|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Amollers ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2011 Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 10-Juli-2011 kl. 16:35 |
Er der nogen der kan anbefale et godt tv tuner kort til pc? Er ret forvirret med alle dem der er på markedet.
Jeg kører med Windows 7 64 bit og har fuld pakken fra Yousee. Er helt ny til det her. På forhånd tak :) |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
har købt denne
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=444027
fungere til ug, bruger programmet DVBViewer til optagelser bruger også Windows 7 64 bit der er også kortlæser i |
|
![]() |
|
Amollers ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2011 Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Den vil jeg kigge nærmere på, men hvad med den lidt billigere Cinergy C f.eks?
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=408996 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er ingen kortlæser, så derved ikke mulighed for tilkøb af kanaler.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Har jeg heller ikke rigtig nogen planer om at gøre alligevel.
Skal bare bruge en god tuner til at se noget tv på computeren til en fornuftig pris :) Men cinergy c er måske ved at være lidt outdated? |
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
Alternativt kan du kigge på Terratec H5 (som H7 men uden kortlæser).
Kører stabilt på Win7 x64 - både i MediaPortal og medfølgende software. |
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder til H7 er noget af det bedste? Og lækker kvalitet? I så fald vil jeg kraftigt overveje den.
Den skulle virke upåklageligt med yousee og nemt at sætte op? |
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
Hvor nemt det er at sætte op, afhænger af den medie center software du vælger at bruge.
Terratec Home Cinema som leveres med H5 og H7, har kun de nødvendige features (manuel/planlagt optag, afspil, EPG m.m.), men det er stabilt (i hver fald med H5) og simpelt.
Redigeret af michael9000 - 10-Juli-2011 kl. 21:14 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
har brugt den i 14 dage uden problemer
optager jo også HD og det er i fin kvalitet du skal bare huske og have de rigtig software decoder indstillet på din pc optager i TS format og bruger min Ac ryan som afspiller alt virker også de kanaler som sender undertekster for sig så kan i hvertfald anbefale en H7 Redigeret af xcardman - 10-Juli-2011 kl. 21:16 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeps, samme oplevelse her - min H5 har kørt over 1½ år uden problemer (ud over enkelte crash, når man tilføjer en optagelse til scheduleren, men det var kun på WinXP). THC kommer med eget codec til HD :) |
|
![]() |
|
![]() |
Er som sagt nybegynder til det, så jeg aner ikke hvilket software der er bedst? Til en begyndelse skal jeg kun bruge det til at se noget tv på computeren en gang i mellem, måske også optage.
Så det kan være H5 er et bedre bud?
|
|
![]() |
|
Phille ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Hvorfor køber du ikke en "netværks TV tuner Box" fra Silicon Dust ?....
også kaldet en HDhomerun Så har du ikke problemet med varme i maskinen, og du har 2 X DVB-C/T tunere til rådighed. den sættes nemt på dit netværk, og efter softwaren er installeret på din PC, ser windows medie center / medie Portal osv.......det som om du har installeret de 2 tunere lokalt i maskinen. har brugt denne box med Yousee i over 1 år nu, uden! probs..... (har Yousee fuld pakke) her er link, så kan du selv se mere info... http://www.silicondust.com/ PS!; det smarte ved denne box er også, at ALLE! maskiner på din netværk kan bruge denne tuunerbox, så kan du f.eks. se tv3 inde i stuen, og på et andet medie center se TV5 HD f.eks, UDEN! at en eneste af maskinerne fysisk har et tv kort installeret :-) og HEY!, du behøver faktisk ikke noget smart medie software installeret på din PC; der medfølger en simpel software så du nemt kan tilgå boxen, og se tv fra din bærbare pc, osv..... Redigeret af Phille - 11-Juli-2011 kl. 00:23 |
|
Mvh.
\\Phille ________________________________________________________ |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |