Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
detoch
Super bruger
Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
|
Emne: Dali Helicon, hvilken ny surroundreciever Sendt: 16-Marts-2009 kl. 10:47 |
Se signatur for hvilke højttalere jeg har...
Jeg er ude efter en ny surround reciever, da jeg har fået købt nye højttalere og der mangler power i den jeg har nu... eller den gør det egentlig udmærket, men kan mærke at mine højttalere har mere i sig og søger derfor en ny reciever!
Gider ikke have nogen effekter på, da det "fylder" for meget ifølge min bedre halvdel.
Jeg har kigget efter følgende mærker!
Denon 3808/4308, Pioneer Sc-lx71/81, onkyo 876/906.
Gerne den billigste med mest power
Valget står mellem de forstærkere...
|
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 11:02 |
Hej detoch.
Tillykke med de SUPER FEDE højttalere. Hvordan kan det være du skal have en billig forstærker med DE højttalere ? 
Du skal starte med at tage forbi HiFI-Klubben og høre hvad de vil foreslå. Her har du mulighed for at lytte til en receiver med nogle højttalere der er mage til dine
Ellers kan jeg varmt anbefale SC-LX81 fra Pioneer
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 11:36 |
Ja, det forstår jeg heller ikke... Det er nogle superlækre højtalere, de fortjener enten en effektblok for at synge, eller en seperat stereo intg. forstærker der evt. kan loopes. Men jeg ville da foreslå NAD evt. noget Audiolab, tror de matcher bedre end nogle af ovenstående. Alternativt Marantz, deres større modeller eller endnu bedre, deres todelte...  Onkyos lydsignatur syntes jeg ikke matcher med Dali. PIO anvender ICE-kredsløb som er super langt hen ad vejen - til surround, men da ikke til så finde højtalere i stereo! Denon kunne godt være et match! Men der er kun een ting for, du må låne lidt med hjem og prøve det af. Se hvad du bedst kan lide!
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
detoch
Super bruger
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 11:38 |
Takker.... det er dog et brugt køb, men sikke højttalere...!
Tja.. billig er vel med de øjne der ser på prisskiltet.. Jeg syntes nu at plus 15 kg er lidt pebret... Har snakket med hfk og den ene sagde, hvorfor dog skifte forstærker? hmm.. tja... tjo.. mere power er vist svaret.
Men det kan kun blive bedre, end det jeg har nu.
|
|
 |
detoch
Super bruger
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 11:42 |
Der er én fordel ved at skifte, det er at jeg kun kan bliver positivt overrasket.
Det vil helt sikkert lyde bedre med effektblokke på, men det skal også se godt ud... og fylde mindst muligt. Og chefen har også lidt at skulle sige..
|
|
 |
JesA
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 11:53 |
...sørgeligt at du på samme tid har en så sød og forstående kone som giver dig lov til at have dette fine "legetøj" som Dali højtalerne sikkert er, når hun samtidig IKKE giver dig lov til at nyde dem optimalt med et ordentligt effekttrin
'Kan godt se at du kun ønsker een af dine nævnte alternativer - men helt ærligt, så ser jeg intet "perspektiv" i disse, lige måske med undtagelse af Pioneer'erne; Denon er notorisk kendte for ikke at have "verdens fineste lyd" samtidig med at de ikke just er strømstærke. Onkyo, tja, bum-bum.....nok mere en "varmekilde" end egentligt et kraftværk.....
Må jeg derfor alligevel komme med et, fysisk lille, forslag; find en Krell KAV-400XI, og brug den som både int. forstærker OG effektforstærker - din nuværende Denon looper du ind i Krell'en når du skal høre surround.
Mvh
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 12:01 |
Det lyder som en god plan med en Makrellen, det kunne godt komme til at fungere...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
detoch
Super bruger
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 13:07 |
JesA skrev:
...sørgeligt at du på samme tid har en så sød og forstående kone som giver dig lov til at have dette fine "legetøj" som Dali højtalerne sikkert er, når hun samtidig IKKE giver dig lov til at nyde dem optimalt med et ordentligt effekttrin
'Kan godt se at du kun ønsker een af dine nævnte alternativer - men helt ærligt, så ser jeg intet "perspektiv" i disse, lige måske med undtagelse af Pioneer'erne; Denon er notorisk kendte for ikke at have "verdens fineste lyd" samtidig med at de ikke just er strømstærke. Onkyo, tja, bum-bum.....nok mere en "varmekilde" end egentligt et kraftværk.....
Må jeg derfor alligevel komme med et, fysisk lille, forslag; find en Krell KAV-400XI, og brug den som både int. forstærker OG effektforstærker - din nuværende Denon looper du ind i Krell'en når du skal høre surround.
Mvh
|
Denon'en skal under alle omstændigheder skiftes, da jeg senere gerne vil udvide med bluray og der understøtter denon ikke formaterne.
Er alle surroundrecievere virkelig så "dårlige" til et sæt "gode" højttalere.!
Når man altså snakker under 20 kg...
|
|
 |
JesA
Guld medlem
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 13:56 |
detoch skrev:
JesA skrev:
Mvh
|
Denon'en skal under alle omstændigheder skiftes, da jeg senere gerne vil udvide med bluray og der understøtter denon ikke formaterne.
Er alle surroundrecievere virkelig så "dårlige" til et sæt "gode" højttalere.!
Når man altså snakker under 20 kg...
|
- det korte svar; ja!
Sådan som JEG ser det, så har div. surround producenter så travlt med at proppe alle mulige ( & Umulige/Ubrugelige) surround gimmicks ned i deres apparater, at de helt glemmer det basale; de skal 1/spille godt, 2/ de skal kunne afgive noget strøm.
Alternativt til dine egne alternativer, nu hvor du bare ikke VIL have en (lille, rent fysisk ) effektforstærker, ville være noget Marantz eller HarmanKardon - er umiddelbart de eneste som jeg lige kan komme i tanke om burde kunne afgive lidt ampere ;)
Mvh
|
 |
JesA
Guld medlem
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 13:57 |
- iøvrigt tror jeg slet, sådan som jeg skrev i mit første indlæg, at de ICE-powered Pioneer er helt så ringe endda.........men på højde med sep. effektrin, nope...
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 14:41 |
JesA skrev:
- iøvrigt tror jeg slet, sådan som jeg skrev i mit første indlæg, at de ICE-powered Pioneer er helt så ringe endda.........men på højde med sep. effektrin, nope... |
Personligt ville jeg også vælge sep. effekttrin til disse højttalere, men min erfaring med Pioneers SC-LX81 er udelukkende positiv.
Jeg valgte selv Dalis Ikon-serie da jeg hovedsagligt bruger mit til film.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
detoch
Super bruger
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 16:18 |
JesA skrev:
- iøvrigt tror jeg slet, sådan som jeg skrev i mit første indlæg, at de ICE-powered Pioneer er helt så ringe endda.........men på højde med sep. effektrin, nope... |
Det vil jo nok altid være en fordel at have effekt på, men det er ikke muligt her.. så jeg skal bare have det bedste ud af det.. med de mulige midler..
Har en kammi der har en pioneer, så det kan være jeg skal give ham et kald...
|
|
 |