|
Opgradering fra B&O |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||||
Yoda76 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-November-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 79 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-December-2014 kl. 16:26 |
|||
Hej
Mit setup: Beomaster 9300. 2 stk beovox 100 cx og en Cona subwoofer. Højtalerne er lagt i et væghængt møbel. Subben står på gulvet og anlægget står på det væghængte møbel. Jeg er begyndt at streame musik fra spotify og oplever en nedgang i musikstyrken i forhold til cd eller radio. Jeg er ved at lave et par stoflåger til højtalerne, så de vil være gemt væk. Jeg vil gerne skifte de gamle beovox højtalere ud med nye aktive modeller i forhåbning om bedre lyd og mere power. De nye højtalere skal kunne ligge det samme sted som de gamle. Max. 19 cm * 40 cm. Jeg har kig på følgende modeller: http://www.lydogbillede.dk/test/paradigm-milleniaone-ct/ http://www.lydogbillede.dk/test/q-acoustics-bt3/ + en subwoofer http://www.lydogbillede.dk/test/elac-am-180/ Jeg har talt med en sælger som ikke mente der vil ske en mærkbar forbedring af lyden. Er det sandt? Som et sidste spørgsmål er, at min tanke er at lave en ny stoflåg til rummet i midten af møblet og evt. sætte en lille subwoofer som sender lyden lige ud af lågen. Er det en god ide? Min kone er sjovt nok vild med ideen:) Ville anlægget blive opgraderet hvis jeg købte en god aktiv subwoofer og solgte conaen? og derefter benyttede forstærkeren i den nye kraftige sub? Mht. til anlægget vil jeg beholde det da det stadig er smukt:) |
||||
![]() |
||||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg fik et mærkbart løft i lyden, ved at skifte mine CX100 ud med et sæt renoverede Beovox S45-2. Jeg skal gerne være den nye ejer af dine CX100 til mit køkken.
Hvis du streamer ved at sætte et minijack i din mobil og til anlæg, vil du helt naturlig opleve en nivaunedgang. Din mobil kan ikke levere samme linienivau som f.eks. en CDafspiller. |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|||
Fordi den enhed du streamer igennem ikke har samme styrke på linjesignalet som de andre enheder har.
Ja. Start med at placere højttalerne, så diskanten er i ørehøjde. Det giver en verden til forskel.
Nej, hele møblet vil runge med.
Jo, men er det vitterligt brugbart? Du er villig til at skyde 10.000 efter et sæt aktive højttalere, som du kun vil udnytte 50%. Du får ikke løst dit problem med forskellige lydstyrker, du får ikke flyttet højttalerne ud til en ordentlig position. JEg kunne blive ved. Vil du ordentlig lyd, så få højttalerne ud af reolen og op i højden. Tag ud og lyt på et sæt små brugte gulvhøjttalere og en god forstærker, med indbygget streaming funktion. Gem så forstærkeren væk i reolen og lad din B&O bilve stående på toppen (den er vitterlig pæn!). Køb evt en Lintronic løsning, så du kan bruge din B&O fjernbetjening til det nye anlæg. Nå ja, det kan nok endda gøres billigere end 10.000 kroner. Klaus |
||||
![]() |
||||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|||
Kan Beocenter 9300 ikke tage aktive højttalere? Du kan få et sæt Beolab3 brugt for 10000.
|
||||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||||
![]() |
||||
Yoda76 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-November-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 79 |
|||
Hej alle
Som Altid en fornøjelse, at I vil øse ud af jeres viden. Takker. I er kommet med mange gode svar og perspektiver. Jeg ryger i tænkeboks og må nok aflyse en indskiftning af en moderne aktiv højtaler. Måske beolaben eller også beholder jeg de i øvrigt velspillende højtalere også kan konen få sit nye spisebord Venlig hilsen og tak ![]() |
||||
![]() |
||||
|||
Lige en sidste aften tanke. Er beolab 3 en god højtaler og en opgradering af mit nuværende anlæg og hvad med subben?
|
||||
![]() |
||||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|||
Ja, de vil spille temmelig meget bedre end dine CX100. Du kan ikke bruge Sub'en sammen med dem. De skal parres med eks. Beolab 11 hvis du vil have en aktiv sub på. Ellers kan man nok finde en brugt Beolab 2 til gode penge også - så skal du bare høre løjer.
Er du til mere elegante højttalere, så kunne Beolab 4000 også gå an. De fås helt ned til 5000 kr. for et sæt brugt, hvor du så med fordel kunne supplere med en Beolab 11 eller Beolab 2. |
||||
|
||||
![]() |
||||
|||
Hej Torben
God ide. Min udfordring er blot pladsen over møblet hvor i højtalerne ligger i. Der er ca. 42 cm op til overskabene så pladsen er lidt begrænset. Umiddelbart tror jeg beolab 4000 er lige store nok, hvilket er rigtig ærgerligt da de bare er super flotte. derfor hælder jeg til enten beolab 3 eller måske 4 suppleret med en subwoofer. Vh. Anders
|
||||
![]() |
||||
|||
Hej
Hvad med en beolab 3500 + en subwoofer. Som I har hentydet vil lyden forbedres kraftig hvis højtalerne hæves lidt. Jeg har prøvet med mine cx 100'er og det var en markant forbedring. VH. Anders
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|||
Så lyder Elac'erne du har henvist til i mine øren meget bedre........ Klaus |
||||
![]() |
||||
|||
3500'eren ville jeg dælme også holde nallerne fra. Den er gammel og har nogle ret tarvelige enheder, som nok ikke engang kan måle sig med dit nuværende setup.
Beolab 4 vil jeg også holde mig fra. De er måske OK til PC-højttalere, men ikke i et stue-setup. BL3 eller ingenting. Du kan godt undvære sub'en med BL3 i første omgang, så prisen ikke er så overvældende. Men da de spiller vha. push-pull så skal du nok ikke putte dem ind i skabet - stil dem ovenpå på de hersens gummi-ringe man kan få til dem. |
||||
|
||||
![]() |
||||
|||
Takker.
Hvad med en brugt beolab 8000? Har målt op og de kan sidde på væggen ved siden af møblet. Er det en opgradering også kan jeg muligvis undvære subwoofer Vh. Anders |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |