recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt hjælp til opsætning af Panasonic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLidt hjælp til opsætning af Panasonic

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Lindgren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2008
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt hjælp til opsætning af Panasonic
    Sendt: 17-Juni-2008 kl. 16:25

Jeg har et TH-42px80 Plasma med 3 HDMI udgange og AV1 AV2 scart.

En HDD optager DMR-EH770 med 1 HDMI 2 Scart og optisk.

En receiver SA-HR 50 med 2 HDMI ud 1 HDMI ind optisk.

Jeg skal kunne udnytte link imellem alle apparater.

Hvad skal jeg sætte sammen..??

HDMI fra Plasma til HDD samt scart fra AV2 plasma til HDD hvad med lyden fra Receiver?? HDMI til PLASMA..?? og optisk til HDD..??

På forhånd tak.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 16:33

Jeg ville tilslutte Recorder til TV med HDMI, og med Toslink til Reciver. TV til Reciver med RCA kabel.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 16:37

JEg skal have scart og HDMI fra tv til HDD til for at bruge link funktionerne.

Det var der nogle andre kloge herinde der hjalp mig med da jeg ikke kunne forstå de ikke snakkede sammen

Men et alm rødt og hvidt kabel som lyd imellem tv og receiver.??

Redigeret af Lindgren - 17-Juni-2008 kl. 16:38
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 16:45

Hvis du vil bruge f.eks Direct TV Rec, og Download, ja så skal der også bruges et Scartkabel, men til normalt brug er det nok med HDMI.

Hvis TVet ønskes tilsluttet til Reciver, så skal der bruges RCA, da det er eneste mulighed.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 16:57

Ja jeg ønsker nemlig lige præcis de funktioner.

Men ved den gamle forstærker kørte jeg med scart til TV så lyden kom den vej.  Og så billedet igennen HDD da det står meget skarpere, men der er desværre en lille bitte forsinkelse på lyden på den måde og det er ærgeligt.

Men Men også HDMI mellem HDD og Receiver ikke?? Så jeg tager lyden sådan eller er optisk bedre?? Mere ang. HD lyd jeg også tænkte på her.

Er lidt grøn på det område her.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 21:25

Jeg har haft sat hdmi scart fra tv til HDD og hdmi fra Receiver til tv og RCA receiver tv og optisk hdd recevier.

Men så var der intet billede når jeg kun tændte tv. Så satte jeg HDMI fra HD til receiver altså det som sad fra tv til receiver. Men så kanjeg jo kun se film og tv via scart og det jo ikke optimalt når man nu endgang har HDMI.

Så hvad gør jeg nu jeg "kun" har en HDMI på HDD recorderen..??

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Lindgren Lindgren skrev:

Så hvad gør jeg nu jeg "kun" har en HDMI på HDD recorderen..??

Der er kun en HDMI på Recordere, der er jo ikke behov for mere end en udgang.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 23:06

Nej men men som jeg kan se i instruktionen skal jeg koble den ene udgang til min Receiver?? Og gør jeg det har jeg ingen billedet til TV over HDMI. Og kan se en betydelig forskel på mine tv kanaler må jeg sige med scart VS HDMI..

Det sgu ikke nemt det her semi hifi stof..  

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 23:18

Har du lavet de korrekte tilslutninger og opsætning.? Derudover tvivler jeg på, at du med et TV signal vil kunne se forskel på om du bruger Scart eller HDMI.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 00:09

Om jeg har ved jeg ikke, har lavet den opsætning på tvét som står på flat panels.

Syntes bare den tilpasser billederne anderledes når man skifter kanalerne igennem med HDMI istedet for Scart. Altså 16x9 og WIDE ect.

Og kan godt være jeg tror jeg kan se forskel, men syntes altså jeg kan se et skarpere billede med HDMI. Isør nu jeg lige har set en DVD film, der står det godt men syntes bedre med HDMI, måske bare mig.

Ville det ikke også være fjollet ikke at bruge nu jeg har HDMI?? men nu behøver jeg jo så ikke optisk imellem HDD og receiver da jeg har HDMI imellem dem.

Men er alt elers korrekt tilsluttet?? Kvaliteten på mit Scart er med guld og ret godt tro jeg dog meget langt 5m IXOS er mærket og lilla farvet.

RCA er noget billigt hø så der ville nok være et godt sted at få noget bedre. Men ellers burde jeg være meget godt dækket ind.

Har købt et KEF KHT 3005 højttaler sæt idag som jeg bare ville prøve, spiller utroligt godt, men prisen er også derefter syntes jeg. Så om det ryger tilbage igen kunne jeg godt forstille mig og så finde et brugt system. 

Redigeret af Lindgren - 18-Juni-2008 kl. 00:10
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 11:04

Nu tænkte jeg på Reciveren og ikke TVet, der er det vigtigste farve, kontrast og lys, alt andet kan faktiskt ikke gøres forkert. Alt omskiftning af format vil virke som det skal med HDMI 1.3 hvor 4:3 vil være korrekt og 16:9 vil være korrekt. Dine højtalere kan kun anbefales, så behold dem. Når der anvendes HDMI fra Recorder til Reciver og derfra til TV, så skal der ikke bruges Toslink.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 12:57

Jeg har stillet TV som der står her. http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1213261291

Jeg har købt storebroderen istedet KEF 5005.2 så det kan vel ikke blive dårligere.

Nu skriver du at med HDMI 1.3?? MEn at med HDMI vil den altid være korrekt, men har jo Scart imellem recdorder og TV og ikke HDMI.

Nu har jeg taget toslink fra Recorder som kørte til Receiver da der er HDMI imellem.

Men feks. lige nu på tv2 med bubber og BS der går den lige ned i 1sek på tilpasset 16:9 og så op i wide. Og i wide ser billedet slet ikke så godt ud som i tilpasset 16:9

Og det var det jeg mente med at da jeg havde HDMI og Scart til Recorder som jeg bruger som kilde og skifter programmer på. Ja så ville den ha blevet i tilpasset 16:9 og leveret et helt andet billlede. Hvorfor??

Undskyld hvis jeg virker total blank men fatter det sgu ikke.  

Redigeret af Lindgren - 18-Juni-2008 kl. 13:01
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu