recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - w7 MC teks tv UR driller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketw7 MC teks tv UR driller

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Emne: w7 MC teks tv UR driller
    Sendt: 07-Maj-2010 kl. 16:10
Jeg bliver vanvittig..... min HTPC med w7 mc driller mig for tiden, håber der er en der har et forslag til hvordan jeg kommer videre.

Når jeg ser dr tv kommer der nogen gange et ur på skærmen og andre gange er det en sort boks der hvor man kunne formode underteksterne skulle være, det ligner noget tekst tv stads, men jeg er ikke sikker.

Jeg er sikker på at det foregår inde i mediacenteret da det følger vinduet når jeg skifter fra fuldskærm til window mode.

Er der en UR/dæk-undertekst funktion i MC og/eller sender DR nogle specielle signaler ud der afstedkommer ovenstående?

Jeg har prøvet at skifte til teksttv og stille mig på side 100 og derefter at skifte til tv igen - ingen forandring. Uret/boksen forsvinder på teksttv men kommer igen ca 10 sek efter skift til tv.

Anyone?

BS
Til top
C_Bak Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 16:30

min WMC gør nøjagtigt det samme, bare kun på DR2 hvis jeg husker rigtigt. prøv at se efter om ikke den står til svenske undertekster når boksene dukker op, du kan så "bare" slå tekster fra eller over til dansk, så forsvinder de. jeg har aldrig fundet ud af hvorfor den vælger svenske tekster, jeg ser ikke ret meget dr2, så problemet er til at overse for mit vedkommende......

LG 42PM1MA,Win 7,WHS,Wii
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 18:21
Det tror jeg faktisk virker, jeg har lige prøvet med en optagelse og du har ret der er 3x svenske undertekster 1x alm - 1x ur og 1x bjælke :-) så det er bare at vælge FRA så forsvinder det. En enkel og let løsning, det kan jeg lide.

Er der en indstilling der sætter den foretrukne rækkefølge af undertekster der bliver valgt?

BS
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 551
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Det tror jeg faktisk virker, jeg har lige prøvet med en optagelse og du har ret der er 3x svenske undertekster 1x alm - 1x ur og 1x bjælke :-) så det er bare at vælge FRA så forsvinder det. En enkel og let løsning, det kan jeg lide.

Er der en indstilling der sætter den foretrukne rækkefølge af undertekster der bliver valgt?

BS

Under settings -> tv -> language , er der mulighed for at vælge  foretrukne sprog på undertekster
Til top
V8Camaro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-November-2009
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 19:54
Jeg har samme problem med svenske undertekster. Jeg har det som minimum på DR1, DRHD og DR2. Jeg kan også fjerne ur + sort bjælke ved at slå de svenske undertekster fra (jeg kan IKKE vælge danske undertekster på de kanaler), men så er der så ingen tekster på, når jeg skifter til TV2, og skal så ind og vælge danske undertekster der. Er der en måde at undgå dette, for det er sgu irriterende at slå dem til og fra, hver gang man skifter kanal? I opsætningen i Mediacenteret, har jeg valgt dansk som både sprog og undertekster. Jeg kører 7MC og bruger en HDHR tuner. Jeg har kabel-tv via YouSee.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 05:11
Oprindeligt skrevet af V8Camaro V8Camaro skrev:

Jeg har samme problem med svenske undertekster. Jeg har det som minimum på DR1, DRHD og DR2. Jeg kan også fjerne ur + sort bjælke ved at slå de svenske undertekster fra (jeg kan IKKE vælge danske undertekster på de kanaler), men så er der så ingen tekster på, når jeg skifter til TV2, og skal så ind og vælge danske undertekster der. Er der en måde at undgå dette, for det er sgu irriterende at slå dem til og fra, hver gang man skifter kanal? I opsætningen i Mediacenteret, har jeg valgt dansk som både sprog og undertekster. Jeg kører 7MC og bruger en HDHR tuner. Jeg har kabel-tv via YouSee.

Er det ikke bare under,  settings -> tv -> subtitle , sætte det til ON ?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Oprindeligt skrevet af V8Camaro V8Camaro skrev:

Er det ikke bare under,  settings -> tv -> subtitle , sætte det til ON ?

Gid det bare var det.. Har sat undertekster ON, og under sprog er både foretrukket lydsprog og undertekster sat til dansk. Problemet er vel enten, at der kun er de svenske tekster at vælge imellem på de pågældende kanaler, eller at TV2 ikke sender teksterne med på billedet som de andre kanaler gør. Altså hvis jeg vælger danske undertekster når jeg ser TV2, står den på svenske undertekster når jeg skifter til DR kanalerne (der kommer så bare en tom sort bjælke og et ur). Mener også at der på Discovery kommer svenske tekster oveni de danske. Andre der kun har svenske undertekster at vælge imellem på DR via YouSee?

Redigeret af V8Camaro - 08-Maj-2010 kl. 09:36
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2009
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 10:28
Jeg har nøjagtig samme problem som V8Camaro. Træls!
Kører med DVB-T tuner/Boxer.
Still learning ...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 10:45
Det kunne være ideelt at man kunne vælge undetekster afhængig af kanal. altså en liste der siger

DR-FRA
TV2-DANSK
DISCOVERY-FRA
o.s.v.

BS
Til top
C_Bak Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2007
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 16:10
så vidt jeg husker er det Patriarken der har lavet et lille program til at "gemme" settings pr. kanal, bare ifbm. med zoom..... måske kan det "bygges om".....
LG 42PM1MA,Win 7,WHS,Wii
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 19:44
Har selv sat undertekster til ikke at vises automatisk , synes ikke det er det store problem at trykke på min program info knap på fjernbetjeningen og derefter trykke 2 gange på venstre piletast ,for at vælge dansk undertekst , hvis jeg vil ha' tekstning på en udsendelse.

Redigeret af katbird - 08-Maj-2010 kl. 19:52
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Har selv sat undertekster til ikke at vises automatisk , synes ikke det er det store problem at trykke på min program info knap på fjernbetjeningen og derefter trykke 2 gange på venstre piletast ,for at vælge dansk undertekst , hvis jeg vil ha' tekstning på en udsendelse.
Det er rigtigt, men det er desværre ikke ret "kone-venligt", og en løsning hvor der kun kom tekster på TV2, ville være optimal. Overvejer at købe en Harmony One fjernbetjening, da jeg alligevel skal styre fjernsyn, forstærker og HTPC, men ved ikke om man kan lave den slags programmering med sådan en, så den sætter undertekster på når man skifter til TV2?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu