|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() Sendt: 04-November-2009 kl. 05:53 |
Hej.
Jeg havde fundet Express Rip, som jeg syntes vældigt godt om. Features som at gemme Mp3 filerne til selvvalgte mapper på computeren, at den automatisk henter navnene på musiknumrene og kan gemme med filnavn af typen 1 "sangtitel" osv. - er features som jeg synes godt om. Jeg troede programmet var gratis, men det fandt jeg ud af at det ikke var. Nå ja, 150,- er jo ikke så vældigt meget - men der er andre programmer jeg hellere vil bruge penge på - men jeg vil høre om nogen af Jer har erfaring med programmer som er gratis og som er "vældigt gode"??
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 858 |
![]() |
Win Mediaplayer 11 kan rippe til mp3 - om det er godt eller skidt ved jeg ikke
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Det ser ikke ud til at den kan rippe til Mp3. Dette citat er fra Microsofts hjemmeside.
Rip CDsYou can rip songs from CDs into two audio formats: Windows Media Audio Pro and lossless WAV. And if your computer has multiple CD drives, you can load them up and start ripping them all at once, so you can digitize your entire CD collection faster. |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg har de sidste mange år kunnet rippe til mp3 med media player. Det er dælme længe siden man har skulle købe en licens til codec´en for det. |
|
![]() |
|
shaman ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2006 Sted: København Status: Offline Point: 319 |
![]() |
Thorvald, prøv at åbne din media player og kig under Rip fanebladet -> Format. Eller åben Options / Rip Music / Rip Settings, Format. Der er det muligt at vælge MP3 med op til 320 Kbps.
|
|
/Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 | |
|
![]() |
|
![]() |
Næææh dog, det var smart. Det vidste jeg ikke - jeg har aldrig brugt mediaplayer til noget... Det fungerer superfint.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() |
Kan også benytte iTunes, evt til et loseless format. Det er selvfølgeligt også gratis.
|
|
![]() |
|
MATRIX ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 265 |
![]() |
Jeg benytter da også bare Media Player til mp3 det har altid virket fint for mig
|
|
![]() |
|
![]() |
Foreløbigt tak for hjælpen, jeg vil bruge mediaplayer. Den finder dog ikke altid de korrekte album / titelnumre, men det er formodentligt i ret få tilfælde at det sker.
Hvad så med at extracte audio til Mp3 fra karaoke CD og fra VCD'ere??
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Thorvald, har du ikke allerede iTunes? Det er netop beregnet til at rippe cd'er.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Jo, men er bitraten ikke begrænset til 64 Kbps eller 128 Kbps i M$ encoderen? Jeg vil anbefale Lame som MP3 encoder (den bedste!!) sammen med Exact Audio Copy til at rippe CD'erne. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jo, jeg har (eller rettere min kone) Itunes. Men jeg kan ikke se hvor funktionen "rip CD til mp3 er" er, så jeg foretrækker Windows mediaplayer der fungere fint eller Express Rip, der er et super fint program (men desværre ikke gratis). Men man kan vælge mellem 2 databaser, så hvis den ene giver forkerte titelnumre så virker den anden måske.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |