recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SUB spiller ik...?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SUB spiller ik...?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SUB spiller ik...?
    Sendt: 27-December-2014 kl. 13:12
Jeg kan ik få min aktive argon sub til at virke... Jeg har et onkyo txsr 608... Hvordan kan jeg teste om det er anlæg, sub... Burde den ik spille med alle lydkilder..?
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 13:49
Det kommer an på hvordan det bliver behandlet. Hvis du har dine højtalere på large spiller sub ikke på rent stereo. Kun på behandlet stereo som pro logig formatterne, eller hvis det er 5.1 lydspor
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 13:50
Ellers skal du sætte alle højtalere på small. Så spiller sub uanset ved
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 14:12
Sæt en film på afspilleren med 5.1 lyd. Hvis sub ikke spiller nu, så gå ind i højttaler opsætning og se om den er ON. Går ud fra du har skruet op for lyden på selve sub.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 14:18
SUB er sat til on... Men msn kan ik vælge small højtalere under 2. Speaker setup.
Den står til sub>yes, front>40 hz, center40>40 hz , surround none
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 15:01
Burde der ikke være summen, når man er under lever calibration..?
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 15:23
prøv sæt og fronter crossover på 80 hz
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
mnm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-December-2014
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 20:49
Der burde være summen når du du kører level kalibrering... Hvis du sætter fronterne til full kan du sætte subben til at spille ved stereo signal. Har du sat den i det rigtige stik bagpå? På min er der to , har dog altid brugt det øverste..
Til top
CRH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-December-2009
Sted: Danmark
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CRH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 10:48
Jeg har samme problem med samme receiver og samme sub. Men for mig er det kun når jeg ser TV og kilden er optisk...?

Det fungerer perfekt når kilden kommer via HDMI...!?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 11:06
Er højtalerne sat som large eller small. Kører i rent stereo eller dolby pro logic af en art
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af CRH CRH skrev:

Jeg har samme problem med samme receiver og samme sub. Men for mig er det kun når jeg ser TV og kilden er optisk...?

Det fungerer perfekt når kilden kommer via HDMI...!?

Mange TV'er sender kun stereo ud til ext brug. Recieveren får mao kun to kanaler, så den skal indstilles til at processere for at sub spiller med.

Det er forskelligt fra rec til rec. Min Pio skal bare ikke stå på Pure Direct, så spiller sub med ved stereo. Andre skal indstilles anderledes.
Til top
CRH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-December-2009
Sted: Danmark
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CRH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 12:02
Jeg bruger ikke den optiske udgang fra TV'et men fra TDC-boksen. Jeg kører bare et 2.1 setup uden nogle specielle indstillinger.

Det mærkelige er at det kun er optisk det ikke virker på for mig.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu