recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - alternativ til kabeltv yousee modem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketalternativ til kabeltv yousee modem

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Emne: alternativ til kabeltv yousee modem
    Sendt: 12-Januar-2009 kl. 01:30
Er der nogen der har et alternativ til deres modem.. leder efter en router med 1gbit lan og 4-5 lanporte 
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 03:45
Kunne et alternativ ikke være en Gbit switch, der kobles til dit TDC modem? Det giver selvfølgelig en ekstra strømregning, men så har du Gbit på dit LAN og direkte kobling til internettet.Det giver selvfølgelig "kun" de 100 Mbit til dit modem, men med TDC's hastigheder.. well... så er det jo ikke noget problem...

Du må har noget seriøs trafik på dit netværk. Jeg køre selv blot 802.11G, hvilket er rigeligt selv om jeg nok næppe har de 54 Mbit hele tiden. Det er ihvertfald nok til at jeg kan køre 1.2Mb/s på min 10Mbit internetforbindelse fra TDC.

Redigeret af srnkrkgrd - 12-Januar-2009 kl. 03:49
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 05:39
Oprindeligt skrevet af srnkrkgrd srnkrkgrd skrev:

Kunne et alternativ ikke være en Gbit switch, der kobles til dit TDC modem? Det giver selvfølgelig en ekstra strømregning, men så har du Gbit på dit LAN og direkte kobling til internettet.Det giver selvfølgelig "kun" de 100 Mbit til dit modem, men med TDC's hastigheder.. well... så er det jo ikke noget problem...

Du må har noget seriøs trafik på dit netværk. Jeg køre selv blot 802.11G, hvilket er rigeligt selv om jeg nok næppe har de 54 Mbit hele tiden. Det er ihvertfald nok til at jeg kan køre 1.2Mb/s på min 10Mbit internetforbindelse fra TDC.

Hehe det er den der ekstra strømregning, der gerne skulle væk (: plus ja der bliver smidt en del trafik rundt, især hvis man vil stream HD 1080p media til ens ps3.. men det er pænt kryptisk at finde en boks med de kriterier jeg stiller   nogen der ved hvad den der standart hedder, som gør det muligt at lave kabeltv signal nummert til internet, der er ikke en søgefunktion på edbpriser der hedder (kabeltv signal nummert til internet)

Redigeret af mrtex - 12-Januar-2009 kl. 05:40
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 06:27

Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

Er der nogen der har et alternativ til deres modem.. leder efter en router med 1gbit lan og 4-5 lanporte 

Normalt slipper man ikke for selve modemmet - hedder iøvrigt et kabelmodem. Modemmet er den del af den faste installation, og snitfladen - altså der hvor du selv må pille - ligger efter modemmet.

Efter modemmet sættes en router, kaldes typisk en bredbåndsrouter, og de fås også med gigabit porte (typisk 4) samt med eller uden trådløs adgang.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 13:52
Det er ikke tilfældet hos yousee kabeltv. Du har et kabelmodem/router direkte efter skille filteret. Så produktet skal nok findes. Har du prøvet at ringe til yousee kundeservice? Det er gratis og de venter bare på at hjælpe dig.

Edit: Kunne ikke lige selv lade være med at kontakte kundeservice:

Citér Hej Søren

Tak for din henvendelse.

Jeg vil foreslå, at du kontakter kundeservice på 80 80 40 40 for et ikke trådløst modem. De har også en router, der understøtter de standarder du efterspørger. Sidstnævnte koster cirka 900 kroner.

Venlig hilsen

Ole M Jensen
Kunderådgiver
Bredbånd Support, YOT
YouSee A/S
Gunnar Clausensvej 78, O-159
8260 Viby J

Bredbånd Support:    80 80 40 50
E-mail: internetsupport@yousee.dk
Web: yousee.dk

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: TDC [mailto:besvares-ikke@tdc.dk]
Sendt: 12. januar 2009 14:08
Til: YouSee Internet Support
Cc: Ws Post2
Emne: Support på Bredbånd

Hej TDC support.

Jeg får muligvis brug for at have hurtigere intranet og derfor ville jeg gerne udskifte den medleverede trådløse router med et produkt, der understøtter 802.11n og gigabit LAN. Jeg kan selvfølgelig blot sætte den op efter yousee routeren, men jeg ville gerne være foruden ekstra strømforbug og flere boks at have stående.

Hvad skal jeg lede efter for at kunne "udskifte" den medleverede router? Jeg er under den opfattelse at det er en slags modem/router, så jeg ikke blot kan skifte den til en hvilken som helst.

På forhånd tak for svar!

Tid: 12/01-2009 14:07

Tadaaa... sådan noget kundeservice pis er nu smart!

Redigeret af srnkrkgrd - 12-Januar-2009 kl. 15:32
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 20:39

Det er ikke tilfældet hos yousee kabeltv. Du har et kabelmodem/router direkte efter skille filteret. Så produktet skal nok findes. Har du prøvet at ringe til yousee kundeservice? Det er gratis og de venter bare på at hjælpe dig.

Edit: Kunne ikke lige selv lade være med at kontakte kundeservice:

Citér Hej Søren

Tak for din henvendelse.

Jeg vil foreslå, at du kontakter kundeservice på 80 80 40 40 for et ikke trådløst modem. De har også en router, der understøtter de standarder du efterspørger. Sidstnævnte koster cirka 900 kroner.

Venlig hilsen

Ole M Jensen
Kunderådgiver
Bredbånd Support, YOT
YouSee A/S
Gunnar Clausensvej 78, O-159
8260 Viby J

Bredbånd Support:    80 80 40 50
E-mail: internetsupport@yousee.dk
Web: yousee.dk

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: TDC [mailto:besvares-ikke@tdc.dk]
Sendt: 12. januar 2009 14:08
Til: YouSee Internet Support
Cc: Ws Post2
Emne: Support på Bredbånd

Hej TDC support.

Jeg får muligvis brug for at have hurtigere intranet og derfor ville jeg gerne udskifte den medleverede trådløse router med et produkt, der understøtter 802.11n og gigabit LAN. Jeg kan selvfølgelig blot sætte den op efter yousee routeren, men jeg ville gerne være foruden ekstra strømforbug og flere boks at have stående.

Hvad skal jeg lede efter for at kunne "udskifte" den medleverede router? Jeg er under den opfattelse at det er en slags modem/router, så jeg ikke blot kan skifte den til en hvilken som helst.

På forhånd tak for svar!

Tid: 12/01-2009 14:07

Tadaaa... sådan noget kundeservice pis er nu smart!

Nice srnkrkgrd (:  takker, men 900bugs er nu lige i overkanten, ville gerne undvære wifi, det kunne nok bringe sådan en boks ned i pris.. må lige give dem et kald imorgen..

Redigeret af mrtex - 12-Januar-2009 kl. 20:58
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 23:36
Citér
Jeg vil foreslå, at du kontakter kundeservice på 80 80 40 40 for et ikke trådløst modem.

Som jeg forstår beskeden, så er det kun det sidst nævnte, der koster 900 kroner. Så hvis du ikke har brug for trådløs, så opfatter jeg det som om det er gratis. Ring og spørg dem!
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 19:51
Fik lige en snak med Jimmi fra kundeservice.. den høj hastigheds router de har koster 899kr Netgear ): så sprugte jeg ind til deres kampange med 50mb/4mb om jeg kunne få det, så jeg kunne game noget seriøst Killzone2 her 25.feb . Kunne jeg godt  men de havde desværre lidt problemer i mit område, men jeg skulle prøve at ringe imorgen så burde de have opdateret centralerne.. der ville de så sende et nyt modem/router (som jeg selvfølgelig glemte at spørge ind til med gbit og porte ) som undstøtter docsis 3.0

Redigeret af mrtex - 13-Januar-2009 kl. 22:45
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 22:08
Jeps. Det bliver de nødtil. DOCSIS 2.0 understøtter ikke download hastigheder over 38 Mbit.

Lidt ærgeligt, at du ikke fik et model nummer på den router. Kunne have været sjovt lige at glo på et par sider om den.
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 22:20

Jeps. Det bliver de nødtil. DOCSIS 2.0 understøtter ikke download hastigheder over 38 Mbit.

Lidt ærgeligt, at du ikke fik et model nummer på den router. Kunne have været sjovt lige at glo på et par sider om den.

ja, det samme med den netgear router 899kr det må man kunne få billigere uden om yousee, men ringer lige imorgen igen..

hmm mon ikke det er den her bandit... suk no gbit

Redigeret af mrtex - 13-Januar-2009 kl. 22:22
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

hmm mon ikke det er den her bandit... suk no gbit

Hrmm... mærkeligt på deres specifikationer til produkter står der ellers:

Physical Interfaces

• WAN - coax F connector
  • Gigabit Ethernet LAN
  • USB 2.0 Client 
Men... men men men.. den har kun en port! Så hvis der er flere porte og trådløs så kunne det jo være den her. Hvis det ikke er så kunne du måske finde den et andet sted. Det burde virke med dit internet, så vidt jeg lige ved. Måske kan du spørge "Jimmi"
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 23:19

From: TeX [mailto:t.e.x@hotmail.com]
Sent: 13. januar 2009 23:13
To: *Sales Sweden
Subject: En lille forespørgelse

Hej Netgear

Jeg har en lille forespørgelse jeg håber i kan hjælpe med.. Jeg overvejer at købe TDC/Yousee kabeltv Bredbånd 50Mb/4mb det kræver et modem/router med Docsis 3.0 .. i den forbindelse er jeg på jagt efter en Router/modem med 1Gbit Lan gerne 4-5porte, docsis 3.0, og gerne uden wireless.. Er det et produkt i har?? og hvis ja, hvor kan den købes? og hvad er prisen?

Hej Thomas,

Da YouSee levere og står for selve udstyret det vil sige DOCSIS 3.0 Modemet og er kontroleret af YouSee - Så kan du ikke få en router med DOCSIS modem i - Så selve Modemet bliver leveret af YouSee. Men du kan derefter sætte hvad som helst efter dette modem. Og hvis den skal have en WAN Port + 4 LAN porte med Gbit i så kan jeg anbefale en WNR3500 

Mvh
Martin  

I min bog gir det ikke mening..   Så de produkter Netgear har med docsis 3.0 kan man ikke bruge.. men det jo netgear der er yousee`s leverandør.. kryptisk

Redigeret af mrtex - 14-Januar-2009 kl. 23:27
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top

Besvar Besvar Side  12>