|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() Sendt: 03-December-2005 kl. 19:23 |
Jeg har skrevet dette indlæg som svar på en forspørgsel om Xbox 360 støj i forum'et om spillekonsoller, men synes også at jeg vil dele min erfaring med 360'eren i dette forum: Jeg hentede den store Xbox 360 pakke hos MM-Vision fredag aften, med det primære mål at bruge den som Media Center Extender. Jeg havde aftalt med min hustru, som i øvrigt er helt vild med den nye MCE 2005, at hvis den støjede, så var det ud igen. Og ak, den støjer alt for meget!!! Det kommer selvfølgelig an på, hvor følsom man er, men da den skal stå i stuen har jeg det krav, at man 'næsten' ikke må kunne høre den. Der er ingen tvivl om, at den larmer mindre end den første generation af Xbox'en og den 'store' PS2, men den larmer betydeligt mere end min MCE 2005 PC (undervolted og med blæsere på 5 volt). Så i formiddag blev den som aftalt afleveret igen hos leverandøren :-( Så jeg leder stadig efter den perfekte MCE løsning. PS. Funktionaliteten som Extender var i øvrigt fornem, med et flot billede og hurtige reaktioner. Jeg brugte kun mit 100 mbit netværk, og der var ingen problemer med at afspille live eller optaget TV i bedste kvalitet. Nu var billedet 'næsten' lige så godt som 'live'. |
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
Badsted: Jeg kan ikke være mere enig - for fanden den er støjende.... Mvh Brian |
|
![]() |
|
j333 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2004 Status: Offline Point: 277 |
![]() |
hej badsted
har lige fået en xbox360 hvad skal jeg ha i min pc for at jeg kan bruge Media Center Extender med min xbox360 tak jj |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Du skal installere Windows XP Media Center Edition 2005 og et kompatibelt TV kort og selvfølgelig have koblet dem sammen i et netværk. Men du kan også bruge din nye Xbox som media front end til dine eksisterende mediafiler på di n nuværende PC.
|
|
![]() |
|
j333 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2004 Status: Offline Point: 277 |
![]() |
tak for svar badsted
mener du at hvis jeg har en divxfilm liggende på min pc der kører windows xp så kan jeg se den på xboxen jeg kan godt spille musik der ligger på min pc det kører fint på xboxen men jeg kan ikke med film kan man få film til at kørere uden Media Center Edition 2005 er installert på min pc tak jj |
|
![]() |
|
![]() |
Netop divx, har jeg læst mig frem til, er xbox'en ikke i stand til, da det ville kræve, at den havde codecs installeret. Det har Microsoft valgt ikke at inkludere i pakken Husk dog på, at det meste af min viden om xbox 360 er samlet sammen på nettet over de seneste måneder og afprøvet i sammenlagt 1 time hjemme i stuen, så det blev ikke til den store test. |
|
![]() |
|
![]() |
ok tak badsted
men mp3 klarer den fint jeg har en pinnacle system tv kort den billigeste af de 2 fra pinnacle man kunne få mon den kan køre med mce2005 pc ellers hvad vil du anbefale hvis du alså ved det mange tak ![]() ![]() jj |
|
![]() |
|
![]() |
Det bedste vil nok være at spørge Pinnacle Support, da det site som MS engang havde, hvor man kunne se, hvilke kort der virkede, ikke eksisterer mere (jeg kan ihvertfald ikke finde det mere ;-) Jeg bruger selv Hauppauge PVR150, men har læst i nogle tests at NVidias TV kort skulle have bedre billede. Men det vigtigste er, at der er Hardware MPEG2 encoder på kortet, ellers virker det ikke med MCE2005. Du skal være opmærksom på, at til april 2006 begynder TV2 og DR at sende digitale signaler over jordbaseret net, dvs. så vil du kunne få endnu bedre kvalitet ved at købe et DVB-T kort. Derfor skifter jeg ikke mit Hauppauge kort ud og jeg har stadig kun en tuner i mit Media Center, en til april (eller hvornår de nu begynder) skifter jeg ud til 2 digitale tunere. |
|
![]() |
|
![]() |
ok en stor tak mere badsted
da jeg så nok vil købe et bedere kort ind den jeg har nu det er bare et skod kort vil jeg sigte efter sådan en du snakker om med 2 digitale tunere tak jj ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
Findes der TV-kort nu med 2 digitale tunere?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ikke mig bekendt, så jeg regner med at købe to kort, eller vente til der kommer kort med dual tunere på markedet.
|
|
![]() |
|
bomoeller ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Hauppage 500 se link: http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr500mce.html fungerer fint for mig /Bo
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |