|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ghost-the-man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2007 Sted: DK (nordøstfyn) Status: Offline Point: 1647 |
![]() Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 21:48 |
Da vi også er tilsluttet fællesantenne hvor jeg også kan får signal til DVB-T( jordbasenet),er de forpligtet til at sende de nye free to-air kanaler,DR Ramasjang,DR k,DR HD,ligesom de nuværende 4 digitale kanaler som sender nu,har selvfølgelig skrevet til dem,men det mente de ikke at de skulle,jeg kan heller ikke lige se noget om det på digi-tv.dk eller på kum.dk om det.
Kan oplyse at det er Stofa der styre fællesantennen.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Stofa har vist endnu ikke bestemt sig for om de skal udsendes, da de i modsætning til You See er brugerstyret, så det kommer an på om der er tilstrækkelig mange der ønsker de kanaler. De er IKKE Must Carry kanaler. You See nedtager dem, de er jo trods alt licens finansieret. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Kan se i anden tråd, at du har Canal Digital, de kommer på der. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
De nye kanaler er ikke must-carry, så fællesantenneanlæg er ikke forpligtet til at distribuere dem. Efter seneste revision af loven er det kun DR1, DR2 og TV2, der er must-carry. DR Update og de kommende kanaler er ikke. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
ghost-the-man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2007 Sted: DK (nordøstfyn) Status: Offline Point: 1647 |
![]() |
Tak for svaret,jo jeg ved godt de kommer på satelit,synes også det er for meget,når man betaler sin licens,har lige fået et bekræftet svar fra fællesantennen som har talt med Stofa,at hvis jeg skulle ha det,så skulle jeg ha en boks og betale ca 39 pr. mrd,vil jeg få min pakke digitalt + de "gratis" digitale programmer
![]() |
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
Det fremgår heraf, at MUX2 ikke er Must Carry
http://www.digi-tv.dk/Sendenettets_opbygning/videredistribut ion.asp Til gengæld er det første gang jeg har set en bekræftelse af at man i må være fælles om en DVB-T antenne. /B |
|
![]() |
|
![]() |
En sådan findes ikke, der er 2 typer VHF og UHF, det er som bekendt sidstnævnte der bruges til Digital modtagelse. Senere også VHF. Redigeret af Radiomanden - 22-Oktober-2009 kl. 18:35 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Som jeg har forstået,så var det en service fra stofa,at hvis man havde et tv med indbygget DVB-T tuner eller boks,vil man kunne tage signalet fra fællesantenne og få DR,DR2,TV2,DR Update,så jeg er ikke helt med,hvad du mener med(at man i må være fælles om en DVB-T antenne)?
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
På samme måde som YouSee har givet deres Digitale signaler Frit, altså man kunne fordele til naboen uden problemer. På samme måde må man vel også fordele et Digitalt evt. Boxer signal i en bygning? Således man også kan se Tv i Kældrene. Eller skal hver enkelt have tilladelse til sin egen UHF antenne heroppe |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Du må gerne være fælles om en DVB-T antenne (det er jo bare en UHF antenne), og der har aldrig været noget problem i at videredistribuere mux1 (og det kommende mux2) i et fællesantenneanlæg, blot man husker at betale til Copydan. Oprindeligt måtte et fællesantenneanlæg ikke videredistribuere Boxer mux'erne (med kryptering), men Boxer har lavet nye aftaler med TV stationerne, således at dette nu er tilladt. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
Jeg henviste til Digi-tv, hvor der står hvilke kanaler der er Must Carry.
Min sidebemærkning om at være fælles om en DVB-T antenne, skyldes blot at dette var beskrevet på samme digi-tv side, og at det tidligere har været debatteret her om man eksempelvis må være 8 lejligheder fælles om en antenne http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64728& KW På det tidspunkt var Boxers svar klart afvisende. Nu er situationen en anden med hensyn til dét, hvilket jegså blot nævnte i en sidebemærkning. At det så afstedkommer at min tekst bliver farvet rød og besvaret på uforstålig vis fatter jeg ikke. Det var ment som en servicemeddelelse, og jeg er sikker på at mange kan spare kassen ved at konstruere små fællesantenner jf beskrivelsen. /B |
|
![]() |
|
![]() |
Fordi jeg skrev at jeg ikke er helt med,jeg læste det som om det var udlovligt det de gjorde,det kunne jeg ikke lige forestille mig de ville gøre.Mere var der ikke i det
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |