|
Tablets til børn |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Muele
Guld medlem Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Januar-2014 kl. 09:17 |
Hej
Så blev det min tur til at søge råd om køb af tablet. Tre børn på 6, 7 og 9 vil bruge deres lommepenge på hver sin tablet. De har op til 1200 kr at gøre med. Dette er en ret hård begrænsning, og de måtte gerne koste lidt mindre, så ikke hele formuen ryger på det ene indkøb. De er fortrolige med Android 4.3/4.4. Jeg har set mig varm på denne her: http://cdon.dk/hjemme-elektronik/trekstor/trekstor-surftab-xiron-7-hd-8gb-p25780911 Politiken har givet den 6 stjerner, men den er ikke sådan lige at skaffe. Så hvad er alternativerne? Jeg har set at Fona sælger Nexus 7/2012 til 1500, men så skal forældrene supplere lige lidt vel meget op. |
|
Muele
Funktioner
Tak(0)
|
Supplement: de er vant til at bruge min Nexus 7/2012 som kører fremragende og min kærestes Acer Iconia B1 som efterhånden hoster noget i det (Hun vil nok også købe den samme nye tablet som børnene). 512 mb Ram er ikke nok. Plus at B1'eren har en del af hukommelsen som et indbygget SD-kort med det "bøvl" det nu giver med at flytte apps og data derud.
|
|
Jakabov
Guld medlem Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Funktioner
Tak(0)
|
Asus Memo Pad HD 7 kunne også være en mulighed, den er på mange punkter mindst lige så god som Nexus 7 2012. Koster pt. de 1200 kr men er flere gange set på bud til omkring 1000 kr.
Læs mere her;
|
|
Muele
Funktioner
Tak(0)
|
Det virker som et godt bud. Måske bedre end mit eget.
Den har dobbelt op på flash, tilsyneladende på bekostning af byggekvalitet. Ved du om det er "ægte" 16 gb flash eller om det er et indbygget sd-kort? Og så er det jo fint at den fås i forskellige farver. |
|
Jakabov
Guld medlem Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja den er ikke helt ringe. De 16GB er indbygget men der kan udvides med MicroSD-kort (mener det er max 32GB oveni).
Redigeret af Jakabov - 07-Januar-2014 kl. 10:16 |
|
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1021 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har den nævnte - og dine oplysninger er korrekte (de 16 GB er indbygget, hvoraf ca. 11-12 GB er tilgængelige. Det er en meget velfungerende tablet rent ydelsesmæssigt, kamera, lyd og skærm er også gode ifht. hvad man ellers får i den prisklasse (jeg gav 999 kr. i Expert). Man kan ikke tilslutte ekstern USB uden ekstern strømforsyning og ekstra apps, der åbner for USB Host. Lidt en svaghed, hvis man gerne vil tilslutte ekstern HDD, 3G-stick, tastatur, joystick el lign. Der er heller ikke HDMI i. Derudover har den ikke de store svagheder. Jeg synes dog personligt, at den er lidt for lille (ifht min iPad 2) til at surfe, maile og se film på, mens den er lidt for stor til at have med i bussen i inderlommen. vh Lars
|
|
Muele
Funktioner
Tak(0)
|
USB host og HDMI er ligegyldigt i den her sammenhæng.
Den koster 1200,- for tiden. Expert har den med 8 gb til 1000,- Det er fristende. 200 kr er alligevel mange penge for de børn. Dem kunne de fint bruge på andet legetøj eller spil. For lige at tærske langhalm: når du går ind i apps, er al hukkomelsen samlet i én klump, eller kan man f.eks overføre apps til en sekundær del af flash-rammen? |
|
Muele
Funktioner
Tak(0)
|
Ups. Expert har slet ikke nogen af dem på lager, og jeg finder ikke 8 gb udgaven andre steder.
|
|
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1021 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke helt sikker på, hvad du mener (har ikke tabletten lige ved hånden), men når jeg tjekker hukommelsen i Indstillinger er den indbyggede hukommelse samlet i en del og Micro-SD kortet i en anden. Ved ikke om man kan partitionere den indbyggede hukommelse. Mener godt man køre apps fra SD-kortet, men kan tjekke det i aften, hvis det er det, du mener? |
|
Muele
Funktioner
Tak(0)
|
Det jeg mener er at en tablet som Iconia B1 står til at have 8 gb plus SD-slot.
Men i virkeligheden sidder der også et SD-kort inde i tabletten, som udgør en del af de 8 gb, så man (jeg) skal have besværet med at flytte på apps. Når du ikke har lagt mærke til det, så er det nok ikke sådan i Memo. Jeg er stemt for Memo, som det er nu. Især, hvis den ryger ned i 999,- igen inden for en uge eller to. Ifølge edbpriser.dk dykker den derned jævnligt. Er der andre bud? |
|
Gooferen
Guld medlem Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg står selv i samme situation, hvor jeg skal købe nogle tablets til ungerne. Som det ser ud lige nu, vil jeg også vælge Asus Nemo Pad HD 7, især på grund af dens batterilevetid. Men er da interesseret i at hører om alternative muligheder, for mig er batterilevetiden en væsentlig faktor, da den skal kunne underholde børnene på længere ture, uden adgang til strømkilde.
|
|
Gooferen
Guld medlem Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du skal købe fire tablets på en gang, kan du sikkert forhandle dig frem til en god pris.
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |