Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hyldig87
Super bruger
Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
|
Emne: Hvor god er Blu-ray på PS3? Sendt: 05-Maj-2007 kl. 02:57 |
Hey hey
Jeg har gået og leget lidt med tanken om at købe mig en PS3... 2 fluer med et smæk 
Vil ikke høre om hvordan den er som spillekonsol lige nu, men bare hvordan blu-ray afspilleren er i den f.eks i forhold til de billigste blu-ray afspillere der ellers er på markedet lige pt.
Og hvad med scalering, kan den overhovedet det? Hvis ja, hvor godt?
PS. Ved godt der er en kategori om konsoller, men vil jo kun vide noget om blu-ray afspilleren, så valgte at poste her...
Redigeret af hyldig87 - 05-Maj-2007 kl. 03:25
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12414
|
Sendt: 05-Maj-2007 kl. 09:17 |
Den er bedre til Blu-ray end f.eks. den de sælger relativt billigt hos Tape Connection. Blu-ray/Bluetooth fjernbetjeningen synes jeg også er ret god.
Den skalerer ikke normale DVD-film, men eftersom det er en temmelig ringe DVD-afspiller, kan det så absolut ikke anbefales at bruge den som sådan alligevel. I øvrigt er afspiller-skalering også nærmest ubrugeligt på et 42" PX70.
|
 |
hyldig87
Super bruger
Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
|
Sendt: 05-Maj-2007 kl. 16:38 |
Tak for svaret!!
Så må jeg ud og ha mig såen en :)
Hva angår dvd-afspiler er det os lige meget, skal bruge min HD-E1 til det, og måske ha en denon 1930 på et tidspunkt...
|
 |
SJ
Guld medlem
Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
|
Sendt: 05-Maj-2007 kl. 16:49 |
Naiera skrev:
...men eftersom det er en temmelig ringe DVD-afspiller, kan det så absolut ikke anbefales at bruge den som sådan alligevel.
|
Jeg ville være meget uenig, hvis det da ikke lige var for den meget støjende blæser, som ødelægger alt stemning i filmene. Billedgengivelsen fejler dog absolut intet, heller ikke lydgengivelsen.
|
 |
slimsporet
Ny bruger
Oprettet: 01-Maj-2007
Point: 10
|
Sendt: 05-Maj-2007 kl. 18:24 |
SJ skrev:
Naiera skrev:
...men eftersom det er en temmelig ringe DVD-afspiller, kan det så absolut ikke anbefales at bruge den som sådan alligevel.
|
Jeg ville være meget uenig, hvis det da ikke lige var for den meget støjende blæser, som ødelægger alt stemning i filmene. Billedgengivelsen fejler dog absolut intet, heller ikke lydgengivelsen.
|
Bruger kun min ps3 til at se dvd og blueray film på. Synes nu ikke den larmer. Kan ikke høre den, skal mute filmen for at høre den.
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 05-Maj-2007 kl. 18:26 |
SJ skrev:
Jeg ville være meget uenig, hvis det da ikke lige var for den meget støjende blæser, som ødelægger alt stemning i filmene. Billedgengivelsen fejler dog absolut intet, heller ikke lydgengivelsen. |
Jo, billedgengivelsen fejler lige netop noget. At andre billige afspillere er værre, eller ligeså dårlige, gør ikke PS3'en god.
|
 |
Darking
Bruger
Oprettet: 20-December-2003
Point: 56
|
Sendt: 05-Maj-2007 kl. 18:38 |
Naiera skrev:
SJ skrev:
Jeg ville være meget uenig, hvis det da ikke lige var for den meget støjende blæser, som ødelægger alt stemning i filmene. Billedgengivelsen fejler dog absolut intet, heller ikke lydgengivelsen. |
Jo, billedgengivelsen fejler lige netop noget. At andre billige afspillere er værre, eller ligeså dårlige, gør ikke PS3'en god. |
Basere du stadig det på en test du har læst på internettet, eller har du rent faktiskt dyret og afprøvet det?
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 05-Maj-2007 kl. 19:05 |
Begge dele.
|
 |
nitrotg
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
|
Sendt: 29-Maj-2007 kl. 20:27 |
Syntes faktisk også den klare sig temmelig godt som dvd player.. men kan være det hjalp med 1.8 versionen.. har ikke prøvet den før det
|
 |
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 29-Maj-2007 kl. 20:45 |
PS3 er den absolut bedste HD afspiller netop nu, de øvrige når den ikke til sokkeholderne, og der er nogle helt basale grunde herfor.
PS3 er den første maskine med HDMI 1.3 chipset, og dermed den eneste maskine der må og kan håndtere det fulde 1080P signal fra Blue-Ray skiverne.
Alle andre maskiner på markedet, nedskalerer før signalet kører igennem HDCP kodningen, for derefter at blive opskaleret til 1080P igen. PS3 kører signalet u-skaleret og uberørt igennem, og du får den fulde valuta ud af skiverne.
At man så senere vil se produkter ligeledes med HDMI 1.3 chipset, og andre bedre komponenter, klare sig endnu bedre, skal der nok være muligheder for. Men PS3 er et rigtig godt køb PT, med en suveræn spillekonsol samt markedets bedste HD afspiller.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
 |
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 29-Maj-2007 kl. 20:48 |
Med den nyeste firmware med fullblack og white og DVD upscaling syntes jeg nu at det er helt suveræn kvalitet den leverer. Drengene på AVforums er også enige
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8672
|
Sendt: 30-Maj-2007 kl. 07:57 |
BrianJVC skrev:
PS3 er den absolut bedste HD afspiller netop nu, de
øvrige når den ikke til sokkeholderne, og der er nogle helt basale grunde
herfor.
PS3 er den første maskine med HDMI 1.3 chipset, og dermed den
eneste maskine der må og kan håndtere det fulde 1080P signal fra Blue-
Ray skiverne.
Alle andre maskiner på markedet, nedskalerer før signalet kører
igennem HDCP kodningen, for derefter at blive opskaleret til 1080P igen.
PS3 kører signalet u-skaleret og uberørt igennem, og du får den fulde
valuta ud af skiverne. |
Bl.a. Pioneers og Sonys afspillere kan outputte rent 1080p, og der sker
ingen skalering, og jeg har da heller ikke hørt om skalering mht. de
andre BD og HD DVD afspillere - eneste "problem" er at de fleste kun kan
outputte 1080i eller intern går fra 1080p > 1080i > 1080p pga. den
benytte chip.
|
 |