recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til nyt - ikke HD tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til nyt - ikke HD tv

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Valronn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til nyt - ikke HD tv
    Sendt: 24-September-2006 kl. 15:09
Har længe kigget efter et HD tv, men tror jeg vil få mig et gammeldavs TV i stedet. Grunden er nok mest pga. prisen.

Jeg vil have et TV som er på maks 32", det må altså gerne være en smule mindre.

Jeg har tænkt mig at have en DVD afspiller og 2-3 konsoller til at sidde i. Kunne godt tænke mig et tv hvor flere kan sidde i af gangen. Derudover skal det kunne fungere med PAL 60, hvilket mit nuværende TV ikke gør, så et par af mine spil til 360 kan kun køres i sort/hvid, hvilket er for latterligt.

Har set de har et Phillips til 3333 kr. i den nye avis fra elgiganten, er dette et godt TV eller skal jeg gå efter noget andet?

Redigeret af Valronn - 24-September-2006 kl. 15:10
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 16:00

Valronn

Engang jeg faldt over en meget MEGET Negativ reaktion fra EBU's side alene ved tanken om 60 Hz, så hvor let det bliver med en CRT skærm hertil bliver et spørgsmål; menindre dette kommer ind under "Fremtidssikret".

Det med mange stik til forskellige konsoller bliver problematisk. Men Held og lykke med jagten. Det med fabrikat og type er ikke min force, det er det til gengæld hos rigtig mange andre herinde.

Til top
Valronn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Valronn

Engang jeg faldt over en meget MEGET Negativ reaktion fra EBU's side alene ved tanken om 60 Hz, så hvor let det bliver med en CRT skærm hertil bliver et spørgsmål; menindre dette kommer ind under "Fremtidssikret".

Det med mange stik til forskellige konsoller bliver problematisk. Men Held og lykke med jagten. Det med fabrikat og type er ikke min force, det er det til gengæld hos rigtig mange andre herinde.

Tak for dit svar, forstår dog ikke hvad du mener med de 60"?

Og så håber jeg da at der er nogen af de eksperter her på siden som kan hjælper mig:)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 17:56
Ethvert godt CRT TV til salg i dag burde uden problemer behandle både NTSC og PAL farvekodet 60Hz.
Til top
Valronn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ethvert godt CRT TV til salg i dag burde uden problemer behandle både NTSC og PAL farvekodet 60Hz.

Oki det lyder godt:)

Men hvad skal jeg så gå efter? Hvis i kan linke til modeller vil jeg blive meget glad.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 18:31

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Det er muligt at man (EBU) ikke vil producere TV udsendelser med 60Hz i Europa, men et hvert nyere TV bør uden problemer kunne afspille 60Hz materiale (hvis vi taler om et CRT betyder 60Hz NTSC/PAL60). Modtagelse af 60Hz materiale i 720p og 1080i er faktisk en del af HD Ready standarden (det er så ikke relevant her, fordi OP vil have et CRT).

Producenterne af TV apparater i Europa ved godt at forbrugerne i stor stil importerer DVD film (og tidligere VHS bånd) fra USA. Derfor bør alle nyere TV kunne modtage NTSC (eller PAL60) over SCART indgangene. Amerikanerne har nok i deres egen produktion, så deres TV kan generelt kun klare 60Hz materiale.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 18:44

Oprindeligt skrevet af Valronn Valronn skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oki det lyder godt:)

Men hvad skal jeg så gå efter? Hvis i kan linke til modeller vil jeg blive meget glad.

Pointen er ligesom, at eftersom alle nye CRT TV bør kunne klare NTSC over videoindgangen, kan man ikke bruge det til at anbefale en specifik model (de tre Philips TV på ElGigantens webside kan alle klare NTSC). Det bedste råd er: kig på billedet.

De CRT TV, som sælges i dag, er ringere end dem, som var til salg i 2004-2005, idet high-end markedet for CRT TV er forsvundet (folk køber plasma eller LCD i stedet). Du kan overveje et brugt CRT, f.eks. et Philips 32PW9308, 32PW9509 eller 32PW9520. De er jævnligt til salg i dette forum.

Redigeret af JesperLund - 24-September-2006 kl. 18:45
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 18:48
Eller et lettere brugt LOEWE tv
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Valronn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 19:03
Oki det er da altid noget af de fleste TV kan køre de forskellige formater. Så er det bare at finde en model..

Er der nogle specielle steder i kan anbefale at jeg gør mit køb? Det plejer jo som regel at være billigere at købe på nettet frem for f.eks. elgiganten, gør det sig også gældende ved TV?

---->Irev

Hvor meget skal du have for dit TV? Hvis du da mente med dit svar at du ville sælge?

Kan lave en liste over de ting jeg gerne vil have:
- Flot billede
- Mulighed for at tilslutte mere end en konsol og DVD afspiller på samme tid.
- Mulighed for at tilslutte min bærbar, og evt. anlæg.
- Pris under 4500 kr.
-Min 28" og maks 32"

Forresten hvad er EBU?

Redigeret af Valronn - 24-September-2006 kl. 19:04
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 19:07

---->Irev

Hvor meget skal du have for dit TV? Hvis du da mente med dit svar at du ville sælge? "

Hej!

NEEEJ-det var ikke det jeg mente-det er ikke til salg,det nænner jeg simpelt hen ikke.Det er det BEDSTE tv jeg nogensinde har ejet(og jeg har haft mange)-så det ryger ind på soveværelset(og Philipsèn derinde RYGER UD)-når jeg får min fladskærm.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Valronn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 19:41
Hvad med dette tv: PHILIPS 28PT4458 (de har det bl.a. hos Elgiganten). Ville dette være et godt køb? Der står at det har 50 Hz, vil det sige det ikke kan gå op til 60Hz?
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 20:32

Valronn

EBU står for European Broadcasting Union, og det med én af Dine play consoller bruger 60 Hz, her er jeg ikke med. Jeg mener 60 Hz kun er til Computerskærme/Computer-Fladskærme.

I en bog om Irak Krigen " Krigen i Irak "af forfatteren John Keegan stod, hvis man ikke havde mulighed for bruge et sværd,; da var ord nytteløse. Fortalerne for HDTV mangler dette Krigsredskab. Kort sagt samme fortalere er ( citeret fra samme bog) kun en flok " Olympianere ". Aldrig set ordet før men det var møntet på en stor gruppe i EU sammenhæng. EU politikere og tilhængere.

Redigeret af moho - 24-September-2006 kl. 20:33
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu