recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hedberg’s Hjemmebiograf *MED BILLEDER*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHedberg’s Hjemmebiograf *MED BILLEDER*

Besvar Besvar Side  123 24>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Emne: Hedberg’s Hjemmebiograf *MED BILLEDER*
    Sendt: 05-Januar-2008 kl. 08:43

Det hele startede med at jeg indvesterede i en PS3. Konsollen blev leveret med en HD film og efter jeg registrerede den på nettet kom der endnu en dumpende. På dem var der pludseligt nogle underlige lyd formater som min forstærker ikke forstod specielt meget af og så gik det ellers stærkt.

Det gamle anlæg var noget relavtivt billigt skrammel som jeg aldrig var specielt tilfreds med. Efter at have læst forums som dette, hifi4all og et par anmeldelser faldt valget på Onkyo'en som netop understøttede Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio og alle de andre.

Da det gamle anlæg var sådan et relativt billigt integreret noget med egne propriotære stik skulle der også et par nye højtalere til og efter at have diskuteret meget med kæresten faldt valget på Jamo's A70 og Graphic serie. Disse er primært valgt udfra designet og sålænge biografen er en del af stuen har hun trods alt lidt at sige :-) - Ikke dermed sagt jeg er utilfreds med dem for jeg syntes egentligt godt om dem.

Nu var de første par månedslønne brugt og billede/lyd var bedre end nogensinde. Det var en fornøjelse at "genopdage" mange af ens gamle DVD'er og dem dem i en bedre kvalitet end nogensinde. I mellemtiden var samlingen af HD titler stedet til omkring 25 stykker, men pga. en fjollet krig manglede flere stor titler i samlingen. Jeg havde fået Xbox HD-DVD drevet i julegave, men jeg var utilfreds med støjen fra maskinen, så jeg begyndte at kigge efter en stationær afspiller. Egentlig var det nok El-Gigantens tilbud på små 2000,- for entry level modellen der sparkede tanken igang, men da jeg nærlæste specs blev jeg enig med mig selv om, at jeg ikke kunne undvære de features de lidt større modeller har.

Det nuværende system ser derfor sådan her ud:

Lærred:   Stewart Screenwall 110"
Projektor:JVC DLA-HD1 1080p      

Reciever: Onkyo TX-NR905  
Blu-ray:  Sony Playstation 3 60GB
HD-DVD:   Toshiba HD-XE1, Microsoft Xbox360 HD-DVD
Diverse:  Microsoft Xbox med Xbox Media Player (XBMC)    
Medie:    TViX HD M6500A medie afspiller

Settop:   YouSee HD Digitalmodtager Samsung SMT-H3106

Højtalere:

Front:    Jamo A 707
Side:     Jamo A 707   
Center:   Jamo A 70CEN   
Sub:      Jamo A 70SUB   
Bag:      Jamo Graphic   
Kabler:   Fisk, nogle til ca. 40kr/m fra HFK.

Omgivelser:

TV Møbel: Voice Furniture Arctic    
Sofa:     BoConcept Nova   

Pensioneret: TV:       Viewpia 42" 720p 

Fremtidsplaner:

Jeg har længe syntes mit TV trængte til en udskiftning. Jeg har tidligere haft en 4:3 projektor og har savnet det det sidste års tid hvor dem gamle var sat væk. Fra starten havde jeg besluttet mig for at den skulle være en 1080p projektor for at få det fulde ud af HD. Igen var recordere.dk og hifi4all.dk samt et par af de fagfolk de fleste kender herinde fra til stor hjælp. Til sidst faldt valget på en model fra JVC som bliver rost for dens sort niveau og kontrast.

Lærred var straks værre for jeg var pænt naiv. Jeg havde ikke den fjerneste anelse om hvad den slags kostede (hvor dyr kan en plastik dug være? :-) ) Jeg troede at når jeg var parat til at bruge 5-6.000 kr var det alt rigeligt - jeg blev klogere :-)

Livet er fyldt med kompromier, men efter lidt information fra forum'et og en præsentation var jeg overbevist om at jeg havde fundet det rigtige lærred og før jul blev projektor og lærred bestilt.

Indkøbslisten:

Mørklægning af stue.                 I udbud.
Philips Pronto fjernbetjening       & ; ;nbs p;Købt, men ikke leveret endnu.

Selvfølgelig skulle jeg være besværlig og den model jeg helst ville have bliver selvf. kun solgt i USA - men forhåbenligt kan jeg se frem til, at det bliver leveret og konfigureret/kalibreret om en månedstid.

Drømme:

Når jeg tæller sammen så ligger der 6 fjernbetjeninger på bordet og det er formodenligt vokset med et par stykker om en måned. Når alt dette er overstået og banken forhåbenligt ikke har sat mig under administration :-) så vil jeg begynde at kigge rundt efter en af de større universal remotes der findes derude :-)

I forbindelse med installationen kommer der selvf. nogle billeder af hele setup'et.

Edit 04-02-2008 - Tilføjet YouSee HD Digitalmodtager

Edit 08-03-2008 - Tilføjet TViX HD M6500A.

Redigeret af hedberg - 25-Maj-2008 kl. 14:01
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
HanZi75 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-September-2007
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 15:03

Hej,

Det lyder som en super setup du har fået samlet.....

MEN.......... Vi vil se billeder... Og det skal være NU !!!!

Så bare få kameraet varmet op.

Hvor har du købt dit TV-møbel og til hvilken pris? Jeg har nemlig selv kigget på det samme.

Mvh Jan

Redigeret af HanZi75 - 05-Januar-2008 kl. 15:20
Setup:
Panasonic TH42-PZ70EA | Panasonic SA-XR59 EG-K | SVS SBS-01 | SVS PB10-NSD | Sony PS3 | Philips Stremium SLA5520 |
Min hjemmebio
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af HanZi75 HanZi75 skrev:

Det lyder som en super setup du har fået samlet.....

MEN.......... Vi vil se billeder... Og det skal være NU !!!!

Når man sammenligner med mange andres setup, så er det kun i start fasen. Det er helt utroligt hvor meget arbejde mange har lagt i det. Jeg har kun en del af udstyret og biograf stemningen er der slet ikke som man kan se hos andre der har dedikerede rum.

De skal nok blive postet :-)

Oprindeligt skrevet af HanZi75 HanZi75 skrev:

Hvor har du købt dit TV-møbel og til hvilken pris? Jeg har nemlig selv kigget på det samme.

Jeg er meget glad for møblet, men det er desværre pænt dyrt. Jeg har købt det hos Fabo møbler på Roskildevej til lige omkring 14.000.

Den model jeg har er delt i 4 (som på billedet, men i alle 4 dele er der skuffer i bunden og øverst er der rum der åbnes ved at trykke let på lågen. Derinde står så henholdsvis PS3, Xbox, Xbox360, HD-DVD og Vii - dejligt de er gemt af vejen.  Det eneste der er nødvendigt at have stående ovenpå er recieveren som er for stor til at være derinde.

Til top
neXgen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-September-2007
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 21:21

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Det eneste der er nødvendigt at have stående ovenpå er recieveren som er for stor til at være derinde.

På hvilken led kan den ikke være derinde? Jeg håber ikke det er dybden, da jeg har forelsket mig i et andet møbil i Arctic serien og har en Onkyo 875'er som vist er samme dybde som din?

/nexgen

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af neXgen neXgen skrev:

Det eneste der er nødvendigt at have stående ovenpå er recieveren som er for stor til at være derinde.

På hvilken led kan den ikke være derinde? Jeg håber ikke det er dybden, da jeg har forelsket mig i et andet møbil i Arctic serien og har en Onkyo 875'er som vist er samme dybde som din?

I højden. Recieven er 19,5cm høj og der er kun lige omkring 15-16cm fri inde bag lågen.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 23:05

Så ankom lærredet. Det ligger i en stor kasse usamlet og samler støv til Christian fra CSN Teknik kommer forbi og monterer.

Kors hvor er tiden dog lang når man kan sidde og se på ens nye legetøj

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 22:57

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Hehe.. Jeg har på fornemmelsen at Christian vil tage nogle når han har monteret lærred og projektor. Så skal du nok få billeder :-)

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 07:21

Hehe.. Jeg har på fornemmelsen at Christian vil tage nogle når han har monteret lærred og projektor. Så skal du nok få billeder :-)

Glæd dig til, at få lærred og projektor. Det bliver kanon fedt.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Glæd dig til, at få lærred og projektor. Det bliver kanon fedt.

Jeg har det egentligt i forvejen, men slet ikke i denne kvalitet eller størrelse.

Jeg startede med en brugt firma 4:3 projektor fra Toshiba (infocus OEM). Den var sådan set udemærket, men larmede og det var tydeligvis beregnet på kontorbrug.

Derefter skiftede jeg til en relativt billig men tilsvarende elendig Acer PD432. Lærredet var noget jeg havde fået brugt og praktisk talt gratis - eneste betingelse var at jeg fjernede det selv :-)

Acer projektoren ødelagde alt lyst til at have projektor og derfor det ligget lidt stille i et par år. Den egnede sig ikke til andet end at se tegnefilm på, så nu får den formodenligt lov til at nyde sit otium i børneværelset oppe i sommerhuset.

Redigeret af hedberg - 06-Februar-2008 kl. 11:06
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 02:43

Så kom dagen hvor mit TV ikke var godt nok til stuen og fremover kommer til at nyde sit otium oppe i soveværelset.

TV:       Viewpia 42" 720p

Som erstatning har CSN Teknik været fordi og montere et lærrede og en projektor. Projektoren er i en højglans hvid udgave (i modsætning til alle billeder af den på nettet). Jeg syntes umiddelbart den virker langt mindre i lokalet fordi den nu falder mere i med loftet fremfor hvis den havde været sort.

Projektor:JVC DLA-HD1 1080p

Lærred:   Stewart Screenwall 110"

Her til aften har jeg set Die Hard 4 og Ratatouille. Det er ganske enkent fantastisk at opleve et 1080p billede i sin egen sofa.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 03:31

Så er der bestilt en Philips Pronto TSU9600 til at erstatte de efterhånden 7 fjernbetjeninger der flyder på bordet.

For at få den til at virke med en PS3 er der også bestilt en Logic3 PS3 DVD Remote.

Til top

Besvar Besvar Side  123 24>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu