recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen 4K på Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen 4K på Netflix

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen 4K på Netflix
    Sendt: 09-November-2014 kl. 22:07
Jeg har lige købt et helt nyt Sony 49X8505 UHD TV, men når jeg går ind på Netflix appen, så kommer der ikke den række frem med Ultra HD 4K indhold.
Jeg har en 60 Mbit forbindelse tilsluttet med kabel, så hastigheden mangler ikke.
Ved nogen hvordan jeg finder 4K indholdet frem?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 22:26
det kræver først pg fremmest at din teleudbyder understøtter 4K - ellers er det rent no go.
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 22:57
Har du abonnementet til 109 kr.?

Hvis ja, så prøv at logge ud af alle enheder inde på netflix.dk

Det virker fint på mit x8505b...
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 23:52
Som anoz siger, skal du have det dyre abonnement til 4 samtidige streams. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 06:09
Det kommer an på hvornår man tilmeldte sig. Hvis man gjorde det før sommeren 2014 (Netflix har ikke været helt klare om skæringstidspunktet) så skulle man også have 4K i sin pris på 79 kr/md. Det har jeg selv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 06:10
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det kræver først pg fremmest at din teleudbyder understøtter 4K - ellers er det rent no go.

Teleudbyderen skal ikke understøtte noget længere. Netflix kører stadig Open Connect CDN-netværket, men det er ikke længere et krav at ens internetudbyder er med før man kan få "Super HD" (de er også stoppet med at bruge den betegnelse) og 4K.
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 06:56
Jeg tilmeldte mig Netflix før sommeren 2014, så jeg betaler 79 kroner.
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 07:35
Men måske skal man have haft UHD tv'et før sommeren2014 for at slippe for opgraderingen til stort abonnement?
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 08:25
Nej, tidspunkt for køb af tv'et skulle ikke have noget at sige.

Men prøv at find f.eks. House of Cards sæson 2 og se om der ikke står "Ultra HD 4K" som opløsning. Når du afspiller den, kan du også trykke på Info-knappen på fjernbetjeningen for at se hvilken opløsning du modtager streamet i.
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Nej, tidspunkt for køb af tv'et skulle ikke have noget at sige.

Men prøv at find f.eks. House of Cards sæson 2 og se om der ikke står "Ultra HD 4K" som opløsning. Når du afspiller den, kan du også trykke på Info-knappen på fjernbetjeningen for at se hvilken opløsning du modtager streamet i.

Jeg har forsøgt mig med House of Cards, Breaking Bad samt nogle stemningsvideoer der burde være i 4K. De står alle med ikonet "HD" på mit netflix på tv'et.
Og så vidt jeg kan læse mig frem til på Netflix's hjemmeside skulle ikonet hedde "Ultra HD 4K"
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 08:31
Ja, så er der noget galt.

To forslag: Tjek om tv'et er fuldt opdateret gennem opdateringspunktet i menuen og eventuelt Sony's supportside. Kontakt Netflix og hør om du rent faktisk har adgang til Ultra HD 4K. Det skulle du gerne have ifølge deres egen udmelding.
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 10:07
Jeg prøver at ringe til Netflix support kl. 12 når de åbner. Så må vi se hvad de siger.
Jeg håber ikke jeg skal betale 109 kroner om måneden. Det er der simpelthen ikke nok 4K indhold til endnu.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu