recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pioneer kuro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpioneer kuro

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
agerup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: pioneer kuro
    Sendt: 22-April-2009 kl. 17:56

efter at jeg har fået digital boks her hjemme, så er mit tv begyndt at sige jeg skal tjekke mit antenne kabel for brud og samtidigt beder den mig om at mulighvis skal jeg også tjekke mit ac strømtilførelse og alt er som det skal være og signalet virker også fint havde nemlig teknikker på som tjekkede alle mine kabler. forstår bare ikke hvorfor mit tv siger det så???

har også haft en oppe fra butikken hvor jeg købte tvét og han indstillet det korrekt til input 1 hvor vi havde instillet digital boksen til.

andre der har haft det problem og hva skyldes det?? 

på forhånd tak for jeres svar

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 18:28

Der er 2 muligheder

1. enten trykker du på knap1 som er til den analoge tuner i skærmen, men den modtager ikke noget signal for skærmen har ikke noget antennekabel tilsluttet hvis du kun bruger digital boks.

2. Det er ikke dit fjernsyn der siger det - det er din digitalboks og den siger det fordi der enten er noget galt med signalet eller med boksen selv. Hvis du har trykket på den rigtige knap på skærmen som er input1 - og ikke knap1 af de 9 talknapper så er det digital boksen.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
agerup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 18:55

okay okay intresant!! men ved det er tvet der siger det.... ss og lige så snart jeg trykker på input 1 på tvet så forsvinder det nemlig og kommer ikke igen og så vidt som jeg kan se så kommer signalet tydeligt igennem fra digital boksen, for har super signal frem for før nemlig.... ss

derfor det undre mig at tvet siger det hvergang jeg tænder det når det ser ud som om at det virker

det kan ikke være fordi at der er noget forviring fra det gamle analog til tvet i den forstand at kablet køre fra væg til digitalboks og fra digital til tvet??

Til top
agerup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 18:57
beskeden forsvinder nemlig lige så snart jeg trykker på input 1 nemlig og signalet er fint virkelig underligt??
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 23:15

Vælg tv indgangen. Home Menu -> Systemopsætning-> Digital tuneropsætning -> Installering -> Digital indstilling ->Antennestrøm: Sluk

Det er bare et gæt

Redigeret af Brasch - 22-April-2009 kl. 23:17
Til top
agerup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 15:51

okay super tak for hjælpen det vil jeg lige lege lidt med, har prøvet lidt dog er digital tuner opsætnings menuen ikke tilgængelig med mine nuværende opsætning siger tvet men vil lige lege lidt med det.

med mindre du kan hjælpe mig med hva jeg skal gøre af ting før den menu bliver tilgængelig for kan ikke lige hitte ud af det lige pt???

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 16:21
Jeg tror det er et rigtigt gæt.    Jeg måtte igennem samme øvelse
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
agerup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 17:48

har prøvet men kan ikke komme ind i den menu den er utilgængelig sådan som jeg har sat tvet op ...... men ved ikke lige hva det er jeg skal ændre for at den menu bliver tilgængelig

jeg er lidt lost hva jeg skal stille op læser også i bogen nu  men ikke lige støt på hvor det står i nu håber virkelig der er en der kan fortælle mig hvordan jeg for gjort den menu tilgængelig uden at nulstille hele tvet !!

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 19:04

Først skal du skifte over på den digitale tuner før du kan justere indstillingerne for den.

Tryk på den knap der hedder "TV/DTV/SAT"

Den skifter imellem almindelig analog tv og indbyggede digital tunere.

Når du så har valgt digital tuner med denne knap og du har sort skærm, vil indstillings mulighederne være tilgængelige inde i setup menuen.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Først skal du skifte over på den digitale tuner før du kan justere indstillingerne for den.

Tryk på den knap der hedder "TV/DTV/SAT"

Den skifter imellem almindelig analog tv og indbyggede digital tunere.

Når du så har valgt digital tuner med denne knap og du har sort skærm, vil indstillings mulighederne være tilgængelige inde i setup menuen.

det var en lille detalje jeg havde overset. TV'et skal naturligvis stå på en af DVB-T kanalerne. Mener jeg havde samme problem med min 436 engang. Der mener jeg godt man kunne ændre indstillinger i den tuner der ikke er aktiveret - hvilket slet ingen relevans har til denne tråd

Til top
agerup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 13:31

okay super tak for det det vil jeg sku lige lege med igen igen ...... skal sku nok finde ud af det en dag hehehe

på forhånd tak til jer

Til top
agerup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 13:53
skal lige siges at det er den digital modtager fra you see jeg har og ikke den digital tuner i mit tv jeg bruger ved ikke om det har noget at sige??
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu