|
Lys til biograf |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-December-2012 kl. 09:48 |
Dette hører nok ikke til under denne tråd, men jeg kunne ikke finde et bedre sted.
Jeg er i gang med et hjemme bio projekt og er ude og kigge efter den rette belysning. I starten havde jeg ordret spots i loftet som kunne dæmpes, men jeg er blevet usikker på den løsning dels pga lyset men også pga prisen (det løb hurtigt over 10k). Det jeg nu kigger efter er lamper som skaber et indirekte lys. Jeg havde faktisk overvejet noget som kunne sidde på væggen og kaste lyset opad (se eksempel) Jeg har dog aldrig set sådan nogle lamper noget sted ... Hvad gør i andre med hensyn til lys i en biograf med projektor? Ja - jeg kan slukke det når en film starter ;)
|
|
Kasper Jensen
Guld medlem Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er igang med min hjemmebio i kælderen. Der sætter jeg spots i de kasser, som jeg har bygget rundt om varmerørerne til radiatorerne ovenpå. Det er 10 spots rundt langs væggen. Spotkasser + spot koster vel omkring 300,-.
|
|
Kasper Jensen
Funktioner
Tak(0)
|
pr. stk naturligvis. Har sat lysdæmper på også.
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg skal give 875 per spot monteret, og så mener jeg lidt at spot er tiltænkt som en direkte belysning, hvor jeg mangler noget indirekte. Jeg tænkte endda på 2 lava lamper - men hallo, jeg er ikke 15 år mere :)
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er godt nok også en dyr spotpris du har fået! Jeg har netop bestilt 13 spots som kan monteres direkte i isolering til 130'ish pr. stk. Dertil kommer kabel.
Jeg prøver at blande direkte og indirekte lys og sætte det på forskellige grupper så det kan styres individuelt. På den måde kan du både have "brugbart" lys og samtidigt kunne have hyggebelysning. Følger dog lige med i tråden, da jeg heller ikke har bestenmt mig for hvilke lamper jeg vil have endnu. :)
|
|
Kasper Jensen
Funktioner
Tak(0)
|
Min tanke med spotlyset langs væggen er, at det vil give et brugbart lys ved fuld knald, men når biografen skal bruges kan det dæmpes til hyggebelysning.
Tiden vil dog vise om jeg skal have noget ekstra belysning i loftet.
Har lavet en afbryder til spots (med dæmper) og én til resten. Rammer aldrig 875,-.
Mener jeg giver 125 for spotkasser + spot. Rammer
|
|
Precious
Funktioner
Tak(0)
|
God damn - billige spots.
Mit er et nybyggeri - så der er en masse regler der skal overholdes. Lampen alene koster 215 kroner: Derudover skal de i en "kasse" så de ikke kan futte hytten af, mener ikke forsikring dækker hvis man sætter dem direkte i rockwool. Der skulle dog være ENORM stor forskel på pærerne, hvor de billige udgaver faktisk udkaster et lidt tamt blåt lys. Kassen koster nok en 300-400 kr, og så skal de have noget for at sætte det op. Men det er alligevel interessant at høre hvad folk har af ideer til hygge belysning :)
Redigeret af Precious - 05-December-2012 kl. 11:01 |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Eksempel på spots direkte i isolering:
Redigeret af Jonas_h - 05-December-2012 kl. 11:04 |
|
Kasper Jensen
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har så heller ikke valgt LED. Kommer senere, av. :)
|
|
Kasper Jensen
Funktioner
Tak(0)
|
Kasper Jensen
Funktioner
Tak(0)
|
Og så kan du benytte dette spot:
|
|
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg ved godt at glødepærer er ved at være fortid. Men for satan også - LED lys i en bio er sku synd. sterilt og kold belysning høre ikke hjemme i en bio. jeg valgte selv glødepærer og købte en ordentlig røvfuld pærer
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |