recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket Program til at producere PDF-filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket Program til at producere PDF-filer

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket Program til at producere PDF-filer
    Sendt: 02-Februar-2010 kl. 15:46
Hej...

Jeg søger et program, som kan omdanne dokumenter (Word osv) til PDF-filer uden reklamer. Har fundet et, men det indsætter reklame. Cry Omend så må det koste lidt penge...

Jeg har kigget lidt på ADOBE, men hvis nu der kunne findes noget som var ligeså godt og evt. kostede knapt så meget. så var det jo bare det jeg søgte.

Programmet skal ikke indsætte nogen form for sigtbar reklame i de konverterede dokumenter...

Nogen som kan hjælpe her og anbefale noget guf - det er bl.a. til firmabrug? Wink
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 15:53
vi bruger dette på job, det er ultra alsidigt og kan masser automated som du sikkert ikke har brug for http://www.pdfprinter.dk/ det koster desværre 444,- kr (inkl moms)
glemte lige cutepdf http://www.cutepdf.com/ det er nok løsningen for dig

Redigeret af rhsin - 02-Februar-2010 kl. 15:54
Mvh

René
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 15:55
De nyere versioner af Word kan gemme/eksportere direkte til en PDF-fil.

Ellers kan du finde PDF-printer-drivere på nettet - så kan du "printe" fra alle mulige programmer til en PDF-fil. Jeg har f.eks. haft brugt PDFCreator (http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/) og CutePDF (http://www.cutepdf.com/).

Jeg er ikke klar over om de er gratis til kommercielt brug? Men du må prøve at læse betingelserne...

-Kent

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 16:06
Super... Der er noget lige at tage et kig på. Jeg har selv benyttet en PDF-printerdriver ting... Men den indsatte desværre reklame og det er ikke meningen.

Men kan ovenstående programmer både udprinte i PDF og danne PDF-filer til andet brug. F.eks. for en sælger og hans daglige virke?
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 16:16

med det der ligger på www.pdfprinter.dk er det muligt at have en tom pdftemplate liggende (læs brevpapir) så laver man en færdig skabelon (du kan lave såmange du vil) når du så vælger udskriv kommer de op som en printer og du vælger den du vil skrive ud... og vupti så har du en fil på brevpapir... som faktisk endda kan pr automatik maile en kopi til en eller flere faste modtagere.. samtidig med man kan scripte ind at den også lige skal udskrive en kopi... masser af muligheder.

Vi bruger den konsekvent her i huset sammen med alm word/excel og concorde c5 til både tilbud og faktura (pdf på e-mail) masser af sparet tid og porto... jeg syntes det er alle kr værd
Du kan skrivebeskytte og låse indhold efter behov således tilbud osv. ikke kan rettes

Redigeret af rhsin - 02-Februar-2010 kl. 16:22
Mvh

René
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

med det der ligger på www.pdfprinter.dk er det muligt at have en tom pdftemplate liggende (læs brevpapir) så laver man en færdig skabelon (du kan lave såmange du vil) når du så vælger udskriv kommer de op som en printer og du vælger den du vil skrive ud... og vupti så har du en fil på brevpapir... som faktisk endda kan pr automatik maile en kopi til en eller flere faste modtagere.. samtidig med man kan scripte ind at den også lige skal udskrive en kopi... masser af muligheder.

Vi bruger den konsekvent her i huset sammen med alm word/excel og concorde c5 til både tilbud og faktura (pdf på e-mail) masser af sparet tid og porto... jeg syntes det er alle kr værd
Du kan skrivebeskytte og låse indhold efter behov således tilbud osv. ikke kan rettes

Hej Rhsin...
Og skal der så redigeres i teksten, så foregår det i Word/Excel, hvorefter man igen udskriver til fil/papir? Er det ikke korrekt...

Lyder som noget jeg lige skal kigge lidt nærmere på...
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 16:27
I OpenOffice kan du gemme direkte som PDF
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Hej Rhsin...
Og skal der så redigeres i teksten, så foregår det i Word/Excel, hvorefter man igen udskriver til fil/papir? Er det ikke korrekt...

Lyder som noget jeg lige skal kigge lidt nærmere på...

betragt din word fil som dit arbejdsdokument og det du gemmer.... og det andet som et stykke brevpapir.... du laver en pdffil og skyder afsted... pdffilen er ikke det vi gemmer her i huset.... vi gemmer en "blank" word fil... eller en "blank" post i feks C5, for jeg behov for at rette og sende igen.. retter jeg bare og printer til samme skabelon også har jeg den flot på brevpapir igen efter ønske... også er det den jeg skyder afsted... den er i princippet et engangsbrevpapir.

Det har vist sig at være den letteste løsning for mit kontor personale da de i princippet ikke skal sætte sig ind i et nyt avanceret program.. men blot vælge en anden printer også sende den pdf fil videre... og selv det kan gøres meget automated.. så den selv henter modtagere fra C5 osv. (så er der så bare 1 som skal sætte sig ind i hvordan man sætter edocprinter op.. men når man først har fundet ud af det er det nemt nok... jeg kan ihvertfald selv oprette nye templates osv i vores system.. og endda tilpasse det ind i C5 også)

Redigeret af rhsin - 02-Februar-2010 kl. 16:35
Mvh

René
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af rhsin
<DIV>retter jeg bare og printer til samme skabelon også har jeg den flot på brevpapir igen efter ønske... også er det den jeg skyder afsted... den er i princippet et engangsbrevpapir.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Det har vist sig at være den letteste løsning for mit kontor personale da de i princippet ikke skal sætte sig ind i et nyt avanceret program.. men blot vælge en anden printer også sende den pdf fil videre... og selv det kan gøres meget automated.. så den selv henter modtagere fra C5 osv. (så er der så bare 1 som skal sætte sig ind i hvordan man sætter edocprinter op.. men når man først har fundet ud af det er det nemt nok... jeg kan ihvertfald selv oprette nye templates osv i vores system.. og endda tilpasse det ind i C5 også)</DIV>[/QUOTE rhsin
retter jeg bare og printer til samme skabelon også har jeg den flot på brevpapir igen efter ønske... også er det den jeg skyder afsted... den er i princippet et engangsbrevpapir.

Det har vist sig at være den letteste løsning for mit kontor personale da de i princippet ikke skal sætte sig ind i et nyt avanceret program.. men blot vælge en anden printer også sende den pdf fil videre... og selv det kan gøres meget automated.. så den selv henter modtagere fra C5 osv. (så er der så bare 1 som skal sætte sig ind i hvordan man sætter edocprinter op.. men når man først har fundet ud af det er det nemt nok... jeg kan ihvertfald selv oprette nye templates osv i vores system.. og endda tilpasse det ind i C5 også)
[/QUOTE skrev:

Dette brevpapir er det relativt nemt at sætte op i programmet, rhsin?
Dette brevpapir er det relativt nemt at sætte op i programmet, rhsin?
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

I OpenOffice kan du gemme direkte som PDF
Lyder spændende Kim... Men nu benytter firmaet sig af Office-nonfunction-pakken. Og så installere en ekstra office-lignende program - er nok rigeligt for dem...

Tak, men tror lidt vejen pt, virker i retning af rhsin forslag... Det lyder som noget jeg lige vil prøve at lufte og afprøve...

Men må jeg evt. vende tilbage, såfremt målsætningen ændres... Wink
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 16:58
På denne side kan du gøre det online og ganske gratis

Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 18:20
Det kan Office selv gøre med denne tilføjelse:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=4d951911-3e7e-4ae6-b059-a2e79ed87041

Citat Microsoft:

"Oversigt

Du kan bruge denne overførsel til at eksportere og gemme PDF- og XPS-formatet i otte 2007 Microsoft Office-programmer. Du kan også bruge det til at sende e-mails med vedhæftede filer i PDF- og XPS-format i et undersæt af disse programmer. De specifikke funktioner variere fra program til program."

Redigeret af Brixen - 02-Februar-2010 kl. 18:22
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu