recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - store pc problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

store pc problemer

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: store pc problemer
    Sendt: 04-Februar-2013 kl. 22:46
Hejsa herinde.

Min PC driller bare som en sindsyg.

Her er problemet.

Har købt en ny ssd disk og installeret windows, det kørte fint i en uge ca. Formoder mig PSU røg sig en tur, da den stort set ikke ville starte, så jeg anskaffede mig en ny, kvalitets psu.

Nu har jeg så et større problem. Efter installation af windows vil computeren reboote, den når lige at åbne skivebordet, hvorefter den bare genstarter af sig selv. Nu genstarter den så hele tiden, uden der overhovedet kommer et windows logo, ser kun logoet fra bundkortet i opstart og den kommer så hele tiden igen og igen.

Har så anskaffet mit et nyt bundkort, samme problem igen.

Har så lånt nogle nye ram blokke for at teste, samme problem igen.

uanset om jeg har en SSD disk i eller en alm sata disk gør den det samme fra frisk installation. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre nu. Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig

Bundkort er et asrock z77 micro atx, cpu er i5 2500k, og det er windows 7 utimate 64 bit

Jeg er bare total lost og har nu forgæves forsøgt i 5 dage nu, jeg ved ikke hvad jeg mere kan, andet end at købe en ny cpu os.

please hjælp en i nød
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 23:23
Er din køler monteret korrekt? Har du alt for meget kølepasta på? 

Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 07:04
efter udskiftning af bundkort er problemet det samme, men synes den sidder som den skal. og jeg har smurt ca 2 streger på af 2 cm kølepasta på. den står os til 35 grader i bios.

Er godt nok træt af det må man sige.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 13:53
Kan du starte i fejlsikker tilstand - Hvis ja, så er det et DRIVER/Software problem.
Kan du evt. boote op i et andet OS? (fra USB disk, CD eller andet).
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 15:04
Kan slet ikke vælge at starte op i fejlsikret. Kan på ingen måde starte windows op. Så langt når den slet ikke dsværre.

Har ikke prøvet med et andet OS. Synes snart jeg har været alle muligheder igennem. Begynder at tro at jeg er tvunget til at skifte cpu os.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 15:41
ok, fjern din boot disk og fortæl hvad der sker, når du starter op uden den. Hvis den beder om OS disk (eller ikke kan starte fordi den ikke kan finde et OS boot), så tvivler jeg på din computer fejler noget. Derimod skal du koncentrere dig om diskene og kablerne til dem. Det var derfor jeg foreslog et andet OS med start fra USB disk/CD eller andet end harddisk.
Tjek også HDD kablerne, uanset om det er til SSD eller alm. sata disk. Tjek at de sidder i rigtig sata porte.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 15:42
PS. Clear lige bios på dit bundkort som det aller første. Så er du ved et udgangspunkt vi kan forholde os til.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

jeg har smurt ca 2 streger på af 2 cm kølepasta på. den står os til 35 grader i

Det lyder umiddelbart som alt for meget kølepasta. Når du har kommet en dråbe eller to på skal det fordeles ud ved at skrabe med et barberblad eller lignende.
Hvordan kan du iøvrigt nå at se at temperaturen er 35 grader når den rebooter med det samme?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 16:45
Temperaturen ser han vel i bios. Problemet med den er, at det er minimalt hvad CPUén laver på det tidspunkt, så hvis det er kølepastaen, så vil han næppe opleve det der.
Jeg er ikke bleg for at det kan være kølepastaen. Men normalt skal der voldsomt meget på, for at ligesom give den slags problemer, specielt på en Intel CPU og endnu mere på en Kér. Jeg vil sågar gå så vidt som til at sige, at selv uden kølepasta, burde den nå meget længere end den gør.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 17:25
Jeg har en maskine her med det samme bundkort, men med en Ivy Bridge CPU. Den ligger på 26/27 grader i Bios.

Jeg er ret sikker på at det er kølepastaen, i5 CPU'erne skal have en tynd stribe på ca. 1mm ned igennem midten da det er her på midten varmen er - kommer man 2 stirber på i siderne får man let lavet en luftlomme hvor al den varme luft så kan stå.

Se side 5/6 og frem for en guide til hvordan det bedst gøres:

Lad være med at skrabe det ud, men lad køleren selv fordele det.

Redigeret af Kasper_J - 05-Februar-2013 kl. 17:27
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 17:26
Som beskrevet så gør computeren det samme med det gamle og det nye bundkort. Har testet med 4 gamle sata kabler og 2 nye, med clips så de ikke kan falde ud. Problemet er det samme. Tror nu heller ikke selv det er kølepastaen. Da den jo opfører sig på samme måde, som det gamle bundkort.

Jeg har bidt i det sure æble og bestilt en ny cpu. Men indtil da er jeg stadig åben for forslag. Kan sige jeg os har prøvet med en færdig installation på en sata disk fra lenovo. Gør nøjagtig det samme. Derfor begynder jeg at tro den cpu har været udsat for noget. Har stadig garanti på den et par måneder endnu. Så håber at det er cpu den er gal med så kan jeg få refunderet den gamle
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 17:27
Vil godt give det er extra forsøg med kølepasta. Men er næsten 99% sikker på det ikke er det.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu