|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
ogodt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() Sendt: 29-Maj-2009 kl. 13:57 |
Hej alle, jeg har de sidste måneder fulgt lidt med på HTPC forumet, da jeg snart vil have mig et stk windows mce, jeg har installeret vista mce på en test maskine og leget lidt med den i en måneds tid nu, alt er oppe og køre (EPG, TV, DVD via nas, Musik, etc) og den fungerer godt. Og her kommer så spørgsmålet, jeg har jo læst at Win7 er forbedret på en del punkter og skulle fungere godt, men er der nogen som har prøvet Vista og Windows 7 og kan give en anbefaling af hvilken jeg skal satse på. ( er der for mange bugs i Win7 endnu og manglende drivere?) Jeg påtænker og lave en htpc der skal stå i stuen til analog signal og ellers skal bruges til tv, dvd, musik, og engang blu-ray. (ingen spil). Jeg håber der er nogen der har lidt input Hilsen Ole Redigeret af ogodt - 29-Maj-2009 kl. 14:17 |
|
![]() |
|
ogodt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
Bump
![]() |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
hvis du ikke skal bruge den til digital tv, er der vist ikke nogen særlig grund til at vælge Win 7, Det er jo stadig en beta.. Hvis din Vista kan det den skal, Så behold det, Win 7 udkommer jo nok først til jul..
|
|
![]() |
|
MrJensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
Windows 7 RC kører perfepkt på min nye PC samt min 2 år gamle notebook. Jeg oplever ingen fejl og Windows Media center + extender fungerer også perfekt. Media center extender kan nu afspille flere formater og jeg kan varmt anbefale dig at skifte. Så nej, jeg mener ikke der er for mange bugs - mine systemer er hurtigere og stadig stabile efter jeg skiftede til Win7 |
|
![]() |
|
Nettossen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2009 Status: Offline Point: 269 |
![]() |
Et spørgsmål: Hvis jeg nu downloader den gratis version og installere den på mit nye Media Center, - hvad så når den gratis tid udløber? Vil jeg så blot kunne købe den egentlige version & "lægge den oveni", - eller skal computeren formateres (og alle filer slettes/geninstalleres)? - jeg er novice på området... Mvh Chris |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Det forlyder at hvis du henter, installerer og aktiverer, er RC mindst gyldigt et år tid...Du vil nærmest med garanti ikke kunne opdatere..
Redigeret af Patriarken - 31-Maj-2009 kl. 15:54 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Nettossen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2009 Status: Offline Point: 269 |
![]() |
Hvad betyder det (skåret ud i pap) konkret? - at jeg skal formatere? Jeg er egentlig tændt på 7, - men jeg gider ikke til at skulle bøvle med formattering eller lignende om et års tid. Mvh Chris |
|
![]() |
|
Haapanen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2008 Status: Offline Point: 137 |
![]() |
Man burde da kunne opgradere fra RC, ligesom man kan opgradere fra viste til win7.. Jeg har kørt med win7 rc build 7100 en uges tid nu.. meget lækkert :) |
|
![]() |
|
pehansen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
Ifølge Microsoft kan man IKKE opgradere en RC version.... og engang til foråret forlyder det at RC versionen vil lave en reboot hver anden time...
Så der er pt. ingen vej udenom at skulle re-installere Win 7 når den udkommer. |
|
![]() |
|
![]() |
Jamen vil det betyde, at jeg skal gemme alle billeder/filer osv. på ekstern disk, inden jeg installerer den nye version? - jeg er meget ny i det her computer-halløj? På forhånd tak. Mvh Chris |
|
![]() |
|
Crockie ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
Nej, ikke hvis du opdeler din harddisk i 2 partitioner. 1 til OS, og 1 til Data (billeder, film osv.) så kan du nøjes med at formatere partitionen hvor selve operativsystemet ligger.
|
|
![]() |
|
klander ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 813 |
![]() |
Gem ALTID dine dokumenter - billeder - musik og film osv osv på en Extern harddisk, det som Crockie er vældig fint hvis du/han ved hvordan man gør det, men det lyder for mig som han ikke ved det Men med Ekstern harddisk er du mere sikker, for den "delte hardisk" kan bryde sammen og så rydder begge partioner, og så græder man Så Nettossen hvis du installere Win 7 nu skal du til foråret have en helt ny install af den rigtige Win 7, Altså format C:\ og forfra igen. |
|
Med Venlig Hilsen
Kurt |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |