|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() Sendt: 17-Maj-2010 kl. 15:16 |
Hej Allesammen.
Min søster er den uheldige situation af at have haft indbrud i sit hjem. Hun var så uheldig at få stjålet følgende: B&O Beosound Ouverture B&O Beolab 2500 B&O Beocom 1401 B&O Beotalk B&O Beo 4 fjernbetjning, 2 stk. B&O Beo 1 150 CD'er Hun har snakket med en taksator som har fortalt hende: At hun skal have fat i den tidligere ejer på B&O Beosounder Ouverture og B&O Beolab 2500, som hun købte igennem den Blå Avis eller Gul & Gratis. Hun har billeder af det, men ikke længere kvittering da den også blev stjålet. Taksatoren siger at fordi at det er købt igennem Den blå Avis eller Gul & Gratis, er der stor sandsynlighed for at det anlæg hun har købt er stjålet, og derfor vil de ikke erstatte det, før de kan få bekræftet at det ikke er stjålet. Samtidigt fordi hun intet har på telefonen, nummerviseren eller sin fjernbetjeningerne får hun ej heller erstatning for dette. Desuden kan hun kun huske omkring 15 af de 150 CD'er som hun har fået stjålet, og kun disse vil hun få erstatning for, men kun for omkring 4%. Jeg synes dette lyder helt og aldeles absurd, og det kan da ikke passe, at det skal være så svært at få erstatning for sine ting. Jeg håber der er en vis person herinde, som kan hjælpe os i denne situation, så hun kan få noget erstatning. På forhånd tak. Med Venlig Hilsen Michael Kirkelund |
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
de vil altid forsøge at slippe..
Men har hun ikke billeder eller dokumentation på hun har haft besiddelse af disse ting, så er det ord mod ord, og når det er ting i denne prisklasse, så ved jeg ikke om hun kan få medhold. med hensyn til CD er.. jeg kan huske en kammerat der fik stjålet en ENORM samling fik også et lavt sat beløb pr cd men ikke 4% det var nærmere 25% plus han havde en del vinyl der var vurderet som han fik fuld pris for. Dog havde han billeder af alt.
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Taksatoren fortæller at billeder IKKE kan bruges, på trods af hun har flere billeder af anlæget, i samme stue, altså i hendes hjem. Taksatoren sagde at det var noget man brugte tidligere, men i dag kan det ikke længere bruges. Kan det passe?
Mht. CD'erne, hvordan fik han det fulde erstatning? |
|
![]() |
|
![]() |
Ingen som har noget at tilføje?
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
![]() |
Ankenævnet for forsikring skriver:
Det vil sige, at man skal sandsynliggøre, dels at have ejet de genstande, der kræves erstatning for, dels at genstandene har den alder, man hævder. Hvis genstandene er stjålne eller brændte, kan man ikke vise resterne frem. Den nemmeste måde at sandsynliggøre sit tab på i disse situationer er at fremvise kvitteringer for købet. Mange mennesker smider sådanne kvitteringer ud ret hurtigt efter købet. Det er de naturligvis i deres gode ret til, men så bliver det også noget sværere at dokumentere sit tab. Jeg ved ikke hvor længe f.eks. DBA gemmer oplysninger om tidligere annoncer, men måske var det en idé at forhøre sig? Hun ved vel ca. hvornår hun har købt tingene, og så kunne det måske være muligt at finde annoncerne igen (hvis de altså arkiveres).
|
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Prøv at henvende dig til ankenævn for forsikring, om de er enige i taksatorens udlægning... |
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Der er jo forskellige forsikringsprincipper som selskaberne bruger i forbindelse med deres forsikringer, og derfor er det vigtigt at vælge et selskab med de forsikringsprincipper der passer bedst til ens behov, men i forhold til elektronik af ældre dato, så er det ofte behæftet med store afskrivninger jf. afskrivningstabellerne i ens forsikringspolice.
Desværre er det først ved skade at man kommer til at læse forsikringsbetingelserne igennem, og så er det jo for sent at opdage at man har en billig forsikring pga. nogle mindre gode betingelser.
Hvilket selskab drejer det sig om ?
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror ikke det fordi det er den billigste forsikringsaftale hun har.
Selskabet er Top Danmark.
B&O overture er vidst fra 2003, så det er jo "kun" 7 år gammelt, og en i så fald erstatning ville vel blive taget efter tilsvarende nyt anlæg og en såfald nedskrivning.
Al hjælp i sagen modtages med kyshånd, hun har som sagt billeder af selve anlæget i hendes egen stue, endda med mennesker på.
|
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Jeg kan godt forstå jeres undren,men der er i hendes forsikringsbetingelser beskrevet det hvilket forsikringsprincip der er valgt.
Jeg tror ikke umiddelbart Top Danmark giver dårlige dækninger,men omvendt dækker de jo kun i forhold til det forsikringsprincip der er beskrevet i betingelserne.
Det er da en god idé at kontakte forsikringsankenævnet hvis man ikke mener man er blevet behandlet korrekt, og under alle omstændigheder får man så bekræftet om dækningen er leveret efter bogen.
Jeg mener dog erstatningen af bla. de 150 cd'er burde være højere.
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Hvad mener du helt præcist med "forsikringsprincip"? Jeg har set policer indeholde afskrivningsregler, regler for max. dækning af visse typer udstyr osv. Men jeg har aldrig set en police indeholde regler angående skærpede dokumentationskrav for ejerskab af den stjålne genstand. |
|
![]() |
|
Bjerrehuus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 327 |
![]() |
Jeg går ud fra, at indbruddet har været politianmeldt, med politiet på besøg og efterfølgende politirapport..? Heri bør der vel være beskrevet at anmelder fortæller om stjålne genstande. Hvordan forholder forsikringsselskabet sig til denne?
Redigeret af Bjerrehuus - 22-Juni-2010 kl. 09:02 |
|
![]() |
|
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
På den anden side forstår man vel også godt at forsikringsselskabet gerne vil se noget dokumentation - ellers kan folk jo sige hvad som helst.
Jeg tror betemt på at det er sandt at hun har haft de beskrevne ting, men det lyder ikke særlig overbevisende at man ikke kan huske mere end 15 af sine CD´er - men godt kan huske at man har haft 150 stk.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |