|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Rasped ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2007 Status: Offline Point: 181 |
![]() Sendt: 31-Maj-2009 kl. 13:41 |
Hej Jeg har hjulpet en ven med at købe et TV. V10 blev det til. Problemet er at han har almindelige tynde elektrikerrør til skjult kabelføring. Findes der et HDMI kabel med et lille "hoved" så jeg kan få det igennem sådan et lille rør? Det er faktisk kun 16mm. Kan man klippe lodde? findes der alternativer? /Rasmus |
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Hvad med at bruge et mini hdmi _> hdmi kabel og så en omformer i den ene ende
http://www.av-connection.dk/?ML=299 Redigeret af Briam - 31-Maj-2009 kl. 13:46 |
|
![]() |
|
Rasped ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2007 Status: Offline Point: 181 |
![]() |
Alle tiders, det tror jeg vil virke 1000 tak |
|
![]() |
|
![]() |
Men jeg kan ikke finde en mini-HDMI hun til HDMI han adapter. Kun i england... 170 kroner er der nogen der kan finde en i danmark?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg fandt den
![]() |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Når man har stillet et spørgsmål i et forum og selv fundet svaret, er det god tone at bringe svaret i tråden, så andre også kan få glæde af det. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er nu ikke meget for god tone... men ok, her er stikket... |
|
![]() |
|
Rummenigge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Hejsa Har selv elektrikerrør på 1,6 mm i væg og står med samme udfordring. Synes umiddelbart at mini hdmi stikket ser for stort ud til at kunne komme igennem. Hvilket fabrikat/type brugte du?? (tænker der kan være et par mm i forskel på de forskellige fabrikater). Alternativ skal jeg jo ud i at bruge en extender http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi_extender/hdmi_cat5e_extender_532_da/ (bruger strøm) el. vente til micro hdmi kommer og så håbe på at der bliver lavet en adapter. Håber du kan hjælpe - på forhånd tak |
|
![]() |
|
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
Ja hvis det er 16mm flexrør, så er der kun ca. 10mm indvendig... Så uanset hvor lille stikket er, kommer det nok ikke igennem! Så det er nok kun en mulighed at klippe kablet og lode det ordenligt sammen igen.. Mener dog jeg har hørt om en tyskt producent, der har lavet kabler som netop er lavet til at trække igennem rør, hvor den ene ende samles efterfølgende. |
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|
![]() |
|
Sert ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2007 Status: Offline Point: 293 |
![]() |
![]() |
|
Rummenigge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Der står lidt om problematikken her http://www.av-connection.dk/?CPage=Tech_HDMI&ML=846 Har hørt at der er et micro hdmi på vej så det kan være at man så engang kan få en adapter og så slippe for at end at lodde et dvi-stik på igen el. bruge to styks extender der begge skal ha' strøm.
|
|
![]() |
|
![]() |
En løsning kunne også være http://www.vanco1.com/images/documents/090220093819062.pdf Ikke nok med at den ikke skal ha' ekstern strøm så har den også integreret 2 x hdmi kabler så man ikke skal ud og købe det også.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |