|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() Sendt: 12-September-2009 kl. 20:30 |
Hej. Idet jeg overvejer lidt at skifte internetudbyderså jeg kan få ægte bredbånd (dvs. samme hastighed ved up- og download), så tænker jeg på følgende spørgsmål. Begge vores computere herhjemme kører internet trådløst, via D-link Dir-635 router. Vil en sådan trådløs router kunne "levere" en bredbåndshastighed på f.eks. 60 / 60 Mbit/s?? |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9436 |
![]() |
Kan din computer håndtere 60Mbit ved wifi ?
dit trådløse skal understøtte 802.11n standarden. |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Det tror jeg no at den kan. Se vedhæftede billede. Jeg mener også at min kones bærbar har draft-N. |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
mictand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
Din router og dit trådløse netværk understøtter ifølge det du skriver og viser N-standarden.
Det vil sige en teoretisk højeste hastighed på 300mbit. Den reelle hastighed ligger selvfølgelig en del lavere, men ja, du burde fint kunne udnytte en hastighed på 60mbit med jeres udstyr. Redigeret af mictand - 12-September-2009 kl. 21:38 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Måske... kabler er det eneste sikre hvis hastigheder på LAN skal garanteres. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
Nej du får ikke den ønskede hastighed, har lige testet over fastnet og trådløs, det trådløse var dog med en netbook men stadigvæk med 300 mbit og god forbindelse, se test nedenunder. Over fast forbindelse Med 300 mbit trådløs, asus n+ og asus netbook. MVH Niels |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
Er det bare mig, eller er speedtest.net serveren hos Zen systems ("Copenhagen") ikke generelt noget blevet hurtigere på det seneste, særligt hvad målingen af upload angår? Før i tiden havde jeg f.eks altid tydeligt hurtigere forbindelse til Teknikmejeriet (Serveren i "Malmo"), men nu er det det samme. (Bor i København og har Parknet til trods for hvad serveren genkender og siger om ISP'ens navn) (Angående topic, er ovensåtende naturligvis via kablet forbindelse) Redigeret af TBC1 - 13-September-2009 kl. 02:20 |
|
![]() |
|
![]() |
Ok - så man kan sige både og. Lad os lige se hvad en speed test siger her med mit setup: Fig. 1; Test 1; Trådløs forbindelse. Fig. 2; Test 1; Kablet forbindelse. Fig. 3; Test 2; Trådløs forbindelse. Fig. 4; Test 2; Kablet forbindelse. Det lader ikke til at der hos mig er den store forskel på kablet og trådløs forbindelse. Upload svinger dog noget og flere gange kunne den ikke gennemføre upload testen. Men uanset det, så betaler jeg for en 4 Mbit/s / 768 kbit/s forbindelse. Men det er da muligt, at hvis jeg skifter til ægte bredbånd, at jeg så bør sætte kabel fra routeren til min computer for bedst at udnytte det jeg betaler for (det er jo dyrere end det jeg har nu). |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg undrer mig lidt over alle de resultater der er listet under "your results". Jeg har da ikke lavet alle de tests?? Nogle få af dem viser meget høje hastigheder på omkring 22-23 Mbit/s... Ved ikke, jeg undrer mig bare...
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
Hvis du vil have en mere retvisende måling af din forbindelses maksimale hastighed, så brug i stedet http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/ Den er mere grundig og præcis. F.eks viser den omkring 4-5 Mbit/s mere download, og knapt 20 Mbit/s mere upload end speedtest.net hos mig.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu ved jeg ikke præcist hvordan dit abonnement er opbygget, og hvem din udbyder er ("Netgroup Datacenter" kan jo dække over mange selskaber, ligesom min hjemlige Parknet forbindelse figurerer som Bolignet-Århus selv om jeg og min bolig er placeret i København) Men hvis din forbindelse er opbygget på lignende vis som min, så har du måske som udgangspunkt en privat IP adresse, hvor den offentlige IP adresse ud til den offentlige del af nettet er delt med andre i din bebyggelse/ditområde, med mindre du som jeg aktivt har sørget for at få en transparent offentlig IP adresse, hvor det kun er dig selv der har den offentlige ip som f.eks speednet detekterer. |
|
![]() |
|
![]() |
Bredbåndsmåleren hos It-borger: Hmmm, de siger man kan godt hente programmet uden at oprette sig som bruger - åh nå det kan man godt. Resultat af den test (den sidste kablede test kørte jeg 2 gange, fordi jeg synes upload lå noget lavt, men det blev det ikke bedre af): Fig. 5; Test 3; Trådløs forbindelse. Fig. 6; Test 3; Kablet forbindelse. Faktisk virker det som om at den trådløse er bedre til upload, hehe... |
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |