|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() Sendt: 11-Maj-2009 kl. 10:39 |
Hej. Er det muligt at ændre Windows (XP pro) versionen til engelsk (den er installeret på dansk) - uden at skulle gennem en total reinstallering og den deraf lidt besværlige partitionering - eller rettere at fortælle installationen at der er 3 harddiske, hvoraf en bestemt af dem skal være C-drev. (Dette er en Amitech computer og jeg husker det som noget besværligt...). Alternativt at opdatere den nuværende windows eller installere en ny til en (gratis, hvis det findes) engelsk-sproget Windows. Mvh. Thorvald. |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
Mig bekendt er eneste løsning en reinstallation fra en CD med engelsk Windows XP. Hvis du havde en engelsk XP du ville have lavet om til dansk, kan man hente "Windows XP Language Interface Pack". Men denne inkluderer desværre ikke engelsk så den duer ikke den anden vej rundt.
|
|
Kristian
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
- Og en windows reinstallation vil som minimum slette alt på C-drevet. Det ville muligvis også være ok, da det er et minimum af programmer, der skal være på den når den er færdig. Men hvis jeg tager en engelsk Windows XP (tror nok jeg har en), og sætter den til at installere, vil den så formattere C-drevet? Hvad med drivere til forskellige dele i computeren, bliver de installeret med den ny XP-installation. Et andet alternativ er at benytte de gendannelses CD'er der fulgte med computeren (hvis de indeholder engelsk XP) - men dette vil givetvis slette alt på computeren - måske endda inkl. partitioner. Et tredje alternativ kunne være at installere en ny XP et andet sted på computeren (på en ny partition af C-drevet eller hvor der er plads) - og så fortælle computeren at den skal boote på den engelske XP. Men hvilken betydning har det for allerede installerede programmer / drivere? Denne løsning har jeg ikke prøvet før, så jeg ved ikke hvordan det fungerer. Findes der ikke en gratis version af XP eller Vista? Man kan vel ikke "opgradere" den nuværende XP, til f.eks. SP3 og herunder vælge engelsk version? |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9438 |
![]() |
Det er den absolut bedste windows version, næsten på højde med andre OS systemer. Desuden er den gratis det næste år. Det tager ikke mere end 10 minutter at installere når iso filen først er downloaded. Redigeret af lahan - 11-Maj-2009 kl. 14:51 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har også tænkt lidt på Windows 7, men det er vel kun RC versionen der er gratis i et års tid - og hvad så derefter? Hvad mener du i øvrigt med "i en wmplayer, eller i V-box"? Det skal siges at computeren er måske 4 år gammel, med 2 GB Ram og 36 GB system disk + 2 stk. 250 GB harddiske. Desuden har jeg sendt den til Filippinerne - og det er derfor at jeg nu gerne vil finde den smarteste måde at skifte til en engelsk sproget Windows. |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9438 |
![]() |
en wmplayer eller v-box er en virtual maskine du kører ovenpå det eksisterende system.
En god måde at teste et nyt OS på. Gratis version af Vista / XP, tja der findes vel ikke andre versioner på Philipinerne. |
|
![]() |
|
![]() |
- Ok, det svarer til mit tredje alternativ, men det kan jeg jo gøre med en hvilken som helst version af Windows og hvis jeg har en engelsk Windows XP liggende, kan jeg jo lige så godt bruge den. Jeg kan jo bare lave en partition på den tredje harddisk til formålet (hvis ikke der er plads på C-drevet, men det tvivler jeg på) - de er rigeligt plads alligevel til deres brug. Det lyder til at være den enkleste metode, da jeg så ikke behøver at gøre noget ved eksisterende programmer, drivere og data. |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
Der findes desværre ikke nogen gratis versioner af hverken Windows XP eller Vista - med mindre du betragter piratkopier som gratis. Mht. installation af ny Windows ved siden af den gamle kan dette godt lade sig gøre uden at C drevet formateres. Men stort set alle programmer skal alligevel installeres om i den nye Windows da de ligger i C:\Programmer og i engelsk hedder mappen C:\program files. Derudover vil programmerne formentlig også mangle en masse informationer i den nye registreringsdatabase. Så denne løsning vil give en del rod på C drevet med en masse dobbeltmapper på dansk og engelsk. Brug af gendannelses CDere vil typisk formatere hele den første harddisk. Hvis du kun har data på de to andre diske, kan du jo tage stikkene fra dem inden du prøver gendannelses CDerne. Sidste alternativ er som nævnt - Windows 7 RC 1 så længe den virker.
Redigeret af Willer - 11-Maj-2009 kl. 15:15 |
|
Kristian
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
wmplayer er som at starte den danske Windows op og så bagefter starte den nyinstallerede windows op oven på den danske. Tror ikke det er den optimale løsning her da det vil tage ekstra resourcer fra maskinen og der vil stadig være en dansk XP som primært OS. Redigeret af Willer - 11-Maj-2009 kl. 15:17 |
|
Kristian
|
|
![]() |
|
![]() |
All right, det lyder efterhånden som om det bedste og i længden måske det nemmeste er at lave en reinstallering og formattering af C-drevet ved hjælp af de recovery CD'ere, der fulgte med computeren.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Nej, så får du jo igen den danske version. Det nemmeste vil være at installere den engelske udgave du har, og under installation vælge at få c-drevet formateret (der bliver spurgt om det under installationen). Efterfølgende kan du automatisk installere drivere via internettet, hvis du har en hurtig forbindelse. Desuden skal du bruge SP3 samt sikkerhedsopdateringer fra Windows update. Det hele skulle kunne klares på et par timer. Flemming
Redigeret af fltk - 12-Maj-2009 kl. 10:33 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |