen af en koncert. Kan man lægge kapitler ind, - enten pr. nummer,- eller bare et par stykker man kunne hoppe til istedet for spol??
Kan det evt. lægges på harddisken med fungerende menu og det hele? |
Det kommer jo an på hvilke format du har lagt dine film ind i. Divx kan fx ikke lave kapitler efter hvad jeg ved. Kun undertekster. Jeg kan uden problemer spole med fuld hastighed på mine film. Jeg bruger hovedsagligt H264. Det eneste format jeg er løbet på der kan lave kapitler og tekster som en dvd, er Nero Digital. Genialt format som er baseret netop på H264. Men denne variant understøtter PS3 ikke. Du kan ikke ligge en DVD over på PS3 med menuer efter hvad jeg ved. Men prøv at lave nogle H264 film. Tror du vil blive overrasket hvor godt det er i forhold til fx DIVX.
|
 |
Scubaghost
Guld medlem
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 13:36 |
Hej Darkhelmet,- Tak for det. Et spgsm. mere: Hvordan lægger jeg det på i H264?
|
 |
DarkHelmet
Guld medlem
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 15:56 |
Scubaghost skrev:
Hej Darkhelmet,- Tak for det. Et spgsm. mere: Hvordan lægger jeg det på i H264? |
Diverse programmer kan gøre det for dig. Jeg bruger DVDFab som kan købes for ikke så mange kroner. Mener du kan hente en demo version. Det kan ikke gøres meget nemmere. DVDFab har en profil til PS3. Den kan endda sætte undertekster ind i filmen. Ellers kan SUPER vidst også lave H264. Det er gratis. Regn med ca 600 megabyte pr time. Så kan man dårligt se forskel på DVD og H264.
|
 |
DarkHelmet
Guld medlem
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 16:01 |
Jeg har koblet en extern harddisk til vores PS3. Her ligger jeg alle mine film til børnene. Det er efter min mening en langt bedre løsning end streame dem fra en PC. Så lav dem på din pc, og læg dem over på din PS3. Så spiller det max
|
 |
Scubaghost
Guld medlem
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 16:17 |
 Jamen når jeg bruger DVDFab, så ligger der en fil på min PC. Den kan ikke ses på PS3´en. Hvad gør jeg galt? Ved du om der findes en kort step by step instruks i at lægge dvd på harddisken et sted? Jeg er meget noob men vil så gerne have det til at funke. Måske skulle jeg prøve det med den eksterne HD, men jeg skal jo stadig have det på harddisken, så det kan køre..
|
 |
DarkHelmet
Guld medlem
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 16:24 |
Scubaghost skrev:
Jamen n�r jeg bruger DVDFab, s� ligger der en fil p� min PC. Den kan ikke ses p� PS3�en. Hvad g�r jeg galt? Ved du om der findes en kort step by step instruks i at l�gge dvd p� harddisken et sted? Jeg er meget noob men vil s� gerne have det til at funke. M�ske skulle jeg pr�ve det med den eksterne HD, men jeg skal jo stadig have det p� harddisken, s� det kan k�re.. |
Jeg kan fortælle hvordan jeg gør. Først ripper jeg Main Movie til harddisken i min pc (vælg mappe under indstillinger) Derefter vælger jeg mappen med den rippede film, og vælger PS3 profilen i venstre side. Derefter vælger du Conversion instillingerne. Her vælger jeg 25 frames pr sek, og 128 kb audio. Det er ret vigtigt at vælge 25 frames pr sek, ellers vil filmen hakke på din PS3. Derefter er det bare at sætte den til at kode filmen. Du kan derefter kopier den over på din PS3 fx ved en usb nøgle som jeg gør. Hvis du ikke kan se filmen på din pc, er det fordi du mangler et codec til H264. Det kan ikke blive nemmere med DVDfab..
|
 |
Scubaghost
Guld medlem
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 16:30 |
Ok - Tak- jeg prøver. Når du siger ripper, er det så DVDFab jeg bruger? Nej, - jeg tager ikke gas på dig, - jeg skal bare have det skåret ud
Og bagefter, - så er det vel bare at lægge det over på PS3´ens egen harddisk ?
|
 |
DarkHelmet
Guld medlem
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 16:34 |
Ja du bruger DVDFab til det hele. Du ripper filmen. Denne rip kan også bruges til at lave backup DVD hvis du ikke gider menuerne mv.
Det eneste du skal bruge for at lave en H264 film er DVDFab, din orginale DVD, og en PS3. Så er du kørerne :)
|
 |
Frakkel
Bruger
Oprettet: 06-August-2007
Point: 51
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 18:51 |
Hvis man trykker på trekant kan man vælge goto i menuen.
I denne menu kan man så vælge hvor man vil hen i filen i timer, minutter og sekunder.
|
 |
Scubaghost
Guld medlem
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 19:34 |
Frakkel skrev:
Hvis man trykker på trekant kan man vælge goto i menuen.
I denne menu kan man så vælge hvor man vil hen i filen i timer, minutter og sekunder.
|
Det må jeg prøve. Tak.
|
 |
Scubaghost
Guld medlem
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 19:36 |
Darkhelmet, - når du siger DVDFab, er det så HD decrypter eller bare det, der hedder gold eller platinum?
|
 |