recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - se DR HD på pana G10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketse DR HD på pana G10

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Emne: se DR HD på pana G10
    Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 11:14
ja måske et rimlig dumt spømål men jeg ser  faktis næsten aldri tv men gad godt  se DR HD når den komer mit pana  har MPEG 4 så vidt jeg kan se   men hvordan gør man  det er vis sådan et kort ting men aner intte om det hvad skal man købe hvor skal man købe det  mit tv er i dag genmen  mit enegi selskab  har fiber tv eller hvad det heder
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 11:18

Hvis udbyderen leverer kanalen, så kan den jo ses uden problemer. Den er ikke Must Carry, men nogle udbydere leverer den i deres Grundpakke.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 11:36

Den leveres kun Digitalt, og kræver, at din STB understøtter HD og at forbindelsen til TVet er enten HDMI eller COMPONENT.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
smokey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2009
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 12:11

Hvis jeg har forstået trådstarteren ret, er det et spørgsmål om den indbyggede DVB-C tuner kan klare opgaven. Og det må man vel svare ja til, under forudsætning af:

- At udbyderen tilbyder kanalen

- at kanalen er en del af den pakke, som man abonnerer på

- at kanalen leveres ukrypteret

Hvis kanalen leveres krypteret:

- skal et via access (CA-modul) anskaffes

- erhvervelse af et kort fra udbyderen.

Ellers er jeg selv i tvivl; Er DR-HD kanalen ikke underlagt de almindelig public service regler, hvorefter den skal udbydes til alle - uden 'ekstra' udgifter ?.

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af smokey smokey skrev:

Hvis jeg har forstået trådstarteren ret, er det et spørgsmål om den indbyggede DVB-C tuner kan klare opgaven. Og det må man vel svare ja til, under forudsætning af:

Du overser vist, at spørgeren får sit tv-signal via fibernet. Så enhver spekulation om DVB-C, CA-moduler mv. er irrelevant.

DR HD skal i givet fald modtages via den boks, som fiberselskabet leverer og den skal, som nævnt tidligere, være forbundet til fjernsynet med HDMI eller component for at kunne udnytte HD.

Oprindeligt skrevet af smokey smokey skrev:

Ellers er jeg selv i tvivl; Er DR-HD kanalen ikke underlagt de almindelig public service regler, hvorefter den skal udbydes til alle - uden 'ekstra' udgifter ?.

DR HD er ikke must-carry.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 12:22

Trådstarter har Fiber TV, og så skal den kanal modtages via en STB, hvis udbyderen leverer den.

De nye kanaler har fatisk ikke Must Carry status  men vil udsendes en del steder som om at de var det. (Grundpakke). You See vil gøre det sådan, og Stofa har det lige som frit Digital, stadig under overvejelse, så det er op til udbyderne, hvor de placeres.

Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 14:39
tak for svarne  bliv en del klover  ved intte om tv  bruger det så sjelen bruger faktis kun mit tv til blu ray  90% af tiden det bliver brugt  men sådan som jeg har fåstet det så skal jeg sase på mit fiber tv komer til af få den  for vil sku ikek til af betale for tv  3 gange  bor i en boligforeninge  eller hvad sådan noget heder  der fik de rabat vis de lavet en aftale med yousee  men de har  bunet sig i længer tid så lige pt er ejg tvunet til af betale for yousee grunpake   og har så mit  alm tv med fiber  det var bilger  samletset bare ldit surt af betale for 2 X tv2 faktis 3 vis man tæker tv2 sputnik med
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 14:49
Afhængigt af, hvor du bor, vil du kunne opsætte en stueantenne og lade dit TV modtage DR HD via DVB-T. Så er du ikke afhængig af, hvad din udbyder beslutter sig til.

Men om dit TV magter det, skal jeg ikke kunne sige. MPEG4 er ikke nogen garanti. Både lyd og undertekster kan have forskellige formater, som eet MPEG4-TV fint kan klare, mens et andet ikke kan. DR HD kommer muligvis til at bruge HE-AAC lyd, som er ret specielt.

Redigeret af Allan Olesen - 18-Oktober-2009 kl. 15:02
Til top
Arvidd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2009
Sted: Sweden
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 16:14

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Men om dit TV magter det, skal jeg ikke kunne sige. MPEG4 er ikke nogen garanti. Både lyd og undertekster kan have forskellige formater, som eet MPEG4-TV fint kan klare, mens et andet ikke kan. DR HD kommer muligvis til at bruge HE-AAC lyd, som er ret specielt.

jf dem her kan et G10 godt klare HE-AAC stereo og multikanal lyd: http://www.rikstv.no/Hva-trenger-du/Digital-mottaker/Godkjen te-mottakere2/Panasonic-IDTV/

Venlig hilsen

Arvid

Panasonic TX-P42G10E
Harman/Kardon AVR 660
Harman/Kardon BDP 10
Apple tv2
Til top
Niels Ebbesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 17:59
Citat: De nye kanaler har faktisk ikke Must Carry status

Mente godt nok heller ikke at der fandtes kanaler for Indisk take-away.

Redigeret af Niels Ebbesen - 20-Oktober-2009 kl. 18:00
Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Niels Ebbesen Niels Ebbesen skrev:

Citat: De nye kanaler har faktisk ikke Must Carry status

Mente godt nok heller ikke at der fandtes kanaler for Indisk take-away.

Curry  :)
Til top
Niels Ebbesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 14:54
Indian takeaway ~ Must carry curry

Redigeret af Niels Ebbesen - 21-Oktober-2009 kl. 14:57
Til top