|
ny pc til husets "kontor" |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Marts-2015 kl. 17:34 |
hej
skal ha købt en pc løsning som familiens medlemmer kan bruge til surf, musik osv. ingen tung gaming (har 2 døtre) gerne en billig løsning.og meget gerne brugt. gerne en mini computer som fylder minimalt og så med en pæn skærm over 20" om det er mac eller win er lige meget har kigget lidt i dba efter mac mini men har osse læst lidt om intel NUC men kan ikke gennemskue hvilken model\opsætning jeg skal kigge på. nogen herinde med et bud på hvilken en jeg skal kigge på og hvilken model(alder) der kunne opfylde behovet her i huset på forhånd tak
|
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad har du af pladsbehov i forhold til harddiske - bare installation af windows og lidt småprogrammer - ikke lagerplads til film, musik osv?
Du kommer til at betale ekstra for noget "småt", hvis du sammenligner 2 ellers identiske maskiner. |
|
![]() |
|
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
jeg har en lille 500gb hd fra min bærbare liggende som sagtens kunne udgøre lageret hvis der ingen er i den løsning jeg ender med
|
|
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Så vidt jeg ved vil det eks. betyde at du ikke kan bruge de mindste af de nyeste NUC'er - der er vist ikke plads til 2.5" drev.
|
|
![]() |
|
fåes hd mindre end dem der passer i en bærbar?
|
|
|
![]() |
|
Svært spørgsmål, ja og nej, harddiske findes også mindre end 2.5" (eks. 1.8" - også til eks. bærbare) - SSD-diske kan også nemt findes mindre - eks. med mSATA og M.2 interface - sidstnævnte er vidst det som bruges i de nyeste/mindste NUC'er.
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Hvad med en bærbar i en docking station?
Så kan den både bruges bærbart og stationært. Kunne feks være en lenovo X eller T serie. |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Jeg satte flere op af disse på mit gamle arbejde. Jeg synes, de er god value-for-for-money.
http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-sff/pc-sff-le/pcle-10aw008rmx.html |
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
http://www.edbpriser.dk/mini-pc/zotac-zbox-pi320-pico-id-8781293.aspx
Hvis det skal være småt. Om det dækker dine behov for hardware må jeg være dig svar skyldig på, men den er billig og fylder "intet" |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Hej.
Microsoft er kommet med en udgave af Windows de kalder Windows med Bing. Den er kommert til både Bærbare, Tablets og NUC. Fordelen er at den er gratis for fabrikantene når den sælges sammen med noget Hardware.. Jeg har set flere NONAME PC-ere med denne Windows med Bing, med nu er Amazon begyndt at sælge Zotac ZBOX-CI320NANO: http://www.amazon.com/gp/product/B00M4OEPLA/ref=pd_lpo_sbs_dp_ss_2?pf_rd_p=1944687542&pf_rd_s=lpo-top-stripe-1&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B00M2UKY1Q&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=1XPDJTD2C470VRC5VMSR Og der vil komme flere. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 23-Marts-2015 kl. 01:47 |
|
![]() |
|
ville den her være fornuftig?
|
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Hej. Der står ikke noget om der er en Windows Licens med? Hvis der ikke er syntes jeg den er for dyr. Så kan du til samme pris købe den nye MED Windows med BING. Jeg har ikke kunnet finde en dansk pris, men der er flere tyske forhandlere der sælger dem til 280-300€: http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/4542733_-zbox-ci320-nano-plus-windows-8-1-mit-bing-zotac.html Den fra DBA har en Dual core Intel Atom D525 som har en CPU Benchmark på 695. Den nye har USB 3.0 porte og en Quad core Intel Celeron 2930 som har en CPU Benchmark på 1716. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |