|
Hjælp til setup. |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |||
NotInLove
Junior bruger Oprettet: 24-Januar-2015 Sted: thorsø Status: Offline Point: 42 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-December-2018 kl. 20:50 |
||
Hej Folkens ..
Jeg sidder med et problem som - rent sagt lige ud - Pisser mig godt og grundigt af ! .. I stuen sidder har jeg Denon avr - ax1300 Når skidtet ryger over på DTS lydspor fra div. film buldre og brager mine subs, så de helt forvrænger i lyden - Kontra smider jeg lydsporet på " direkte " eller " pcm " lyder det helt fornuftigt :) men så, lyden helt død under snak :( mit Setup er lidt af det bedste ^^ Sub(s) - Dali Ikon 12" ( mk1 ) og CW 15" center - Jamo ( et eller andet :O ) Front højtalere - Scandyna Bigpods Bag højtalere - Scandyna micropods? Mediecenter - Nvidia Shield - med Kodi afspilning
|
|||
Holderen
Ny bruger Oprettet: 25-Oktober-2018 Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hejsa,
Kan ikke lige svarer på dit spørgsmål, men har et andet til dig :-) Jeg har samme forstærker som dig men kan ikke få automatisk lydkalibreing til at virke. Har du oplevet nogen problemer der?
|
|||
NotInLove
Funktioner
Tak(0)
|
||
Desværre har jeg ikke afprøvet det endnu da jeg har dårlig erfaring med det fra andre anlæg - desværre ..
|
|||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det kan godt være at det vil løse dine problemer. Hvordan er din sub indstillet?
|
|||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg ville da starte med at kører en lydklaibrering med mikrofonen.
Det har jeg kun gode erfaringer med. Har kørt det på Onkyo og Marantz receiver og det har virker. |
|||
NotInLove
Funktioner
Tak(0)
|
||
De 3 subs står på 75% Kunne godt være jeg skulle give det et forsøg - dog tror jeg ikke jeg har den Mic mere 🤔
|
|||
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
||
Når jeg kalibrerer, så skal min sub skrues ned til 20%-25%
|
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4698 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Marantz lydkalibrering ber ligefrem om at du skruer ned for subs inden den fortsætter med kalibreringen. Tror bestemt det kan hjælpe på lyden hvis du kører en autokalibrering
|
|||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nysgerrig, hvorfor skal der skrues ned for sub/subs når der skal kalibreres, det har jeg ski da aldrig oplevet med mindre man bevist ønsker eller har sat et højre niveau på sin sub/subs inden kalibreringen udføres. Sub skrues ned til 20-25% er trods alt en hel del i forhold til resten. Har lige kaliberet på Denon X8500 her skulle der heller ikke skrues ned.
Redigeret af Potter - 28-December-2018 kl. 12:26 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
||
På Marantz skal din SUB ca. ramme 75 Db, når du laver en kalibrering/setup af højtalerne.
Her er hvad manualen skriver: The optimal level of each subwoofer channel for Audyssey® Setup measurement is 75 dB. During subwoofer level measurement, an error message is displayed when one level of subwoofers is outside the 72 – 78 dB range. When using a subwoofer with built-in amplifier (active type), adjust the subwoofer volume so that the subwoofer level is within the 72 to 78 dB range. |
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4698 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der skal jo kun skrues ned hvis vol står for højt. Og med to subs, hvor den ene er en cerwin vega 15”, så er der brug for at få dem tæmmet. Det er helt normalt at sub vol ligger i området 20-30%
|
|||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Måske jeg så har misforstået det? På mine Subs står volumen til ca. kl.11.00 på begge. køre en kalibrering f.eks. fra min Yamaha og YAPO har så sat levels på min ene sub til -0.5db. og den anden til +0.5db. samt mine fronter og center til 0db. Skruer i så ++++ op igen på jeres sub/subs efter kalibreringen? enten via jeres receiver eller direkte på jeres sub? Det er fordi Perw skriver: Når jeg kalibrerer, så skal min sub skrues ned til 20%-25% Og det tolker jeg som om at der skrues op igen efterfølgende på subs
Redigeret af Potter - 28-December-2018 kl. 13:00 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |