Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1760
|
Emne: PS3 og lyd - mangel af bas ? Sendt: 28-Juni-2008 kl. 22:01 |
Jeg har nu set et par film over min PS3 - Blu-ray som alm. dvd skiver, og der syntes virkelig at være et mangel af bas til subben.
Transformers (dvd) prøves på min PS3, og der skal jeg skrue min sub helt op, og stadig der giver den ikke den vilde film-bas lyd.. (ok, på nogle gør den, men på denne alm. dvd skive var den noget tam) Propper jeg selv samme dvd skive i min Sony dvd maskine (som også kører over hdmi) så kan jeg skrue ned for subben, og få så mange gange mere bas ud af den. Altså der får jeg den rigtige dunkende metal lyd ud, og når de skyder rasler hele stuen.
Hvorfor kan min PS3 dog ikke det? Min forstærker siger PCM 48 ved lyd fra PS3 - og det burde vel være fint nok?
Eller er PCM 48 en dårlig komprimeret lyd der ryger afsted, så jeg faktisk slet ikke udnytter lyd sporet?
Redigeret af RuneH - 28-Juni-2008 kl. 22:05
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
 |
JesperLynge
Bruger
Oprettet: 22-November-2007
Point: 230
|
Sendt: 28-Juni-2008 kl. 22:25 |
mener den sender stereo 2.0 ud gennem PCM, men er ikke sikker...
|
 |
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juni-2008 kl. 22:28 |
Hmm.. Jamen, det skal den da absolut ikke. PS3 er sat til at vælge auto, så det ville da være dumt hvis den vælger at sende stereo ud? ... Der er effekter osv i mine baghøjtalere - derfor troede jeg da det ville være OK?.
Der også afbilledet et 5.1 setup på min forstærker? og der kommer lyd osv ud af hver eneste.
Især i GTA4 kan jeg hører den spiller i surround - når man evt. drejer rundt om en radio osv. Spiller den kun i ene baghøjtaler osv. Og der står den også som PCM 48
Troede egentligt at PCM 48 var hvor den sender signalet ukomprimeret, og i sin fineste originale stand ? Altså DTS osv agtigt.
Redigeret af RuneH - 28-Juni-2008 kl. 22:35
|
|
 |
-claus-
Guld medlem
Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 01:39 |
Du er vel ikke kommet til at aktivere nat mode på ps3'eren?
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
 |
bcravn
Bruger
Oprettet: 28-December-2006
Point: 216
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 12:23 |
Understøtter/kan en ps3 det? -Jeg kunne sagtens forestille mig recieveren gjorde, men mener ikke jeg er faldet over den feature på ps3'en
|
/Bjarke
|
 |
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 13:17 |
-claus- skrev:
Du er vel ikke kommet til at aktivere nat mode på ps3'eren? |
Det skal jeg ikke kunne sige, har aldrig set den mulighed på PS3'en.
bcravn skrev:
Understøtter/kan en ps3 det? -Jeg kunne sagtens forestille mig recieveren gjorde, men mener ikke jeg er faldet over den feature på ps3'en |
Min reciever har ikke den mulighed efter hvad jeg ved. Og når jeg tester fra PS3 til DVD har jeg ikke min reciever slukket i mens - det er med samme indstillinger osv som det var på PS3. Så det ville undre mig meget hvis den selv slog det til, bare fordi jeg skifter til min PS3.
|
|
 |
-claus-
Guld medlem
Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 16:48 |
Beklager jeg troede ps3 understøttede det.
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
 |
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 08:14 |
Det nu helt ok claus. Det var da et forsøg hver :-)
Hmm. gad vide hvad det er ...
|
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 10:25 |
Har du husket i lydindstillingerne på ps3eren at sætte flueben i alle lydformater, ellers gør det.
|
SVP03
|
 |
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 10:36 |
PS3 står som auto i lydindstillinger, og der er sat flueben i rigtig mange. Men du mener man burde sætte i alle ?
|
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 13:24 |
RuneH skrev:
Jeg har nu set et par film over min PS3 - Blu-ray som alm. dvd skiver, og der syntes virkelig at være et mangel af bas til subben.
Transformers (dvd) prøves på min PS3, og der skal jeg skrue min sub helt op, og stadig der giver den ikke den vilde film-bas lyd.. (ok, på nogle gør den, men på denne alm. dvd skive var den noget tam) Propper jeg selv samme dvd skive i min Sony dvd maskine (som også kører over hdmi) så kan jeg skrue ned for subben, og få så mange gange mere bas ud af den. Altså der får jeg den rigtige dunkende metal lyd ud, og når de skyder rasler hele stuen.
Hvorfor kan min PS3 dog ikke det? Min forstærker siger PCM 48 ved lyd fra PS3 - og det burde vel være fint nok?
Eller er PCM 48 en dårlig komprimeret lyd der ryger afsted, så jeg faktisk slet ikke udnytter lyd sporet?
|
Øhh, er det kun ved afspilning fra PS3?? Hvis ikke, så vil jeg mene du skal se lidt på din receiver, som du forøvigt nok burde skrive hvad er for en.
|
|
 |
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 13:36 |
Det er som jeg skriver i indlægget der, kun fra min PS3. Ved brug af andet som tv, samsung boks, dvd afspiller river min sub stuen rundt.. (ca.)
Min reciever, som også står i min signatur er en Sony STR-DG910. Den fejler umiddelbart ingenting da den virker fint med alt andet. Jeg prøver i dag at gå hjem og skifte kabel ud (hdmi) da jeg ellers ikke kan finde på andre løjerlige ting at gøre. (det er købt ind, da jeg alligevel manglede et)
Men ja, kun PS3 maskinen, og reciever er en Sony STR-DG910.
Tak for input dog.
|
|
 |