recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox Server og Windows 7 problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox Server og Windows 7 problem

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox Server og Windows 7 problem
    Sendt: 18-April-2010 kl. 11:18
Hej,

Jeg håber virkelig I kan hjælpe. Jeg har Squeezebox Duet, og kører Squeezebox Server 7.5.0 via min bærbar som kører med Windows 7, men det virkelig simpelthen ikke. Jeg håbede ellers at den nye version hjalp på problemet, da version 7.4.2 heller ikke virkede.

Det der er mærkeligt er, at når jeg installerer Squeezebox Server, så virker det perfekt første gang jeg starter det op efter installationen. Men efter en genstart på min bærbar virker det ikke. Når jeg bruger diagnosticering-funktionen "Mislykkedes" der at oprette forbindelse til henholdsvis Port 3484 (Slimproto), Port 9000 (HTTP), Port 9090 (CLI) under server, ligesom der heller ikke kan oprettes forbindelse til 3483 og 9000 under mysqueezebox.com-fanen.

Da jeg kørte med Vista virkede det uden problemer, så jeg tænker at det måske er noget i Windows 7 jeg ikke har styr på? Håber at der er andre med samme problem, som kan komme med lidt guldkorn, så jeg igen kan bruge min Squeezebox Duet :-/

Jeg bruger Avast som antivirus, ligesom jeg gjorde med Vista.

Dette er hvad den skriver i advarsler:

Squeezebox Server kører men kan ikke kontaktes på port 9000.Følgende programmer blokerer muligvis forbindelsen:

Din Squeezebox Server er indstillet til at bruge en proxyserver. Det betyder at forbindelsen til mysqueezebox.com via port 3483 ikke kan afprøves.

Det var ikke muligt at kommunikere med mysqueezebox.com
Det kan skyldes et midlertidigt problem på internettet eller en begrænsning fra din internetudbyders side. Hvis problemet fortsætter, skal du kontrollere at din firewall ikke blokerer udgående trafik.

mfg. the one and only panhero

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 12:23
Er der åbnet for portene i din firewall på maskinen?
Og hvorfor er din SBS sat den op til at bruge proxyserver?
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 12:57
Sjovt, det problem havde jeg også da jeg installeret SBS på min computer, godt nok med Vista. Der kom den også med den meddelelse med proxy server og porte. Jeg afinstallerede, og installerede igen. Og siden har der ingen problemer været. Har du prøvet det ?
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 13:17
Prøv midlertidigt at disable antivirus og firewall og derefter genstarte Squeezebox Server og se om du så kan få forbindelse. Så kan du se om det er dét der skaber problemer. (Husk at starte dem igen bagefter)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 14:05
Hvis du går ind på SBS->indstillinger->avanceret->netværk og fjerner webproxyen fra indstillingerne så begynder det sikkert at virke igen
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
JimmyS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2004
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 16:21
Har lige fundet ud af, at jeg godt kan skrue op og ned via webbrovseren, men kun op på fjernbetjeningen - ikke ned ?

Jeg kører win 7, kan det, og squeezebox server version 7.5.0

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af JimmyS JimmyS skrev:

Har lige fundet ud af, at jeg godt kan skrue op og ned via webbrovseren, men kun op på fjernbetjeningen - ikke ned ?

Jeg kører win 7, kan det, og squeezebox server version 7.5.0

Det er ikke fordi vi ikke vil svare på dit spørgsmål, men lav lige din egen tråd.Wink
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 18:23
Det prøvede jeg også til at starte med. Men det hjalp ikke. Først da jeg gen-installerede kom det til at at virke.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Det prøvede jeg også til at starte med. Men det hjalp ikke. Først da jeg gen-installerede kom det til at at virke.

Hvilket?
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 10:12
Kurt Poulsen:
Jeg må indrømme at jeg ikke har gjort noget aktivt for at åbne nogle porte. Men det gjorde jeg heller ikke på Vista, og som sagt får den fint forbindelse første gang jeg starter programmet op. Den vil bare ikke efter en genstart :-( Mht. proxyindstillinger, så ved jeg ikke hvorfor serverenskulle være sat op til det. Det må være en standardindstilling, for jeg har intet gjort andet end at installere det. Problemet er, at jeg ikke kan komme ind under den avancerede indstilling som du foreslår, da den åbner op i et nyt vindue på http://127.0.0.1:9000/, og Port 9000 (HTTP) er en af den ting den ikke vil oprette forbindelse til :-(

Silverline:
Jeps det har jeg gjort utallige gange, og det virker som sagt første gang efter installationen, hvorefter det går galt når man har genstartet eller slukket sin bærbar, og starter op igen.

tipsen:
Det tyder ikke på at det er firewallen. Jeg har lige prøvet at disable ALT i Avast samt Windows Firewall, og den kommer stadig med same fejlmeddelse, som jeg har kopieret ind i startemnet.

Det er en Asus UL30vt bærbar jeg bruger, hvis det er til nogen hjælp.

Redigeret af panhero - 19-April-2010 kl. 10:13

Til top
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 10:52
Jeg har nu også prøvet at portforwarde de omtale porte, stadig med samme irriterende fejlmeddelse på Squeezebox Server :-(

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 13:59
Hvilke statusmeldinger kan du se i kontrolpanelet til Squeezebox Server? Du kan bl.a. også se log-filerne til serveren og du kan slette præferencerne og dermed måske starte forfra med indstillinger. Til sidst er der også Diagnostics, hvor du kan se noget mere.

Redigeret af tipsen - 19-April-2010 kl. 14:00
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu