recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtalere til Sonos Connect
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtalere til Sonos Connect

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktive højtalere til Sonos Connect
    Sendt: 09-November-2013 kl. 17:30
Hejsa

Jeg har et par Sonos Play5 sat op som stereo enhed i min stue. Jeg er glad for funktionaliteten og lyden, men i forbindelse med en flytning (større stue) overvejer jeg at anskaffe noget andet til den nye stue og bruge de to Play5 seperat andre steder i huset.

Det skal være Sonos og funktionalitet er i højsædet.
Jeg er ikke specielt imponeret af lyden i Connect AMP og hælder lige nu mod en Connect sammen med sæt aktive højtalere, men jeg kunne godt bruge lidt input til hvilke muligheder der er her....
Lige nu går overvejelserne på

brugte Beolab 4000
brugte Beolab 6000
brugte Beolab 8000
Audioengine A5
Yamaha HS8

Det forekommer mig bare at mulighederne tilsyneladene er Rey begrænsede. Overser jeg noget ?

På forhånd tak



Redigeret af Bric - 09-November-2013 kl. 21:56
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 17:37
Hvad med en Connect + effektforstærker og et par almindelige højttalere? Det fylder selvfølgelig lidt mere, men giver flere valgmuligheder mht. højttalervalg.

Redigeret af SoundWave - 09-November-2013 kl. 17:37
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 17:55
Der findes utallige aktive højttalere. Bare ikke i HIFI forretningerne. De findes forretninger der har musikinstrumenter og studie udstyr. Hvis du går efter studie monitorere så pas på med at alle ikke passer til det relativt lave signal niveau fra almindeligt forbruger HIFI.
 
 
 
Ellers er der f.eks også AVIs aktive højttalere
 
 
Tyske ADAM der ellers laver Studiehøjttalere har også en HIFI linje.
 
 




Redigeret af dpny - 09-November-2013 kl. 17:59
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 21:30
@soundwave, det er inde i overvejelserne, men er lidt hooked på ideen om aktive højtalere, og vil gerne afsøge mulighederne her først.

@dpny , tak for info :D
Nu er jeg så gammel, at jeg kan huske slut firserne/start halvfemserne da et par studie monitorer var det eneste salig gørende i et hi-fi anlæg. Ofte var det okayish,men der var jo en grund til at trenden ikke holdt. Monitorer er ofte lavet til et "præcist" lydbillede ikke nødvendigvis det samme som behageligt, og de er ofte optimeret til lytning tæt på i et "sweet spot". Jeg leder efter noget til en stor stue, mange forskellige positioner og hvor der kommer til at køre en del (primært) radio og baggrunds musik. Har du et bud på nogle aktive højtalere/monitorer der vil passe godt til det behov ?

Som et sidespor - jeg er ret glad for mine to Play5 som stereo enhed. Fravalgte Connect AMP og et par Dali Sensor 1 til fordel for dem i sin tid, var idag nede og lytte på et par nye beolab 4000 og jeg er ikke sikker på, at de lød bedre end det jeg har.....
Er jeg bare døv eller sær ? Og hvis nej,hvor højt skal jeg op i pris for at få noget der er bedre end et yderligere sæt Play 5 ?




Redigeret af Bric - 09-November-2013 kl. 21:35
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 21:59
Jeg synes bestemt at connecten lyder bedst hvis man bypasser volume regulering , og køre med fast 100% og i stedet regulere på sin forstærker som normalt. Så hvis du går bare lidt op i lyd, som det virker til, siden du har afskrevet sonos AMP. Ville jeg klart gå efter et traditionelt forstærker / højtaler Setup.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Bric Bric skrev:

@soundwave, det er inde i overvejelserne, men er lidt hooked på ideen om aktive højtalere, og vil gerne afsøge mulighederne her først.

@dpny , tak for info :D
Nu er jeg så gammel, at jeg kan huske slut firserne/start halvfemserne da et par studie monitorer var det eneste salig gørende i et hi-fi anlæg. Ofte var det okayish,men der var jo en grund til at trenden ikke holdt. Monitorer er ofte lavet til et "præcist" lydbillede ikke nødvendigvis det samme som behageligt, og de er ofte optimeret til lytning tæt på i et "sweet spot". Jeg leder efter noget til en stor stue, mange forskellige positioner og hvor der kommer til at køre en del (primært) radio og baggrunds musik. Har du et bud på nogle aktive højtalere/monitorer der vil passe godt til det behov ?

Som et sidespor - jeg er ret glad for mine to Play5 som stereo enhed. Fravalgte Connect AMP og et par Dali Sensor 1 til fordel for dem i sin tid, var idag nede og lytte på et par nye beolab 4000 og jeg er ikke sikker på, at de lød bedre end det jeg har.....
Er jeg bare døv eller sær ? Og hvis nej,hvor højt skal jeg op i pris for at få noget der er bedre end et yderligere sæt Play 5 ?

 
jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige. Der findes også utallige almindelige "HIFI" højttalere der ikke er værd at lytte til. Det får åbenbart ikke folk til at afskrive dém. Generelt opfatter jeg det lidt som en myte at monitor højttalere ikke egner sig til HIFI. De er, efter hvad jeg har hørt, mindst lige så forskellige som dem man kan få i HIFI forretningerne. Det eneste er at de stort set ikke findes i gulvmodeller og at de få der findes koster der blå ned fra himlen. Hovedpinen er som det allerede er nævnt, at de generelt ikke kommer med en fjernbetjening og derfor ofte er upraktiske.
Jeg vil egentlig bare anbefale dig selv at tage i den nærmeste musikforretning og lytte selv inden du afskriver dem på baggrund af hvordan det engang var eller på baggrund af noget du har læst på nettet.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 06:18
Hvis du vil have studie monitor lyd kommer du ikke uden om Genelec.
 
 
eller Behringer
 
 
Min erfaring siger at Genelec er meget afslørende.
 
Behringer er mere musikalske.(dem bruger vi hvor jeg arbejder)
 
 
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 09:59
@Silverline - volume control skal foregå fra Sonos App og jeg vil ikke have en forstærker der skal skrues på og/eller tændes slukkes for. Det er helt givet og jeg er villig til at gå en del kompromis med lyd for at opnå det.

@dpny - igen tak for input ;) Jeg afskriver bestemt ikke studio monitorer, jeg fisker bare efter om der, ud af den store mængde, er  nogen du kan anbefale til mit behov ? 

@Mufti - tak for input :)

Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 11:00
jeg har haft combo med sonos conect og BO 8000 og der fungerede ok , der var en flot og praktisk løsning... hvad der angå lyd kvalitet den kan disuteres da bo 8000 har sine begransninger after min mining ...


Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Tobias_P Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobias_P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 11:05
Jeg kan godt forstå du ønsker en løsning med Sonos + aktive højtalere. Der er stort udvalg af aktive højtalere i god kvalitet, problemmet er måske nærmere at finde et sted at lytte til dem. 

Kig f.eks. på AVI ADM, de kan også findes til lytning i Danmark. 


Redigeret af Tobias_P - 10-November-2013 kl. 11:05
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

jeg har haft combo med sonos conect og BO 8000 og der fungerede ok , der var en flot og praktisk løsning... hvad der angå lyd kvalitet den kan disuteres da bo 8000 har sine begransninger after min mining ...



@Sani - det er også den løsning, der æstetisk tiltaler mig mest. Har kun prøvehørt et par nye 4000 - som jeg skriver, de var fine, men jeg er ikke sikker på at de var bedre end mine to Play 5. Har du hørt 4000 eller 6000 så du kan sammenligne dem med 8000 ? 




Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 11:51
Bric

Jeg kender en der har Focal 6 BE og har haft ADAM A7X. Begge er i mine øre fine højttalere der uden videre kan bruges til HIFI. Jeg ved dog ikke om de er egnede til Sonos da jeg ikke ved om de har input følsomhed nok. Der må du evt. kigge i manualen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu