|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
![]() Sendt: 17-Januar-2009 kl. 19:21 |
Hej jeg bor I nærum 2850, Jeg søger et PS3 Nørd der vil hjælpe mig med at installere et extra styre system på min PS3... Jeg ønsker også en større harddisk... Du sørger for det hele, mod betaling naturligvis... PM, hvis du kan hjælpe
|
|
![]() |
|
bcravn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() |
Hvis du ikke selv ønsker at kaste dig ud i en installation af linux som ekstra OS, hvad vil du så bruge det til efterfølgende?
At skifte HDD er iøvrigt så nemt, at jeg (næsten) ville kunne sætte min mor til at gøre det efter at have læst et par guides på nettet /set på youtube. Men selvf', hvis du ikke selv ønsker skal der da nok være andre der vil hjælpe. Jeg gjorde det gerne, men du er lidt for langt fra Århus. |
|
/Bjarke
|
|
![]() |
|
mrtex ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() |
jeg ville vente lidt med større harddisk.... 1TB SATA 2,5inch er lige på trapperne.. eller vente endnu længere og få SSD 1TB 2,5inch men koster kassen, det gir "lidt" hurtigere loadtime og installtime... |
|
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview Samsung HD 3106 NokiaN95 8GB Asus L1N64-SLI WS Dual L 2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74 Kingston 8GBDDR2PC6400 Logitech MX1000 Yousee50/4Mb |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() |
Det er faktisk heller ikke så svært at installere linux. Når først man har fået hentet den sidste nye yellow dog version 6.1 og husket at tilføje udvikler pakken, under selve installationen. Hvis man går ind på forumet på ydl board ps3bodega, er der masse af guides og hjælp at hente. Men det alle første du bør gøre når du installere en ny hardisk er at formatere den og dele den op i 2 partitioner, hvoraf 10 gb går til andet styresystem. Hvis altså du går og overvejer et ekstra styre system. Jeg kan godt prøve at lave en lidt bedre guide en gang.
![]() |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
![]() |
tak for svarerne, Jeg er nu ikke på udkik efter en 1 TB hardisk, hellere en lidt mindre støjsvag harddisk, Jeg kan sagtens selv bestille skidtet hjem, jeg har bare lidt uheldige erfaringer med den slags. Om styresystemet er ubuntu eller xp er for mig ligegyldig, den del skal bruges til afspilning fra DR.DK og lidt poker... Jeg har kigget meget på nettet hvordan og hvorledes, det ser meget simpelt ud, men som sagt vil jeg hellere betale mig fra det...
|
|
![]() |
|
mrtex ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() |
DR kan du stream til din Ps3 uden Linux... Støjsvag? så er det jo en SSD du skal have, uden nogen mekaniske dele... om en disk har 700GB eller 1TB afgøre ikke hvor meget den larmer.. det er hvor mange omdrejninger den kører med fx en raptor med 10.000rpm |
|
42"FULLHD Zepto Zview Samsung HD 3106 NokiaN95 8GB Asus L1N64-SLI WS Dual L 2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74 Kingston 8GBDDR2PC6400 Logitech MX1000 Yousee50/4Mb |
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() |
mrtex - husk lige at det kun er en 2,5" disk der sidder i - de fås ikke større end 400GB. Jeg har selv købt en Seagate 250GB, og den virker perfekt, og kan slet ikke høres. Har formateret den så jeg kan installere Yellow Dog Linux på den, men er ikke nået så langt endnu. |
|
![]() |
|
![]() |
Lightyear
[/QUOTE] jeg ville vente lidt med større harddisk.... 1TB SATA 2,5inch er lige på trapperne.. eller vente endnu længere og få SSD 1TB 2,5inch men koster kassen, det gir "lidt" hurtigere loadtime og installtime... [/QUOTE] Redigeret af mrtex - 18-Januar-2009 kl. 19:39 |
|
|
![]() |
|
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() |
Undskyld jeg lige bryder ind i tråden, men lige et tillægsspørgsmål.. Hvorfor skulle man installere nyt OS på sin Playstation 3..? Giver det et bedre overblik, er der bedre musikafspiller/screensavers og kan PS3 det samme efter der er intsalleret nyt OS på den..? Støjer den mindre ved at installere nyt OS? Igen undskyld jeg lige bryder ind, men håber i kan hjælpe med svar |
|
![]() |
|
Per Korshøj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 603 |
![]() |
Øh der må jeg lige rette dig, du kan få 500gb, som er testet og virker i en PS 3
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=476369&se archArea=&Soegeord=
|
|
Per Korshøj
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() |
Hej Det er ikke sådan at du skifter den ud. Du beholder stadigt dit gamle ps3 OS. Du kan så vælge at boote mellem ps3 og Linux OS. Linux får din PS3 til at virke mere som en PC. Dog ikke helt på samme niveau, da der ikke ikke er tilgang til f.eks Hardware Open GL og du kun har omkring 250 mb ram. Du kan f.eks Surfe nettet med firefox, emulere gamle systemer som Nintendo, Super Nintendo, C64, Amiga og Arkade spil. Den kan også bruges som medie afspiller, men der foretrækker jeg så PS3 OS
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() |
Ok tak for svar
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |