|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||||||
ranni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
![]() Sendt: 24-Januar-2010 kl. 13:50 |
|||||||
Hej
Jordbaseret MPEG-2 !!!!
kan jeg så ikke tage DRHD fra egen antenne. ??? Hvis der havde stået DVB-T/C MPEG-4 er der vel ingen tvivl ?? eller hva ` ?? |
||||||||
![]() |
||||||||
ranni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
![]() |
|||||||
Er der ingen, der kan hjælpe en gammel mand, til at forstå lidt af det, ekspedienten i en TV forretning ikke altid fortæller på helt sandfærdig vis, hvis han har en "gammel" model, der skal afhændes for ikke at "brænde inde" med den.
|
||||||||
![]() |
||||||||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
|||||||
Hej , jo du kan godt modtage DR HD med egen antenne med dette tv....
MVH
|
||||||||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||||||||
![]() |
||||||||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|||||||
Jordbaseret MPEG-2 er kable tv, som fx. YouSee kable tv.
MPEG-2 bruge man ikke mere, man er gået over til MPEG-4. High Definition TV omtale også som HDTV, eller at det er HD-ready. og kræver at Tv er i stad til at modtage 720p og 1080i. High Definition TV udsendelser sendes enten i 720p eller 1080i. For at kunne modtage HDTV skal Tvet ellet den digital tv tuner boks kunne modtage MPEG-4. DVB-C betyder digtial kabel tv tuner. DVB-T betyder (Digital Video Broadcasting-Terrestrial), der i Danmark kaldes DTT (Digitalt Terrestrisk TV), som modtage med en indørs eller udendørs antenne. DRHD skulle blive den eneste HD kanal på det DVB-T nette, da det er firmat Boxen, der står for det meste af det digital antenne baseret tv net, og så ikke gå ind for HDTV. Et eks. er Sony KDL-46W5500 tvet, det kan modtage både kable digital HDTV (DVB-C) og antenne HDTV (DVB-T). H.264 er en del af MPEG-4 standarten. MPEG-4 er bagudkompatible med MPEG-2 standarten. Redigeret af Startrek - 24-Januar-2010 kl. 16:36 |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Tak til jer begge, så har jeg lidt at stå imod med, når ekspedienten fortæller alle de gode ting sådan et TV kan, men glemmer nok de ting, det ikke kan.
![]() |
||||||||
![]() |
||||||||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|||||||
Du har fået forkert svar. Den digitale jordbaserede tuner er den tuner der skal bruges til modtagelse via egen antenne. Den rigtige betegnelse er DVB-T (T betyder terrestrisk, jord-). Tuneren deri klarer kun MPEG2, hvilket kun dur til DR1, DR2, TV2, og kun indtil 2012. Du kan allerede nu ikke modtage DR HD og heller ikke DR K, DR Ramasjang, DR Update, Folketings-tv m.m. og heller ikke betalingskanalerne fra Boxer TV. |
||||||||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||||||||
![]() |
||||||||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
|||||||
Jeg er da meget ked af det , hvis jeg er kommet med forkerte oplysninger
![]() MVH
|
||||||||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||||||||
![]() |
||||||||
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
![]() |
|||||||
Der ER MPEG-4 tuner i W5500 Redigeret af ClausJ - 26-Januar-2010 kl. 07:14 |
||||||||
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
||||||||
![]() |
||||||||
jacob586 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
|||||||
Skal de links du har i dit indlæg forstås sådan at det er et SONY 46W5500 TV vi snakker om? I så fald har det MPEG-4 tuner og du kan se DR-HD fra egen antenne.
|
||||||||
![]() |
||||||||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
|||||||
Som nævnt så har du alt hvad du kan få af tunere lige nu.
Så det er bare i med antenne stikket så er du kørende, om du har kabeltv / antenne baseret.
du skal bare huske at vælge Antenne når du søger kanalerne og digitalt... men bare roligt, som også nævnt.
|
||||||||
![]() |
||||||||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|||||||
Det viser sig ved grundigere gennemgang af specifikationerne, at det er mig, der har taget fejl!
![]() Jeg siger undskyld! Jeg havde været inde i "Specifikationer", hvis betydning jeg udmærket kender, men jeg havde ikke set at der under en anden fane stod: *Sonys HDTV-tuner er kompatibel med de DVB-T- og DVB-C HD-udsendelsesspecifikationer, der lige nu er implementeret i flere europæiske lande.Derfor antog jeg at HD-specifikationen: kun gjaldt for kabel-tv-tuneren. Det der førte til min fejltagelse var at den jordbaserede tuner var angivet til MPEG2. Hvorfor i alverden skriver Sony MPEG2, når den er MPEG4? Sony burde efter min mening skrive specifikationerne sådan: DVB-T MPEG4 HD-tuner Redigeret af Vilhelm - 26-Januar-2010 kl. 16:51 |
||||||||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Hej.
Jeg har været inde og se mange Sony er spec og der står på alle som starten i mit spørgsmål og så bliver jeg i tvivl. Andre mærker skriver som Wilhelm og så er der ingen tvivl. |
||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |