Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Karlen
Junior bruger
Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: København
Status: Offline
Point: 41
|
Emne: Korte udfald på alle kanaler Sendt: 03-Januar-2011 kl. 18:21 |
Hej,
Jeg har siden November/December (jeg ved desværre ikke præcist hvornår det startede) oplevet udfald af 1-2 sekunders varighed, hvor signalet helt eller delvist forsvinder. Når det forsvinder helt står der at der ikke er signal og jeg skal tjekke antenne-ledningen. Jeg kan se at andre har haft problemer på enkelte kanaler, men for mig er det på alle kanaler og er meget tilfældige udfald.
Jeg har skiftet til et dyrt, skærmet antennekabel på kun 1 meter direkte mellem min boks, men det hjalp ikke noget.
Det har virket upåklageligt på både mit tv uden boks og mit tv med boks i 2½ år før fejlene begyndte at opstå. Jeg har den allerførste yousee boks, man købte dengang det kom ud. Udfaldene sker både på mit tv uden boks og det med boks på, så jeg har udelukket at det er boksen der er fejlen.
Det skal siges at jeg bor lige ved siden af TDC-tårnet på Borups Plads og siden de gik over til at sende DVB-T forrige år mistede jeg Eurosport HD og Discovery HD. Der var ikke noget at gøre andet end at få et bedre antennekabel og fjerne evt. fordelere jfr Yousee's supportere, som jeg forøvrigt har opgivet nu, da jeg ikke har været heldig med at få en kompetent medarbejder de 3 gange jeg har ringet om først de to HD-kanaler jeg mistede og nu de periodiske udfald.
Er der nogen der har et godt forslag?
|
 |
YouSeesupport
Bruger
Oprettet: 10-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 193
|
Sendt: 04-Januar-2011 kl. 08:36 |
Hej Karlen,
Det lyder for mig som et signalproblem du oplever. Eftersom du har taget alle forholdsregler signalmæssigt i din husstand, kan det jo være signalet udefra eller boksen som fejler.
Jeg kunne godt tænke mig, at vide signalstyrken på Tuner1 og Tuner2 på din digitalboks.
Send det gerne i en privat besked, sammen med dine kundeoplysninger, så vi kan se nærmere på det.
Theis.
Redigeret af YouSeesupport - 04-Januar-2011 kl. 08:37
|
Med Venlig Hilsen
Kasper og Dan
YouSee Support
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/
|
 |
Karlen
Junior bruger
Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: København
Point: 41
|
Sendt: 05-Januar-2011 kl. 19:26 |
Hej Theis
Tusind tak for svar.
Jeg har nu tjekket over 2 dage og set at min signalstyrke ligger mellem
-3,7 til 0,0 på forskellige kanaler. Langt det meste af tiden ligger den
på -3,2. På Discovery HD, som jeg har i min HD-pakke, er signalstyrken ikke-eksisterende.
Dette er på tuner 1, der er ikke nogen tuner 2 i min boks, det er den gamle Samsung SMT-H3106.
Jeg har sendt en privat besked med mine kundeoplysninger.
På forhånd tak
|
 |
icewind
Bruger
Oprettet: 23-December-2006
Point: 79
|
Sendt: 12-Januar-2011 kl. 17:35 |
Jeg oplever det sammen hos mig men dog er det kun enkle kaneler det drejer sig om. Men mit det startede da der begyndte at falde sne. Vil dog vente til sneen er væk og se om det ikke løser problemet.
|
 |
Mad Onion
Bruger
Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 51
|
Sendt: 12-Januar-2011 kl. 18:03 |
Også her i Roskilde opleves præcis det samme. Og ja det er efter at sneen har indtaget Danmark.
Har talt med en mere, som har samme problem. Jeg har det både på boksen og på et Sony med DVB-C.
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
|
Sendt: 12-Januar-2011 kl. 18:16 |
Mad Onion skrev:
Også her i Roskilde opleves præcis det samme. Og ja det er efter at sneen har indtaget Danmark.
Har talt med en mere, som har samme problem. Jeg har det både på boksen og på et Sony med DVB-C. |
Har ingen problemer her i Aalborg. Er direkte på YouSee's net. Kan det evt. ha' noget at gøre med, at signalet leveres via en lokal antenneforening?
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7188
|
Sendt: 12-Januar-2011 kl. 18:48 |
Heller ikke problemer på Køge egnen
Tror det er et lokalt problem
|
 |
Mad Onion
Bruger
|
Sendt: 12-Januar-2011 kl. 22:14 |
Nej jeg får det direkte fra YouSee.
joern.loenborg skrev:
Mad Onion skrev:
Har talt med en mere, som har samme problem. Jeg har det både på boksen og på et Sony med DVB-C. |
Har ingen problemer her i Aalborg. Er direkte på YouSee's net. Kan det evt. ha' noget at gøre med, at signalet leveres via en lokal antenneforening? |
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
|
Sendt: 12-Januar-2011 kl. 23:40 |
Mad Onion skrev:
joern.loenborg skrev:
Mad Onion skrev:
Har ingen problemer her i Aalborg. Er direkte på YouSee's net. Kan det evt. ha' noget at gøre med, at signalet leveres via en lokal antenneforening? |
Nej jeg får det direkte fra YouSee. |
Så skulle det vel mere eller mindre ramme de fleste, da de fleste kanaler kommer samme sted fra.
Redigeret af joern.loenborg - 12-Januar-2011 kl. 23:40
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |
Mad Onion
Bruger
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 05:57 |
joern.loenborg skrev:
Mad Onion skrev:
joern.loenborg skrev:
Mad Onion skrev:
Nej jeg får det direkte fra YouSee. |
Så skulle det vel mere eller mindre ramme de fleste, da de fleste kanaler kommer samme sted fra. |
Det kommer da an på, hvor i signalvejen problemet ligger.
|
 |
AndreasDK
Junior bruger
Oprettet: 05-Oktober-2010
Point: 26
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 10:36 |
Jeg oplever samme problem her i Fredericia direkte fra YS.
|
 |
erikms
Junior bruger
Oprettet: 27-November-2010
Sted: Danmark
Point: 23
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 15:08 |
Jeg oplever det samme problem med samsung 3106 efter SW opdateringen. Når jeg skifter kanaler kommer der af og til en meddelelse om at der ingen antenneforbindelse er. Det er ikke bestemte kanaler. Min bitrate er på 0 og mit signal ligger mellem 0 og 1.3. Så det er ikke et lokalt problem, men snarere den sidste SW opdatering.
|
 |