recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Høretelefoner til film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøretelefoner til film

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Emne: Høretelefoner til film
    Sendt: 01-Maj-2008 kl. 20:53

Jeg kunne ikke se bedre steder at poste det her end under hjemmebio, så flyte gerne emnet hvis jeg har taget fejl. Tak.

Jeg leder efter et par TRÅDLØSE høretelefoner til hjemmebrug = spil og film, når konen sover.

Har prøvet de to billigste modeller fra Sennheiser. Fantastisk rækkevide, god lyd, men de sidder ikke ordentlig fast på hovedet.

Vil gerne prøve de dyrere modeller fra dem, men kan ikke finde dem nogen steder i Kbh. og de ligner nemlig dem jeg har prøvet i udformningen. Gider ikke bestille, for så at sende tilbage, for det får jeg aldrig gjort!

Jeg ved godt at vi alle har forskellige hoveder og at i ikke kan anbefale ud fra det. Hva så med jeres erfaringer omkring lyden i dem. Jeg vil gerne give op til 1100kr...

Og hvis der er nogen, der kan forklare hvorfor der ikke findes nogle med optisk tilslutning? Eller er det mig, der er blind?

Tak...

BORING!
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 22:42
Har ingen erfaringer men jeg tror ikke du skal regne med god lyd hvis de er trådløse. Der skal du have nogen med ledning
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 22:59
Jeg har haft et par Sennheiser til 800-900 kr. Jeg ved ikke, om det er "de billige" eller "de dyrere" for dig , men lyden er god. De sidder imidlertid ret løst på hovedet og er meget "åbne" (du kan høre hvad der sker omkring dig). Så hvis du vil have nogle mere lukkede, stramme høretelefoner er det nok ikke løsningen. Ellers er de rigtig gode.
Jeg har prøvet andre, billigere og mere stramme hovedtelefoner, men de har dårlig lyd.
Hvis du virkelig vil have noget godt trådløst, kan du måske overveje at bygge en sender-modtager sammen med et godt headset.

Redigeret af ThomasP - 01-Maj-2008 kl. 23:01
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 23:38
Generelt kan det ikke betale sig lydmæssigt at købe trådløse hovedtelefoner. De er bare ikke særlig gode... Så du må overveje om du evt. vil have et par med "lakrids". Jeg har ingen erfaring med trådløse, men har selv været mange modeller igennem da jeg lige har købt nye + hovedtelefonforstærker!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 05:34

Man KAN få pænt gode trådløse hovedtelefoner, men de koster. Mine snart 8 år gamle Sony MDR-DS5100 med virtuel Surrround (THX, DTS og hele balladen kan de klare) er helt kanon. Men de kostede så også DKK 5K .

De nyere modeller i den kaliber, fra bl.a. Pioneer, er vist stort set umulige at opdrive i DK / EU. Men nogle kan fås her: http://www.audiocubes.com/. De sender til DK - og jeg mener at de smider en Dansk/EU strømforsyning med free of charge, men husk at der sandsynligvis kommer moms mv. oven i. Men med dagens $-kurs, er de faktisk ikke så sindsvagt dyre .

/Nils

           
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 21:28
Hvis du er ligeglad med en fancy hjemmeside er denne side rigtig god. Du sparer dog ikke ret meget på sennheiser, men der er jo også en anden verden en den.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 15:43
Jeg ville gå efter et sæt Beyerdanamic DT770 eller Sennheiser D600 (650 måske, men den har en let overstyret bas syntes jeg).

Hvis det skal være rigtig godt, så kan du smide en hovedtelefonforstærker på og så spiller det bare...

Jeg har stadig ikke hørt gode trådløse hovedtelefoner, men nogle er da bedre end andre, det kommer lidt an på hvor audiophil man er...

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 09:41

@Asklepios

Jeg syntes nu de "billige" som jeg har prøvet og som ThomasP nævner var ret tilfredsstillende i lyden. Mener det var Sennheiser 150 modellen. Jeg var ude at gå væk fra lejligheden uden tab af lydkvalitet. Det var imponerende. Ikke fordi det skal bruges i praksis

Jeg vil lige tjekke dem, du nævner. Er ikke i tvivl om at jeg vil være tilfreds med lyden. Jeg vil dog også have at de sidder godt og ikke falder af, ellers er der ikke meget sjovt i dem.

@Anima

Jeg kan ikke få dit link til at virke.

BORING!
Til top
Dondee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2007
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 09:59
Så kom der endeligt en snak om trådløse hovedtelefoner. Jeg har i flere år kørt med Sennheiser RX85 en forbløffende HIFI hovedtelefon, da de gik i stykker for ikke så længe siden kiggede jeg mig lidt omkring b.la Sennheiser RS 130(mener jeg de hedder) og de omtalte Sony. Men mit valg faldt på AKG Hearo 787! Det er den FEDESTE hovedtelefon til film. Den spiller alm. stereo udmærket men det er ved film den virkeligt gør sig. Koblet direkte til min Samsung PD1400 er det virkeligt rumligt og dynamisk. Og hvis du skal købe dem så se på (af alle steder) cdon.com. Der koster de "kun" ca. 1200,-
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 11:07

@Dondee

Det er en ok pris, hvis de er så gode som du skriver, overvejer selv RS130. Har også kigget på en sony model med optisk indgang, der understøtter dts, men den kører infrarød, og jeg gider ikke have dårlig lyd når jeg bare bevæger mig lidt væk. Vil lige kigge på Hearo 787..

BORING!
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 12:20

hej

men hvis man bruger hovedtelefon , trådløs eller kabel kan man så ikke kun få almindlig stereo lyd ,og film er jo i 5.1 eller bedre lyd.

hilsen agger

Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Point: 1184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 12:48

Har lige købt senheiser  HD 595 kabel super god lyd synes alle her.... ca.1,1k - En gang Nora Jones og det kører

Om man kan få DTS ,sorround lyd godt spørgsmål?????

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu