recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetinum vs ClintDC3 (Stofa-Newbie) ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBluetinum vs ClintDC3 (Stofa-Newbie) ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Emne: Bluetinum vs ClintDC3 (Stofa-Newbie) ?
    Sendt: 19-Marts-2011 kl. 16:18
Hej.
jeg er kommende kunde hos Stofa i Næstved, da jeg har opgivet TV via mit fibernet.

Jeg har et Philips 52pfl5605h med digital kabeltuner, så jeg vil kunne se de digitale kanaler uden tilbehør, men da jeg gerne vil have en optage-mulighed, leder jeg efter "noget" at gøre det med.

Er både blevet anbefalet en Bluetinum og en Clint DC3 (begge udgaver, hvor man skal have en seperart usb-HDD til optagelse), så kan dennes tuner optage, mens TV'ets tuner kan vise noget andet samtidigt.
Har fået at vide, at Bluetinumen kan alt det jeg gerne vil incl optage HD-kanaler med 5.1 lyd, men at billedkvaliteten taber lidt i forhold til det udsendte. Er det korrekt? Og hvordan forholder det sig med Clint DC3.

Jeg er som sagt helt nybegynder mht dette, da jeg de sidste 3 år har forsøgt at få HDTV med HDD-optager via fibernet fra Viasat, hvilket er blevet lovet 284625211 gange, men indtil nu absolut fraværende. Andre småfejl som ingen 5.1 lyd på TV1000 kanalerne har nu varet over ½ år, uden Dansk Bredbånd har kunnet løse det (har fin 5.1 lyd på f.eks SVT1).

Andre modeller enner gåde råd fra jer erfarne til mig?
Jeg takker mange gange på forhånd, og håber på, at denne tråd kan gøre mig klogere på Stofa og deres Digitale KabelTV. Smile

Redigeret af Tarzan - 20-Marts-2011 kl. 04:00
Venlig hilsen

Sven

Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 16:55
Clint DC3 er helt ny og det er først nu jeg ser den til salg herhjemme (elgiganten i næste uge til 799) så jeg tror ikke der er noget sammenligningsgrundlag endnu. Men det bliver da spændende og se om det er "BlueTinum kvalitet" med hensyn til funktionalitet og driftsikkerhed og hvis så billedkvaliteten blev forbedret vil det da være helt perfekt, for prisen er da ok Smile

Det vil nok være en god idé at ændre din overskift til DC3 (gøres ved at redigere den første post), for mange vil nok tro at du mener DC1'eren, som er næsten identisk med BlueTinum.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 04:02
Emne er rettet i 1. post.

Jeg mente ellers, at Blutinum og ClintDC3 var dem der kom tættest på hinanden? Clint DC1 kan SVJV ikke handle HD-kanaler og 5.1 lyd, men det kan den måske alligevel?
Hvis DC1 kan det, hvad er så forskellen på en DC1 og en DC3?
Venlig hilsen

Sven

Til top
Jeybie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Marts-2011
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 08:49
Den største synlige forskel er vel at dc3 har common interface, så du kan se kodede kanaler fra et smartcard, hvis du også har dertilhørende ca-modul..
Og imodsætning til dc1 krypterer dc3 dine optagelser..

Redigeret af Jeybie - 20-Marts-2011 kl. 08:52
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 13:19
Triax HD 207 CX kan jeg helt klart anbefalde da jeg har haft både Blutinum og Abeo boksen og synes der har været alt for mange problemmer med dem .
Og da Triax HD 207 CX pris starter ved 850 kr og den nye ClintDC3 jo også koster ca 800 kr . Den billige  ClintDC1 skulle jo svare til en Blutinum .

Jeg købte bla.n  Triax pga mange misede optagelser .

Du kan i denne tråd se lidt om dens funktioner og mine egne erfaringer af boksen .

Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Jeybie Jeybie skrev:

Den største synlige forskel er vel at dc3 har common interface, så du kan se kodede kanaler fra et smartcard, hvis du også har dertilhørende ca-modul..
Og imodsætning til dc1 krypterer dc3 dine optagelser..

OK, hvis en DC1 kan magte HD-kanaler, hvad skal jeg så med en DC3? Jeg skal ikke have betalingskanaler, så en DC1 må vel være rigeligt.
Venlig hilsen

Sven

Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 17:26
Jeg savner mulighed for afspilning af tidligere optagelser, mens den er i gang med en ny optagelse, men det er heller ikke sikkert af DC3 kan det. Jeg håber det kommer med i en fremtidig opdatering. Triax'en kan Wink
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 19:44
OK. Jeg må vist hellere præcisere mine ønsker.
Pga underlige arbejdstider, ønsker jeg noget som kan timeroptage, mens fruen derhjemme kan se alm TV uden at skulle tænke på timeroptagelsen, dvs hun kan tænde og slukke og skifte kanal som hun vil på TV'et, da "boksen" jo gerne skulle passe sig selv. Denne boks skal så også kunne optage og gengive fra HD-kanaler og meget gerne med 5.1 lyd.
Vil en Blutinum og en ClintDC1 kunne dette?
Venlig hilsen

Sven

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 19:51
Har dit TV DVB-C-tuner, og bruger du den? I så fald er boksen slet ikke indblandet i din kones TV-kigning.
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 21:27
Ja det har jeg. Jeg har dog ikke mulighed for at prøve det pt, da jeg endnu er låst til fibernettets IPTV hos Dansk Bredbånd. Der er jo en laaaang opsigelse (løbende måned + 3 måneder!).

Det er netop som en ekstra tuner med optage funktion jeg vil benytte en boks, men jeg vil bare gerne være sikker på, at den kan det jeg ønsker, dvs timeroptagelse, også HD-programmer, samt meget gerne 5.1 lyd fra de kanaler der udsender dette.
Så med dette in mente, hvilken boks vil I anbefale til dette brug?
Venlig hilsen

Sven

Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 22:04
Hej har du ikke læst mit indlæg og evt det link til et indlæg om Triax 207 CX den opfylder alle dine krav da den for mit vedkommende er den boks som ind til nu har kørt helt fejlfrit ang timeroptagelser , Dolby 5,1 lyd o.s.v. den koster godt nok ca 300 kr mere end de bokse som kan fås til 500 kr . Men den virker fra første dag og gør det den skal nemlig optage sine timeroptagelser hver gang . Afspiller det der er optaget hver gang .
Billedkvalitet bedre end Blutinum såå den kan jeg klart anbefalde da jeg kan love du vil få en boks du vil blive glad for og nok en du ikke skal Firmvare opdatere ca en gang i måneden som de billige bokse jo er blevet , jeg har som skrevet haft både en Abeo og Blutinum .  Blutinum boksen var jeg egenlig gamske glad for men den havde desværre alt for mange timeroptagelser  som ikke blev optaget .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 22:36
Jo, det læste jeg godt, går ud fra det er denne her

Men det er jo ca dobbelt op i pris i forhold til Blutinum. Er den virkelig så meget bedre? (billedet skal som nævnt ses på 52" LED fra Philips.

Og du er sikker på, at den kan køre med Stofa's signal? Jeg har jo ikke mulighed for at prøve det nu, da jeg har fibernet, og dermed netkabel ind til Settopboksen.

Redigeret af Tarzan - 20-Marts-2011 kl. 22:43
Venlig hilsen

Sven

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu