|
zappitit på dune hd...arghhh. hjælp! |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-November-2013 kl. 07:32 |
hej. Jeg har købt en Dune HD base, hvor jeg streamer pt dvd film fra min nas server.
Jeg har installeret zappiti på min bærbar, samt skin på en usb nøgle, og loaded det op i Dunen. Zappiti køre fint på pcen. Den henter covers og lign , når jeg beder den om at scrape. Mit problem er at jeg ikke kan få det over på dunen. Jeg har brugt denne her som guideline http://www.proconsult.dk/public/dokumenter/dune/guide_zappiti_for_dune.pdf Men når jeg skal fortælle zappiti pcen ,hvor det skal exporteres han , gåt det galt. Jeg ved simpelhen ikke hvor det skal eksporteres hen. Jeg har monteret et sd kort i afspilleren. afspilleren kan sagtens afspille fillerne fra nasen. Jeg skal "bare" have cover art med over på afspilleren. Har læst flere steder at det er røve nemt :-( Jeg er total lost - please hjælp |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med Yadis skal der blot eksporteres direkte til roden af en USB-stick, så vil ikonet fremkomme på forsiden i stedet for USB-disk ikonet. Herfra starter Yadis så direkte. Det burde være samme procedure for Zappiti. Hvis du vil køre det direkte fra dit kort, så skal du ikke zippe filen.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
jeg er ikke nogen ekspert. Så hvis du kan foreklare mig hvad jeg skal gøre, ville jeg blive mere end glad. hvor skal jeg pladsere usb stick. Skal jeg ikke bruge sd kort i afspilleren etc. tag udgangspunkt i at jeg er 5 år :-) |
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Når den spørger dig om hvor du vil eksportere det hen, vælger du bare dit USB stik. Du kan se proceduren er vellykket ved at USB stickens ikon skifter :-) Det er bare det han siger.
Husk at dit USB Stick skal være tomt inden du begynder. Redigeret af Therien - 06-November-2013 kl. 09:21 |
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
jeg skal ikke bruge den fremgangsmåde som jeg har linket til. Er det ligegyldigt om jeg bruger usb eller sd kort. det står jo at det skal være monteret i hele tiden.
|
|
![]() |
|
skal lige sige - jeg ripper fra en nas. der er ingen harddisk i dunen.
|
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Pas
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
okay - skal jeg lade sd kort være i dune. tage usb sticken . montere i computeren. Fortælle zappiti på pcen at export skal ske til usb. Når overførslen er sket, tager jeg usb sticken og stopper i dunen. Og klikker på filen?
kan se på netværket at dunen er der. men jeg kan ikke se memory kortet der er monteret. Men jeg kan godt se usb sticken der er monteret i dunen. Skal det være sådan? |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Hej Peter
Ved Yadis, som nok også fungerer på samme måde, som Zappiti. Jeg gør det, at jeg eksportere coverart databasen over på NAS'en og opretter derfra en genvej på Dune'en, som tilgår Yadis programmet. Så undgår du at skulle ligge en lokal kopi over på dit SD kort. Så vidt jeg er orienteret så benytter dune'en SD kortet, som ram så den har Coverart's databasen deri, når man benytter sig af den.
Redigeret af Kenzo85 - 06-November-2013 kl. 11:11 |
|
![]() |
|
ligger du det sammen med filmene. Eller opretter du en ny mappe?
kan cover art godt følge med , når det foregår på nasen? syntes at min nuværende nas er mega langsom ( netgear nas duo ) fordel med den måde du gør det på, er så at man ikke skal manuelt flytte usb sticken hver gang? men usb udgaven er hurtigere, når man scroller filmenene med cover art? |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg har ikke selv prøvet at have et SD-kort i, men jeg plejer at eksportere direkte til USB-stick'en via netværket over i Dune'en. Jeg bruger dog Yadis, men pricippet burde være det samme. I Yadis kan man kun eksportere til en mappe på et drev og ikke til en sti, så jeg er nødt til at oprette USB-stick'en som et netværksdrev på min PC, som jeg så bare eksporterer til roden af. Redigeret af Torben Rasmussen - 06-November-2013 kl. 11:18 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
det vil sige at jeg skal sætte usb stick i dune. Sætte zappiti på pcen til at exportere til dune -> usb ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |