|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() Sendt: 25-Januar-2009 kl. 22:07 |
||
Jeg har fået XBMC til at køre super godt, så nu vil jeg gerne have DVBviewer til at løse min tv-del tilfredsstillende, så tror jeg min HTPC bliver super. Jeg har følgende 2 problemer:
ad. 1. Jeg har forsægt at indstallere poverDVD. Når jeg forsøger at få ind på Kanal5 HD (som pt. er min eneste HD kanal) får jeg følgende billede: Min opsætning er pt som nedenstående (jeg har prøvet mange indstillinger og kombinatioer) Jeg har følgende muiligheder i video ud: Og jeg har følgende muligheder i H.264 Nogle gode foslag til hvordan det skal stå? Kan det hjælpe at opdatere til den nye version af Dvb Viewer? Ad 2. Hvordan får jeg skærmen til at stå til 50 hz? Det er et 720 p TV (LG 50pz6000) som er forbundet via RGB. Lyder kører via Jack stick ud til 2 BeoCom 8000 højraler, så ville helst undgå at rodde med HDMI stik med mindre det vil lette noget. Når jeg ser TV med Håndbold eller fodbold hakker bolden ved hurtgie opdateringer. Jeg synes at kunne læse mig frem til det er hz problem. Jeg håber på et par gode råd. Mokuer PS. tror til salg linket er på vej væk da jeg bliver mere og mere glad for maskinen.)
Redigeret af Mokuer - 26-Januar-2009 kl. 19:01 |
|||
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
|||
![]() |
|||
torpedo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
||
Du kan kun vælge 60 hz hvis den indgang du anvender i tv'et ikke understøtter andet. Ved ikke lige hvad du mener med tilsluttet via RGB, gætter på du mener VGA. Men prøv den digitale indgang på dit tv, der bør også være understøttelse for 50 hz, som er det eneste der dur til tv-billeder.
|
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Alle de codecs du vælger, har jo deres egne indstillinger, det er ikke nok bare at vælge dem...De skal indstilles ordentligt....Enten igennem Moderapplikationen, eller via Graphedit>insert filters...
Fx har HD kanaler AC3 lyd, og du bør sikre dig at både dit lydkort og dit valgte codec kan håndtere AC3 på alle afspilningsgrapher. FX er Waveout device som står valgt absolut problematisk. Renderer ville jeg bruge EVR ligesom jeg vil foretrække FFdshow som min audioprocessor... Til PAL tv vælges en opløsning med refreshrate på 25, 50 eller 75hz, for optimalt billede...Kører Du VGA, så er 75hz sikkert din eneste mulighed....HDMI vil dog utvivlsomt gøre tingene nemmere, nok eneste måde du kan få 50hz... Mht CAM, ville jeg satse på en Smit Viaaccess, selvom jeg ikke mener at det er et problem med MPEG4 på alle eksisterende Viaccess CAMS med en enkelt undtagelse: Viaccess Pocket Mpeg4, hvilket er et CAM du absolut ikke bør røre ved på en HTPC... Redigeret af Patriarken - 26-Januar-2009 kl. 05:27 |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() |
||
Jeg smider er HDMI-kabel i, og ser om 50 Hz bliver en mulighed. Forsvinder lyder fra Jack-stikket så? Jeg ved ikke hvordan jeg skal få lyden ud i mine højtalere(kun stereo), hvis ikke det kører gennem forstærker.
Jeg vil forsøge at sætte op til de codecs du nævner. Kan du linke til et sted hvor jeg kan se hvordan de skal stå? Er Cyberlink H264 valg det bedste af de 3 muligheder til HD?
Jeg har FireDTV og Viaccess Cam (one af hver) som begge er købt ved mm-vision. Jeg kigger også lige mit Cam, ved ikke hvad det hedder på stående fod. Nogen der ved om en opdatering af DvbWiever til nye version vil hjælpe mig? Og i så fald er det så en reinstallering eller kan man opdatere? Redigeret af Mokuer - 26-Januar-2009 kl. 10:09 |
|||
|
|||
![]() |
|||
Vanda ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-April-2006 Status: Offline Point: 60 |
![]() |
||
Hej. Kig evt. her, jeg havde lignende problem: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51775& KW=Vanda |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Står dine instilling sådan her, og nu virker det? |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Billede af mit CAM: |
|||
|
|||
![]() |
|||
Vanda ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-April-2006 Status: Offline Point: 60 |
![]() |
||
mine indstillinger ser sådan ud nu hvor alt virker.
![]() |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10612 |
![]() |
||
Du kan sagtens køre billede ud via HDMI og lyd via minijack, så det er intet problem. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu virker K5 HD... Juhu. Jeg var ved at undersøge om man uden videre kunne opdatere DvbViewer til den nye version. Men kunne ikke finde ud af det. Jeg faldt over nogle Plugins i min søgen på DvbViewers hjemmeside. Bruger alle bare standard-skin? Eller hvad foretrækker i?
|
|||
|
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Ja det kan du godt, men jeg vil på det kraftigset anbefale at du får lavet et image af din harddisk, så du kan komme tilbage til noget der er fungerende. Jeg kunne f.eks. ikke få HD kanalerne til at virke med ver. 4.0
Jeg bruger Recording Service og EPGPlus. De er nærmest uundværlige
Jeg bruger standard skin, synes det er det bedste |
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg har nu fået sat HTPC til via HDMI. Billedet hakker desværre en smule ved hurtige bevægelser. Men jeg kan stadig ikke indstille den til 50 hz. Jeg har prøvet at tvinge det igennem i Catalyst software. Men synes billedet bliver grimt, da den kører det ned i 16 bit farver. Mit TV, LG 50PG6000, kan 'kun' vise 720p. Hvilken opløsning bør jeg gå efter? |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |