|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
pongolle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
![]() Sendt: 09-September-2008 kl. 18:02 |
Hey Jeg skal have nye højtalerkabler (Er ved at ombygge min "bio"), og faldt lige over disse http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9545&n=10 Det var da rigtig billigt for 25 M, Men er de gode Har et KEF 2005.2 surround sæt og en Onkyo 606 PS. skal lige siges, jeg har de hvide Ringledninger på linket, til 25 kroner for 10 meter Redigeret af pongolle - 09-September-2008 kl. 18:04 |
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Christian fra CSN-teknik anbefaler disse: Link
De er betydeligt dyre end dem du selv har fundet, men til gengæld for du virkelig også det optimale ud af dine højtalere. Bruger selv ovenstående kabler til mine baghøjtalere og det er også kef, blot 3005, og det spiller virkelig max. |
|
|
|
![]() |
|
pongolle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
![]() |
hmm, det bliver ret dyrt så |
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Ja - og endnu dyre, hvis du skal have mange meter. Har selv brugt 2500 på kabler i mit setup
![]() I sidste ende handler det om prioritering, og hvis man har et stramt budget skal man helt klart spare ved kablerne. Personligt mener jeg bare, at når man nu alligevel investerer mange penge på højtalere og receiver, kan man lige så godt gå hele vejen, for så er man sikker på at det hele yder optimalt. |
|
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Mit syn er bedre end min hørelse, derfor elsker jeg hvad som sker på Fladskærme og Lærreder. Men det som hedder Ringeledninger er måske netop for ringe til kvalitets anvendelse, samme ledninger er normalt massive!. Et HIFI Magasin udtrykte interesse hvis nogen forsøgte med nedsænkede Super kabler i Flydende Helium blot for prøve Lydene. En interessant besøgsartikel nemlig. Så hvad med tage sit udstyr med ned til CERN og LHC'en hvor man (måske) kunne stille det op? (( prøv måske først med nogle Auto Start kabler ))! Redigeret af moho - 12-September-2008 kl. 14:56 |
|
![]() |
|
Damme ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Rønde Status: Offline Point: 260 |
![]() |
Blot som en lille advarsel, så lyder de der Harald Nyborg kabler aldeles rædselsfuldt. Du skal have en ualmindelig dårlig hørelse, hvis du skal holde dem ud!
Kan anbefale et relativt billigt alternativ: http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hoejttalerkabel/qe d_original_kabel.htm |
|
![]() |
|
MDHell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 928 |
![]() |
det er sgu da noget af en påstand at komme med, jeg har det nævnte kabel og det lyder sgu fint nok |
|
Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 | |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg skal bruge omkring 30 meter.. Hvad med at købe rigtig gode kabler til front -og Center højtalerne Det kan jeg holde nede på omkring de 9 meter nemlig, og så nogle lidt billigere til surround højtalerne?
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Det er den løsning de fleste vælger, tror jeg... ![]() Andre vil mene at det er ren placebo, og det er da sikkert rigtigt langt hen ad vejen. Man kan i hvert fald ikke udelukke det... ![]() Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
ThomasP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
![]() |
Jeg må tilstå, at jeg også bruger HANY kablerne. Mine ører er ikke gode nok til at høre, om de er gode eller dårlige. Men jeg har surfet rundt, og jeg har ikke fundet en eneste test, der overbeviser mig om, at dyrere kabler er bedre.
Jeg består bestemt ikke, at de mange, der køber dyre kabler, lader sig snyde. Men de mange anbefalinger af dyre HDMI-kabler uden effekt har gjort mig lidt mere mistænksom. En lille (og uvidenskabelig) test her på sitet viste, at testpersonen godt kunne høre forskel, men i første omgang kunne han bedst lide lyden fra HANY kablerne. Senere - da han kendte prisen - fandt han de dyre kabler bedst. (Refereret efter hukommelsen, så tilgiv mig, hvis jeg refererer forkert.) Her er et par links: http://sound.westhost.com/cable-z.htm med en test, der viser: "So, what do you get for your money? Quite obviously, very little improvement is afforded by any of these cables over another - 12 gauge zip cable is cheap and easy to make into a speaker lead, Jon's cable is a little more expensive, and there is a fair amount of work involved, and the Goertz cable will set you back about US$200 a pair for 4 metre lengths (and maybe make your amplifier oscillate). Naturally, you can spend a great deal more (and still make the amp oscillate), but I don't see much point." og http://www.goodsound.com/howto/2002_03_01.htm der giver forskellige råd |
|
![]() |
|
oecon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() |
Det kommer jo nok an på kvaliteten af ens anlæg :-) I forhold til at sammenligne HDMI og højtalerkabler, så er der i hvert fald (mindst) en væsentlig forskel på analog og digital kabelføring ;-) |
|
Panasonic TH-42PX80E
Onkyo TX-SR606 Oppo DV-983H DALI Piano Noble 5.1 (Ambient, Vocal & Forte) DALI Silver Wave II-kabler |
|
![]() |
|
ALCFOTO ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
![]() |
Hvad med sådanne nogle 50 mt 2x2.5 til 579 kr |
|
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub Pioneer PDP LX5090 KALIB. Pioneer BDP-LX71 LOGITECH HARMONY 1000 Mine Blu-ray film |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |