|
HJÆLP til Printbare CD-/DVD-Medier |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Mads A
Super bruger Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 391 |
Emne: HJÆLP til Printbare CD-/DVD-Medier Sendt: 27-Februar-2005 kl. 00:20 |
Hej hej Jeg har købt mig en Canon Ip4000 og skal nu have fat i nogle printbare Cd'er og DVD'er... Jeg har kigget på de fleste hjemmesider, men er lidt nervøs for bare at bestille hjem, da jeg søger "fullface" skiver med en optimal overflade a la fotopapir, nogen der har erfaringer på dette område?? Hvilke printbare skiver bruger I? Gerne med link! Hilsen Mads
Redigeret af Mads A |
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 27-Februar-2005 kl. 01:13 |
Personligt bruger jeg HiSpace CD'er og DVD'er, men er du ikke afgiftsfritaget koster de pænt meget herhjemme. I Tyskland kan de købes enkelte steder - nogen har CD'en andre har DVD'en. Kik fx her HiSpace skiverne har den hvideste overflade og er fullface med et 22 mm ikke printbart hul (selve hullet er 17 mm). Verbatim har traditionen tro flere forskellige typer printbare, almindelig og "Photo"-overflade. Det bliver også ganske godt. De kan købes stort set alle steder fx her. Jeg har også prøvet et par Maxell skiver og kan du finde dem billigt er de OK, men ikke fullface. Det samme gælder Princo, OK skiver men ikke fullface. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Sendt: 27-Februar-2005 kl. 08:56 |
Hej Har også købt en IP4000. Men mht. fullface print er der en begrænsning i det medfølgende CD print software. Tekst siger at minimum hul størrelse er 17mm, men default er 43mm og kan justeres +/-10mm, altså minimum 33mm. Sikkert en fejl i tekst som nok er genbrug fra i865 modellen, som vistnok kan. Nogen der har viden om dette? Evt. hvordan det kan fixes? Mvh JørgenT |
|
Mads A
Super bruger Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 391 |
Sendt: 27-Februar-2005 kl. 10:00 |
Tak for hurtige svar Kan ikke rigtig hitte de Hi-space skiver du nævner. Men har kigget (nierle) på nogle CD-R 90 Min/800 MB Prodye printbar Spindel 25 Stk, der også er full printable - nogle der kender til overfladen på Prodye skiver? /Mads |
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 27-Februar-2005 kl. 11:26 |
Nej det er ikke en fejl i softwaren, men en bruger fejl du oplever. Klik på Layout skabelonen og lav din egen skabelon med fx 17-118 mm print areal. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Sendt: 27-Februar-2005 kl. 12:47 |
Tak, det var lige det der skulle til. /JørgenT |
|
Mads A
Sendt: 27-Februar-2005 kl. 13:44 |
Nå men nu har jeg bestilt nogle prodye og hi-space skiver, så kan jeg jo lige dele ud af mine erfaringer... /Mads Redigeret af Mads A |
|
MichaelS
Sendt: 27-Februar-2005 kl. 23:24 |
Hej Mads Du har stilt det samme spørgsmål i privat mail som du stiller her. Jeg synes ikke at det er så interessant for dig hvilke HiSpace skiver jeg køber (jeg køber dem engros), men synes du skal undersøge hvor de kan købes og se om ikke forhandleren vil sælge dig et par prøve eksemplarer, istedet for du bliver glad for de skiver jeg køber og som du måske ikke kan købe. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
MortenHansen
Ny bruger Oprettet: 30-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Sendt: 15-Marts-2005 kl. 13:14 |
Hej Mads, Der er stor forskel på "photo" kvalitet. Mange producenter bruger denne betegnelse ved normale Inkjet DVD'ere. Hvis du skal have rigtig photo kvalitet (glossy) findes der kun en type på markedet lige nu : http://www.tdk-europe.com/index.php?id=76&b_from=hp& b_id=28&WYSESSID=n6mv9nlv7uoeiumo5e5trdsfc1 Disse er udviklet specielt til Canon & Epson. |
|
Morten Steen Hansen
TDK Danmark |
|
MichaelS
Sendt: 15-Marts-2005 kl. 13:27 |
Vi skal altså ikke glemme at Verbatim også har en glossy disc! (Udover den almindelige printable). Fx denne som har en noget pænere overflade end de TDK skiver jeg har set/prøvet! /MichaelS Opdatering er i grøn farve Redigeret af MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
MortenHansen
Ny bruger Oprettet: 30-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Sendt: 16-Marts-2005 kl. 15:51 |
Hej Michael, Hvis du sender mig din adresse, så skal jeg meget gerne sende et par varepröver til dig som du evt. kan dele rundt i dette forum. Kvalitetetsforskellen på TDK og andre printbare medier inkl. Verbatim er meget stor. Men jeg synes du skal printe på dem selv og vurdere det ud fra det. Når vi sender färdigprintet varepröver tror mange at de er lakeret eller lign. pga. den unikke kvalitet. |
|
Morten Steen Hansen
TDK Danmark |
|
MichaelS
Sendt: 16-Marts-2005 kl. 16:15 |
Hej Morten Sådan en udfordring tager jeg gerne! Og resultatet vil blive offentliggjort. Du får adressen i PB. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |