Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Dysp
Ny bruger
Oprettet: 01-December-2008
Status: Offline
Point: 6
|
Emne: Projektorkøb Sendt: 01-December-2008 kl. 18:20 |
Goddag folkens! Jeg er af den heldige generation, som ikke længere er vildledt og tilfreds med varedeklaretionen, som, alle vejne, lyder:
"Dette er det bedste produkt.. I verden! Punktum!".
Jeg har lært og oplevet, at det ikke er nok at kigge på gulduret og bide i det, for at finde ud af om det er god kvalitet eller ej. Nej, jeg skal vide noget om det.
Men, i stedet for at læse en milliard artikler m.m, så vil jeg hellere henvende mig til jer folk, som allerede har en interesse og viden om projektorer.
Så jeg håber virkelig, at I vil finde mig den bedste projektor overhovedet, til en pris som er kvaliteten retfærdig.
Jeg leder altså efter en projektor, som skal bruges til gaming/film i min lejlighed. Vi snakker ikke den _ULTIMATIVE_ oplevelse; men jeg vil meget gerne have en projektor som understøtter... HD.. somehow. Som I kan høre på mig, så er jeg altså ikke så meget inde i det, derfor stoler jeg blindt på jeres anbefalinger.
Jeg skal have en projektor, som skal koste under 10.000 kr,-. Den skal kunne understøtte HD somehow. Om det er HD-ready, HD-full eller HD-extreme-Titanium-killer-2000, er for mig ligegyldigt. Den skal bare være hver eneste krone værd. Jeg har en playstation 3 og fifler lidt med et mediecenter, hvor jeg nok også skal have et GFX-kort med HDMI-udgang. Er dette det optimale?
Nå; men tilbage til projektoren:
Kan I finde mig sådan et vidunder, som er hver en krone værd, den bedste kvalitet for pengene og understøttende HD på den ene eller anden måde(den bedste måde)?
Tak :)
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
betho
Super bruger
Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 318
|
Sendt: 01-December-2008 kl. 22:06 |
![](smileys/smiley17.gif) En klassiker. Det skal være super godt, men det må ikke koste noget... ![](smileys/smiley2.gif) 10 K er ikke nok, for at opfylde dit ønske. Men hvis du sparer 4K mere op, skal du kaste dig ud i en BenQ W5000. En ægte HD projektor, der efter en kalibrering, efter sigende kan levere det samme, som en projektor til 30 K. Hvis du søger lidt her på sitet, finder du hurtigt ud af, at den er meget populær.
|
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
|
Sendt: 01-December-2008 kl. 22:44 |
Hvis 10 k er dit buget.... 1. Hvor langt har du fra væg til væg, og hvor stort tommer bilede hade du tænkte dig, det skal man vide før man vælger PJ, fordi throw længten på linsen er forskellige fra PJ til PJ. 2. Skal du osse huske Hdmi kablet/loft beslag og hvordan med lyden, har du en resiver eller forstærker...Højtalere....??? 3. Og hvad med Lærdet, har du tænkt på det...., eller vil du bare bruge vægen...!! 4. Jeg ville bruge de 8000,- på en InFocus in78 BigPlay/ Eller den billige model 5500,- for en optoma65, som er ikke nær så god men stadig atraktiv til prisen.... og så bruge de sidste 2k til hvad du nu mangler, køb det gerne brugt, hvis du kan slippe afsted med det..... Her er 3 billeder af optoma på en 106" , fra standard Dvd opskaleret til 1080i , og da du har ps3 kan du køre bluray up på den som vil blive en del flottere , men infocus in78 er stadig bedst... ![](/forum/uploads/henrikt/2008-12-01_230521_optomahd65nobars4.jpg) ![](/forum/uploads/henrikt/2008-12-01_230637_optomahd656.jpg) ![](/forum/uploads/henrikt/2008-12-01_230651_optomahd65nobars5.jpg) Her er et fra optoma hd65 i HD 1080p ~720p ![](/forum/uploads/henrikt/2008-12-01_231644_optomahd.jpg) Og efter som jeg ikke har andet og lave, er her en sammenliging mellem optoma 65 og infocus in 80 som er lidt bedre end in78, som er god også Optoma hd65 : Hd souce ![](/forum/uploads/henrikt/2008-12-01_232007_optoma_hd_vs.jpg) infocus in 80 : HD Souce
Redigeret af henrik-t - 02-December-2008 kl. 03:02
|
+100HD Film
|
Dysp
Ny bruger
Oprettet: 01-December-2008
Point: 6
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 01:15 |
Hey igen; tak for jeres svar, begge 2.
Er det således InFocus in78 BigPlay, som jeg skal købe? Det er jo, godt nok, mange penge, så jeg vil være sikker på, at jeg ikke kan få noget bedre til samme pris.
Jeg kender ingen af de udtryk, som I ellers bruger, men kan da regne en del af det ud.
Afstanden til væggen er ikke enorm og jeg har, selvfølgelig, tænkt mig at benytte et hvidt lærred.
Noget af det jeg tænker på, som noob, er om den er støjsvag? Og, såfremt den ikke er, kan dette så ordnes med teknisk snilde og en anden blæser e.lign?
Og, nu til et mere overordnet spørgsmål: Hvordan er det at benytte en projektor til film? Er det en for dyr fornøjelse til, at det kan betale sig? Det har altid været en drengedrøm og nu skal det bare ske. Punktum. Jeg er bare bange for, at pæren brænder ud mega hurtigt og jeg så skal slippe 3k for en ny, e.lign. :)
Er InFocus in78 BigPlay my man?
|
henrik-t
Guld medlem
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 02:57 |
Dysp skrev:
Hey igen; tak for jeres svar, begge 2.
Er det således InFocus in78 BigPlay, som jeg skal købe? Det er jo, godt nok, mange penge, så jeg vil være sikker på, at jeg ikke kan få noget bedre til samme pris.
Jeg kender ingen af de udtryk, som I ellers bruger, men kan da regne en del af det ud.
Afstanden til væggen er ikke enorm og jeg har, selvfølgelig, tænkt mig at benytte et hvidt lærred.
Noget af det jeg tænker på, som noob, er om den er støjsvag? Og, såfremt den ikke er, kan dette så ordnes med teknisk snilde og en anden blæser e.lign?
Og, nu til et mere overordnet spørgsmål: Hvordan er det at benytte en projektor til film? Er det en for dyr fornøjelse til, at det kan betale sig? Det har altid været en drengedrøm og nu skal det bare ske. Punktum. Jeg er bare bange for, at pæren brænder ud mega hurtigt og jeg så skal slippe 3k for en ny, e.lign. :)
Er InFocus in78 BigPlay my man?
|
Jeg sys du skal svare på spørgsmålene, før jeg ihvertfald råder dig yderliger, grundet , hvis du følger et forkert råd, ender du op med at bruge en del mere end de 10k, før du kan sig hovsa, og de rækker ikke langt i forvejen, især hvis ps3 er det eneste du råder over...... Og ja PJ er da det værd hvis men vil ha en bio i hjemmet..... men selve PJ er kun en del af en god oplevelse, der er mange andre faktore der spiller ind i en hjemmebio, du vil vel ikke ha lyden ud over en gettoblaster til dit nye for lækere billede, vel...!!?? Og lærede koster mellem 1500-3000,- og osse mere hvis det skal være rigtig godt, det hele kommer and på kompromier i en hjemmebio.... Pærene holder fra 2500 til 4-5000 til alt efter hvad for en man vælger
Redigeret af henrik-t - 02-December-2008 kl. 03:03
|
+100HD Film
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 08:38 |
Dysp skrev:
Jeg har lært og oplevet, at det ikke er nok at kigge på gulduret og bide i det, for at finde ud af om det er god kvalitet eller ej. Nej, jeg skal vide noget om det. |
Jeg er forvirret. Først siger du at du har tænkt dig at sætte dig grundigt ind i hvad det er du køber, for ikke at ende med at købe noget forkert. Så er der én tilfældig (no offence) bruger du ikke kender i et forum der kommer med et forslag, og straks er du i gang med at lave konklusioner om hvad du skal købe, endda uden at forholde dig til de spørgsmål der stilles. Det lyder på mig som om du er godt i gang med at begå præcis den fejl du startede med at sige du ikke ville begå...
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 08:41 |
Iøvrigt mener jeg ikke screenshots er særligt retvisende overfor hvilken kvalitet man opnår i praksis.
|
henrik-t
Guld medlem
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 13:05 |
AV Precision skrev:
Iøvrigt mener jeg ikke screenshots er særligt retvisende overfor hvilken kvalitet man opnår i praksis. |
Nej det sys du ikke fordi du selv kan kalibrere,og at digi cam ikke kan tage stedy shots(men her er brugt tripot), digi cam ændre på faverne.. osv.. men det er da rart at se noget, inden man køber ,især når matrialet kommer fra brugere og ikke Sælger, sys jeg, så man ka få en forestilling om det produkt man skal købe. Er enig i man lige skal klappe hesten , og tænke på alle de ting der følger med i et PJ køb.. Henrik
Redigeret af henrik-t - 02-December-2008 kl. 13:12
|
+100HD Film
|
FNørd
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 13:52 |
henrik-t skrev:
AV Precision skrev:
Iøvrigt mener jeg ikke screenshots er særligt retvisende overfor hvilken kvalitet man opnår i praksis.
|
Nej det sys du ikke fordi du selv kan kalibrere,og at digi cam ikke kan tage stedy shots(men her er brugt tripot), digi cam ændre på faverne.. osv..
men det er da rart at se noget, inden man køber ,især når matrialet kommer fra brugere og ikke Sælger, sys jeg, så man ka få en forestilling om det produkt man skal købe.
Er enig i man lige skal klappe hesten , og tænke på alle de ting der følger med i et PJ køb..
Henrik
|
Synes du skriver en slet skjult anklage imod Otto.
Det siger s.. da sig selv at et billede gengivet på en pc skærm ikke yder et projektor billede retfærdighed.
Man SKAL ud at se det i virkeligheden - alt andet er noget ubrugeligt VRØVL, inkl screen shots fra et hvilketsomhelt hvadsomhelst monteret apparat.
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
henrik-t
Guld medlem
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 15:31 |
FNørd skrev:
henrik-t skrev:
AV Precision skrev:
|
Nej det sys du ikke fordi du selv kan kalibrere,og at digi cam ikke kan tage stedy shots(men her er brugt tripot), digi cam ændre på faverne.. osv..
men det er da rart at se noget, inden man køber ,især når matrialet kommer fra brugere og ikke Sælger, sys jeg, så man ka få en forestilling om det produkt man skal købe.
Er enig i man lige skal klappe hesten , og tænke på alle de ting der følger med i et PJ køb..
Henrik
|
Synes du skriver en slet skjult anklage imod Otto.
Det siger s.. da sig selv at et billede gengivet på en pc skærm ikke yder et projektor billede retfærdighed.
Man SKAL ud at se det i virkeligheden - alt andet er noget ubrugeligt VRØVL, inkl screen shots fra et hvilketsomhelt hvadsomhelst monteret apparat. |
???? Anklage, der er da dig der skrive sådan noget vrøvl...! Du melder dig bare ind uden at ha deltaget overhoved, og kommer med anklager mod mig...!!??? God du har et synspungt.. men istedet for at spamme tråden, hvad med du kommer med noget input..?? Men nu kan jeg ikke tilbyde et demorum vel..!!?? Og siden bruger review og screenshot ikke kan bruges overhoved, skal vi så ikke bare lukker recordere.dk og henvise til den nærmeste Fona... ![](smileys/smiley32.gif) !!
|
+100HD Film
|
MrEd
Bruger
Branchemedlem
Oprettet: 29-Februar-2008
Point: 155
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 15:47 |
Hvorfor ikke PT-AX200 fra Panasonic.. Et super køb til prisen
http://whathifi.com/Review/Panasonic-PT-AX200E/
|
FNørd
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 17:21 |
Hej Henrik
Du skrev:
"Nej det sys du ikke fordi du selv kan kalibrere,og at digi cam ikke kan tage stedy shots(men her er brugt tripot), digi cam ændre på faverne.. osv.. "
Jeg læser dit fordi således at du ved hvorfor Otto mener noget bestemt.
Det tror jeg ikke du ved!
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|