|
Let let |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
Jonas Bojer
Guld medlem Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 801 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 10:38 |
|
Findes der virkelig ikke en afspiller / medie center hvor jeg blot kan putte mine 600 DVD og blurays i så den selv ripper?
Jeg orker ikke bygge et setup op selv. Jeg kunne finde at en af dem der kan Zappiti er gået konkurs. Jeg kan da ikke være den eneste gamle der har dette problem? Hilsen Jonas Bojer
|
||
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ikke just et minimediecenter, men kunne du ikke betale dig fra at få samlet en PC efter dine ønsker.
Her er et par forslag, hvor man kan få indflydelse på indholdet af sin PC. Jeg har valgt almindelige Office-PC-ere og ikke til gaming, som de også sætter sammen. Mvh. Jørgensen Edit: Jeg var lige ved at se efter, om de havde Blu Ray afspillere. Formentlig noget, der kan skaffes hjem, men ellers er der en række interne som eksterne drev her, hvis der sorteres på Blu Ray ude til venstre. Redigeret af Jørgensen - 07-Oktober-2023 kl. 15:49 |
||
Jonas Bojer
Funktioner
Tak(0)
|
|
UPS er jeg i forkert tråd så må admin lige flytte tråden? 1000 tak for råd men jeg er bange for det bliver for besværligt for mig. Der skal købes PC sættes software rippe med meneur og undertekster og puttes i mapper. Gør jeg alt dette kunne jeg bruge min Nvidiasheald eller PS eller et af de mange AppelTVs, eller 8 gamer pc vi har i huset. Men jeg orker det ikke. Jeg har 2500CDere men streamer alt musik (QOBUZ) og film nu problemet med film er nogle ikke kan findes på streamning. Streamning er ellers læt bare klik og kik. Nu er de mindste unger blevet så store de skal til at se en masse klassikere film og jeg er for doven til at gå i kælderen med lagert af film for at finde filmen frem og putte den i min afspiller. Zappiti der er konkurs have en løsning hvor du puttede en film i så ordnede den alt arbejdet og have fint menu system. Men måske der ikke findes noget? DUNE HD ? Hilsen Jonas Redigeret af Jonas Bojer - 07-Oktober-2023 kl. 16:42 |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10429 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu ungerne er blevet så store, kan de så ikke selv gå i kælderen etc.? Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Jonas Bojer
Funktioner
Tak(0)
|
|
De store kunne men de står i 3 lag i et 60er skab lidt besværligt. Du har DUNE har de ikke en ripper løsning? Hilsen Jonas
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10429 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den Dune model jeg har er primært en medie afspiller og Android streaming boks. Ingen ripper funktion. Prøv eventuelt at se på Dunes hjemmeside om de skulle have en model med de funktioner du søger. Flemming
Redigeret af fltk - 07-Oktober-2023 kl. 18:39 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En aflagt billig pc koster ikke meget og så skal du have en god NAS med masser af plads
Enig det er en stor opgave med 600 skiver. Var selv i gang med samme øvelse. Først rippede jeg 500 cd’er Tog mange uger da jeg tog en håndfuld om ugen. Ville gøre det samme med mine film. Ca 400 skiver men gad ikke mere og skulle bruge en del penge på harddiske. Har sjældent lyttet til de rippede cd da streamingen har overtaget. Så næsten spild af tid. Nu er tiden gået, børn er flyttet hjemme fra så drømmen om et total hjemme lager er ikke så aktuelt mere Kan nævne at billeder fra papir tiden også er en opgave der er startet men nok aldrig bliver færdig Samme oplevelse med gamle cam recorder kassetter. Sjovt i starten men kræver meget tid og harddisk plads Gætter på at jeg skal have et lager på 40TB. Måske mere.
|
||
Jonas Bojer
Funktioner
Tak(0)
|
|
Enig men det er sådanne ikke egentlig prisen det drejer sig om mere letheden, jeg har nok PC´s i huset. Findes der så et one klick ripper program der selv putter i mapper? Hilsen Jonas
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5270 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1657 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det nemmeste er at identificere den ene procent der ikke findes på streaing, som du gider se igen, og rippe de fem - ti stykker med egnet software. At rippe 100vis film, bare fordi, tager en krig og koster en bondegård i hardware - og det bliver ikke brugt*.
|
||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der findes et stykke software til Ubuntu - kaldet Automatic Ripping Machine - som kan det, du ønsker.
Ligger på Github - her er dets wiki med lidt forklaring/features:
|
||
Jonas Bojer
Funktioner
Tak(0)
|
|
Logisk tilgang men vil gerne have den i god kvalitet nu jeg har brugt penge på dem :)
Hilsen Jonas
|
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |