|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
rolighed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() Sendt: 25-Juli-2010 kl. 11:46 |
|
Så er det ved at nærme sig at det gode gamle Philips 37PFL9830 skal udskiftes (nypris kr. 23.000 buhuuu).
Lige nu fungerer Philips'et udelukkende som monitor for mediecenteret, hvorfor familien er vant til at de til hver en tid kan pause tv-udsendelsen og f.eks. fortsætte igen efter måltidet. De kan naturligvis også bare optage udsendelsen. Så jeg tænker at det nye TV som minimum skal kunne Timeshifte - hvilket jeg synes det er svært at gennemskue hvilke der kan. Det er åbentbart ikke en udbredt feature(?) eller én som man gør meget ud af at reklamerer for. Jeg ønsker: 46-55 tommer 0-15.000 kroner (men gerne billigst muligt) Ikke plasma (pga. retention og støj) LAVT lag, så jeg ikke får problemer ved afspilning fra mediecenteret med sync af billede og surroundlyden. De TV jeg har har øverst på listen når man delvist ser bort fra Timeshift er: LG 47LE850N (/47LE8500) - kr. 13.703 hos Cinemagic Sharp 47LE820 (Har timeshift) - kr. 13.895 hos AV-Connection Samsung UE46C7705 - kr. 13.689 hos Elgiganten Jeg synes det er nogle meget dyre TV - og er egentlig også åbent overfor billigere alternativer. Har selv eksempelvis Sony's EX500 serie som outsider. Andre? Som skrevet har jeg egentlig afskrevet plasma - men en kammerat har et Samsung PS50B755 som jeg synes er flot - med et flot billede. Og jeg har ikke har indtryk af at det støjer. Han har dog selv bemærket retention, så jeg forudser bare problemer med mediecenteret herhjemme. Han er i parantes bemærket ikke feinsmecker. Pyha. Det blev en længere smøre... Er der nogen der magter at tage hul på bylden? Cheers Rolighed
Redigeret af rolighed - 26-Juli-2010 kl. 09:44 |
||
![]() |
||
O'Brian ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
|
Tag ud og kig på dem...
Jeg har byttet min 9830 ud med en Samsung 8705 i 46"...
![]() Timeshift virker perfekt.
|
||
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B. Philips BDP7500. Philips DFR 9000. Philips SRU 9600. Canton Surround. Beosound 3000. Beolab 8000. PS3-60 GB. |
||
![]() |
||
rolighed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() |
|
Men 8705 løber også op i knap 17.000! ;) Jeg kan dog se på Sansungs hjemmeside at 7705 at den også har PVR(/Timeshift) - så er den da på linie med Sharp'en.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvor stort var dit 9830? Mit eget er 37" - og jeg er i tvivl om springet til 46" er stort nok til at jeg virkelig føler jeg har fået en meget større skærm (også et godt stykke ud i fremtiden).
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har nu også fundet Samsung LE46C755 - og det kan fås til kr. 10.924 - og har Timeshift/PVR.
Det er nærmest samme TV som UE46C750 - men med LCD i stedet for LED.
|
||
![]() |
||
cgmand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
![]() |
|
Hvis du kommer fra et mediecenter, tror jeg du vil blive skuffet over Timeshift funktionen. I Samsung og LG's skærme er der kun én tuner, så imens du ser tv kan du kun optage samme kanal..
Hvor langt kommer du til at sidde fra skærmen ? og hvad skal du bruge skærmen til ? |
||
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
||
![]() |
||
taalmod ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-December-2008 Status: Offline Point: 124 |
![]() |
|
Da du ikke er total plasma-avers, kan du måske overveje et Panasonic G20. Det har ingen blæsere, så det er ret tyst, og hvis du tilslutter en USB-harddisk, kan du timeshifte. Spørgsmålet er så, om du kan se retention på det, men det kan jo komme an på en prøve. Der er en del andre ting også, som du skal overveje ( i hvert fald ubevidst), såsom om det er ok at stik er bagudvendt, om du (og konen) kan lide designet, om du skal bruge det som pc-skærm også, hvor meget genskin du kan leve med og så videre.Nogle af tingene ser du først, når du har det hjemme, så hvis jeg var dig, ville jeg sørge for at have returret på mit nye tv, så det kunne returneres, hvis der er noget, der viser sig at være helt skidt.
Et g20 i 50" står i 10-13k og et 46" i 9-10 stykker ifølge pricerunner.
Link til anmeldelse på flatpanels: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1267447545
|
||
![]() |
||
![]() |
|
G20 kommer op i nærmest alle tråde hvor brugere er på udkig efter et nyt TV. Mine egne overvejelser omkring G20:
Designet bryder jeg mig ikke om. Det udstråler ikke klasse og ligner billig plastic (IMHO). Jeg har slet ikke turdet spørge konen. ;) Det er plasma og skal helt sikkert bruges til PC (mediecenter) hvorfor jeg er nervøs for retention. Har der ikke være problemer med "brum"? Bagudvendte stik - kan klares med "vinkeladapterstik" tror jeg. Ellers rigtig gode priser!
Redigeret af rolighed - 26-Juli-2010 kl. 11:36 |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Øh, der har været en længere tråd om plasma-buzz på dette TV. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tror også jeg vil holde fast i LCD/LED (derfor det aktuelle subforum) - det var nok bare dumt af mig at nævne min kammerats Samsung plasma.
|
||
![]() |
||
taalmod ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-December-2008 Status: Offline Point: 124 |
![]() |
|
At der så var andre kriterier (design), der måske gør det umuligt er jo også fair nok.
Hvis nogle kan komme op med nogle forlsag til tv, som du af en eller anden grun ikke er interesseret i, selvom de passer på de angivne kriterer, må det jo være fordi der er nogle kriterier, du ikke har været klar over, eller i hvert fald ikke skrevet.
På den måde kan de komme frem i lyset, så du kommer nærmere på hvad du gerne vil have tv'et skal kunne opfylde, i denne omgang er det design, hvor G20 ikke er god nok.
Dermed har du et tredje kriterie: det skal være pænere (i din og din kones smagsreference) end et G20.
Det synes jeg er positivt.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Design er klart også væsentligt. Men det er jo også meget subjektivt og svært at definere... I hvert fald svært at måle og sætte tal på. :)
Hovedårsagen til at plasma egentlig ikke er på ønskesedlen er udelukkende retention og støj. Jeg er ret overfølsom for støj og da mediecenteret bliver brugt rigtig meget er jeg bange for at retention - f.eks. ved menuer, musikafspilning, pause af film etc. Men hvis der var mediecenterbrugere der kunne fortælle om deres plasmaerfaringer? Jeg synes dog heller ikke at jeg rigtig kan finde så mange plasmaskærme med timeshift?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |