|
tilgå NAS via internet |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Januar-2012 kl. 20:37 |
Hej jeg ved ikke om ovenstående giver mening. Men jeg har et stort musik-bibliotek, som er en blanding af FLAC, MP3 og WMA filer. Dette bibliotek bruger SONOS bl.a. Men jeg kunne godt tænke mig, at have et "parallelt" musik-bibliotek, hvor hele samlingen lå som MP3 - for at kunne flytte det til mobile enheder. Men det fedeste ville være, hvis MP3 biblioteket hele tiden kunne ajourføre sig selv - så når jeg tilføjer musk til "det rigtige musikbibliotek", så konverteres det automatisk til MP3 og lægger sig som en kopi i MP3-biblioteket. Jeg har DBPowerAmp som jeg er glad for. Men jeg kunne ikke lige finde en måde at gøre dette på. Nogle forslag?! /Martin Redigeret af pianomartin - 26-Januar-2012 kl. 08:35 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du har en synology nas er det muligt at streame flac filer til mobile enheder via audiostation og ds audio app, der sker en on-the-fly konvertering, virker både lokalt og via internet.
Redigeret af rhsin - 15-Januar-2012 kl. 20:59 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
Det kunne godt være en mulighed! Vil det sige, at med en iPhone med 3G ville man kunne streame musik på løbeturen? Har du erfaring med om det nemt kommer til "at hakke"?
Mvh
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Ja, det virker fint, bare du har en 3g forbindelse, desuden har du mulighed for at udvide cachen i appen på enheden som giver mulighed for offline afspilning af musik som 1 gang tidligere har været afspillet ( sidstnævnte er dog ikke en feature jeg har har prøvet irl blot konstateret er til stede)
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
det er godt nok smart - 1000 tak.
Findes der en tilsvarende måde at afspille video på. Det skal vises på en iPad eller iPhone?
|
|
![]() |
|
youtube
![]() ellers hvis det er tv og optagelser fra det så eyetv (kræver 1 tændt computer derhjemme, med deling slået til)
Og her er båndbredden bestemt et issue.
ellers skal du ud i at selv konvertere videoen til lavopløselige videoer egnet til ipad/iphone også streame dem via eks ds file app (synology) eller købe app ezshare.
Men igen video stiller noget større krav til forbindelsen end lyd gør.
on-the-fly reencoding så kunne det ske via plex eller vlc eller andre.. men her stiller det krav til computeren derhjemme.. ikke noget jeg har rodet så meget med... prøvet lidt med plex på min synology NAS, men den vil ikke afspille mine film når de ligger i original .ts bdmv folderen hvilket de fleste af mine film gør.. mkv kan jeg godt få til at funge
edit kan dog se med det nye dsm 4 (styresystem) der er på vej til synology bliver der noget service af mpeg4 filer via photostation apps til mobile enheder, men ved endnu ikke i hvilket omfang det er brugbart endnu da jeg ikke har opdateret min endnu (pt er dsm 4 ude i en beta til synology) Redigeret af rhsin - 16-Januar-2012 kl. 12:35 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Nu har jeg fået installeret DS audio på min iPhone.
Det virker fint herhjemme - hvor jeg ikke rigtigt har noget at bruge det til, for her spiller jeg jo via SONOS. Men når jeg kobler på et eller andet andet WIFI-netværk virker det ikke. Hvad er der galt?! /Martin |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
Du skal huske at bruge din eksterne ip-adresse når du skal have fat via 3G og du skal have forwarded nogle porte (kan for mange routere klares direkte fra NAS'ens kontrolpanel).
/ask |
|
![]() |
|
Jacob - det lyder lidt russisk for mig.
Er der en trin-for-trin guide man kan følge, eller bør man holde lapperne væk. Jeg er ikke bange for at sidde og rode lidt med tingene - omvendt ville det være træls, hvis pludselig jeg havde gjort noget, så hverken internet eller nas virker længere. Det er er Synology 411j jeg har og routeren er Netopia 3347 |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
Jeg kender ikke din router, men svjh skal du forwarde port 5000 til din NAS for at få audiostation til at fungere.
Du skal logge ind på din router og finde det menupunkt der giver mulighed for at "forwarde" en port til en ip-adresse, her skal du så vælge port 5000 og den ip-adresse din NAS har (den bør have en fast ip). Derefter kan du gå ind på myip.dk for at se hvilken ip-adresse du har "ude i verden". Når du så skal forbinde til din NAS via DS audio skal du skrive den ip-adresse og så skulle det virke. Jeg kan ikke hjælpe dig særligt specifikt med opsætningen af din router, da jeg ikke kender dens interface. /ask EDIT: Der er ikke noget at være bange for, går det helt galt (hvilket det ikke gør) kan vi nok hjælpe dig ud af det igen.... Redigeret af jacobask - 25-Januar-2012 kl. 10:12 |
|
![]() |
|
Hej igen.
Så tog jeg mod til mig, og fandt "router-manualen" frem, som blot er en hurtig guide fra tdc erhverv (som leverer vores internet). Det eneste konkrete jeg kan finde (ud over det sædvanlige bavl med at routeren ikke kan tåle at komme i opvaskeren osv) er, at man kan redigere den trådløse opsætning vha : http://tts.tdc.dk/welcome.do Men det er kun den trådløse opsætning, der kan indstilles her. Så selve router-konfigurationerne ved jeg ikke rigtig hvordan jeg skal komme til. Men der står i brochuren fra TDC: "Du behøver ikke at have nogen manual til routeren. Alt, hvad du skal vide om fejlfinding, står i denne vejledning. Routeren er TDC's ejendom, og du må ikke selv foretage ændringer i konfigurationen. Detaljerede oplysninger om routerens opsætning og funktion, herunder mulige ændringer i konfiguration og pris, kan downloades fra tdc.dk. Det hører med til historien, at vores internetforbindelse er leveret af TDC erhverv, og betalt af konens arbejdsplads. Så jeg har sådan set bare giftet mig til adgang til denne internetforbindelse/router - og også derfor er jeg en smule ydmyg i forhold til bare at eksperimentere ubegrænset med en router/internetforbindelse som er ejet af TDC og betalt af Aalborg Portland! Routeren er, som nævnt, en netopia 3347. Kan man gøre noget, eller skal man købe en anden router, som man bedre selv kan ændre i?
Redigeret af pianomartin - 26-Januar-2012 kl. 08:48 |
|
![]() |
|
Hvis du ikke har login oplysninger til din router er der ikke meget du kan gøre...
Normalt er der adgang via et web-interface fra den ip der fungerer som din gateway (kan findes via en ipconfig fra en kommandopromt --> vælg kør, skriv cmd, skriv nu ipconfig i promten og læs hvilken ip din gateway har). Jeg har lige kigget lidt rundt på nettet, og det ser ud til at du måske kan få adgang til at rode med routerens opsætning. Når du har fundet dens ip (gateway som ovenfor, lad os sige 192.168.1.1), så åbner du en browser og skriver http://192.168.1.1 i adressefeltet, er du heldig får du nu adgang, og er du endnu mere heldig kan du logge ind med brugenavn:admin og intet password (det er som jeg kan se det standart indstillinger i noget af tdc's udstyr...). Håber det hjælper. /ask |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |